|
Post by Madjic on Aug 18, 2008 23:36:57 GMT 2
Geschiedenis van toverkunst, niet het meest interesante onderwerp. Daarom ook dat Stevie, op die ene dag had besloten toch maar een uurtje langer te blijven slapen. Helemaal 'vergeten' dat ze toen eigenlijk een toets erover had. Maar ze had wel verwacht dat ze een herkansing zou krijgen. Ze keek naar de woorden op het papier en krabte even op haar hoofd. Leren was niet haar sterkste punt en al helemaal niet als ze de tijd beter wist te gebruiken. Helaas was het gevolg dat ze totaal niet geleerd had, dat was een probleem. Was het niet dat ze niet de enige was die de toets gemist had die dag.
Naast Stevie en helemaal geconcetnreerd, krabbelde June druk worden op haar perkament. Zij was die bewuste dag simpelweg ziek geweest, ookal was ze toen al helemaal klaar geweest voor de toets. "Psst.... psssssst." June draaide haar ogen naar het geluid en ze zuchtte geergerd. Stevie glimlachte zo lief ze kon en keek haar smekend aan. "No way, had je maar moeten leren." Siste June boos terug en keek snel naar haar papier toen Kist opkeek en kuchtte. Stevie rolde met haar ogen. "Regelnicht." Antwoorde ze terwijl ze chagereinig naar haar papier keek.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 18, 2008 23:54:23 GMT 2
Met een lichte grijns keek ze naar Kist en liet haar haar iets langer worden waardoor het voor haar ogen hing en ze rustig haar ogen rond kon laten gaan. Ze keek even naar Stevie's toets maar zag al gauw dat Stevie ook al aan iemand antwoorde vroeg hoe stil ze het ook deed. Green keek naar de andere kant van Stevie en zag dat June waarschijnlijk wel de antwoorden wist. Maar haar mede Raafje zat wel erg ver weg om bij te kijken of om iets aan te vragen. Snel keek ze aan de andere kant van haar eigen tafeltje.
Stil en ijverig schreef ze de antwoorden op en waarschijnlijk net als June wist ze een hoop antwoorden en ze schreef net zo snel. Sasha wist wel wat van geschiedenis en dat was ook te zien gezien haar blaadje al bijna vol was. Tevreden keek Green naar het blaadje van Sasha en krabbelde dan wat antwoorden over voordat ze weer naar Stevie keek en dan grijnsde. Ze zaten in hetzelfde schuitje als het op geschiedenis aankwam. Snel liet ze haar haar wat korter worden zodat het boven haar ogen zat en veranderde de kleur in groen als gras.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 19, 2008 0:06:24 GMT 2
Stevie keek naar de andere kant keek precies en Greens ogen. Haast wanhopig maakte ze een gebaar dat ze het niet wist. "Juffrouw Hall, comunicatie met medeleeringen is verboden. Oppassen." Hoorde ze het spook zeggen en keek naar hem. Ze glimlachte en haalde haar schouders op. "Ik vroeg alleen hoe het met hun ging? Ik vroeg me af ze het net zo goed deden als ik." Zei ze zo onschuldig mogelijk. June rolde met haar ogen en mompelde dat Stevie hopeloos was. Maar voor het Hufje kon reageren werd de deur opengegooit en keek ze om. Een rilling liep over haar rug toen ze het gezicht van de leraar Toverdranken zag. "Altijd fijn om hem te zien." Murmelde ze met haar kiezen op elkaar. "Ik vrees dat uw hulp vereist is in de kelders." Zei Sneep met een stem waardoor June ook even versteef. Ze was niet snel bang voor leraren, maar Sneep had dat toch echt voor elkaar gekregen.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 19, 2008 0:12:41 GMT 2
Met een schuldige grijns keek Green Stevie aan en knikte dan alleen voor haar zichtbaar naar Sasha als teken dat ze net zo weinig wist als Stevie en van Sasha keek. Ze grinikte kort om Stevie's excuus en vond het toch een behoorlijk goede ookal zou niemand erin trappen behalve Kist die niet zo heel scherp was, tenminste zo zag Green het. Ze had Sneep niet horen binnenkomen maar zijn stem hoorde ze zeer zeker wel en het maakte haar misselijk. Wat moest hij hier? Snel keek ze om maar toen zijn woorden tot haar doordrongen keek ze verbaasd terug naar Kist. Zou hij echt weg gaan? "Net zo fijn als wanneer kists les begint." mompelde ze zacht naar Stevie en ze wachte af, dit kon leuk worden.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 19, 2008 0:21:07 GMT 2
Stevie knikte licht naar Green en rolde met haar ogen. In gedachte bad ze dat Kist onmiddelijk wegging. En keek daarom verwachtingsvol naar het spook. Kist keek eerst naar de vier meiden voor ehm en toen naar Sneep. "Maar ik heb hier een les, ik heb hier leerlingen." June keek op naar het spook en zag dat ook hij niet echt blij was met de aanwezigheid van de andere docent. Ze kreeg medelijden met hem, maar durfde haar mond niet open te doen. Kist bezweek onder de drukkende stilte en de dreigende ogen. "Goe-oed, ik kom al." Hij richtte zich tot zijn leerlingen en bleef even stil. "Ik verwacht dat jullie allemaal oud genoeg zijn hier te blijven zitten en je toets af te maken. Als je klaar bent voor ik terug ben moet je je perkament op mijn bureau leggen en dan stil vertrekken." Stevie opende haar mond, maar kreeg meteen een harde prik in haar zij van Junes vinger. Ze klapte haar mond dicht en knikte met een nors gezicht. Ze keek naar het bureau en ineens vroeg ze zich af waarom Kist eigenlijk een bureau had en hoe hij alles wilde gaan nakijken.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 19, 2008 0:31:12 GMT 2
Tevreden wou Green wat zeggen tegen Kist over dat ze wel oud genoeg waren en dat hij gerust kon weggaan maar Sasha was haar al voor. "Tuurlijk Professor." glimlachte Sasha liefjes en ze keek even naar de anderen, het was nu pas dat ze op had gekeken de rest van de tijd was haar blik alleen op haar papier gericht.
Green grijnsde kort naar Sasha en keek dan naar Stevie en maakte een opgelucht gebaar dat voorspelde dat ze nu een hoger cijfer gingen halen. Ze zou echt niet braaf blijven zitten om haar volgende onvoldoende te halen terwijl ze de kans had op een hoger cijfer. Tevreden keek ze Kist na.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 19, 2008 11:45:28 GMT 2
Kist keek wantrouwend naar de blikwisseling tussen Green en Stevie, maar vertrok toen en liet de deur achter zich dichtslaan. Stevie hield haar mond maar maakte met haar armen juichende bewegingen en sprong op. Ze rende een rondje rond haar tafel en ging toen weer zitten met enorme zelfvoldane grijns op haar gezicht. "Waarom heb ik het gevoel dat dit echt totaal niet goed gaat aflopen?" Zuchtte June en keek verveelt naar Stevie. "Maar jullie hebben er toch niets aan was wij al klaar zijn en jullie moeten beginnen lijkt me zo." Stevie keek haar met opgetrokken wenkbrauw aan. "Hoezo? Ben je dan al klaar?" June schudde haar hoofd. "Mooi, dan kan ik gewoon dit doen." Nogmaals stond Stevie op en griste dit keer het perkament van June tafel. "Dank u wel."
|
|
|
Post by Ridje on Aug 19, 2008 15:33:34 GMT 2
Zo gauw de deur dicht sloeg begon ze haar staar wedstrijd. Ze bleef net zo lang naar Sasha kijken, die gewoon door was gegaan nadat Kist was vertrokken, totdat ze het zou krijgen wat ze wou. Sasha zuchte geiriteerd om Green die haar aanstaarde, ze kon zich niet concentreren als ze werdt bekeken, ze draaide eens met haar ogen en pakte dan haar toets en hield die richting Green die het blaadje gretig aanpakte en begon over te schrijven.
Sasha keek naar Stevie en June en grijnsde dan naar June als teken dat ze wist hoe ze zicht voelde. "Hun leren niet en wij moeten ze dan nog eens helpen ook." lachte ze dan kort naar June. Ze vond het niet zo heel erg als ze haar eigen toets maar af kon maken voordat Kist weer terug was. Een lach kon ze niet onderdrukken toen ze Stevie zag die zo vrolijk was opeens.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 19, 2008 17:58:58 GMT 2
June liet een verontwaardige kreet horen en probeerde haar blaadje nog terug te krijgen, tevergeefs. "Het is verschrikkelijk!" Riep ze duidelijk geergerd. "Ik heb nog aangeboden haar te helpen met leren, maar dan zegd ze dat ze het te druk heeft! En dan zie ik haar later buiten voetballen met Ty! Hoe kan dat nou belangrijker zijn?!" Ze zwaaide boos met haar armen en schoof haar stoel naar achteren.
Stevie grijnste breed. "Als je je wat minder zorgen zou maken om school, dan zou je ook zien dat dat wel degelijk belangrijker is. Sport is belangrijk en erg goed voor je." Ze keek even opzij. "Maar ja, met de hoeveelheid die jij eet heb je niet eens energie om te sporten." June liep rood aan, maar besloot om haar mond te houden,van Steive kon ze nooit een discussie binnnen ookal wist ze zeker dat ze gelijk had.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 21, 2008 1:45:27 GMT 2
Een klein lachje kon ze niet onderdrukken toen ze Stevie en June hoorde en keek naar Stevie. "Mischien kan jij je ook wat meer zorgen maken om school, sporten is leuk maar school is ook belangrijk. Je zal niet altijd zo'n geluk hebben als nu." glimlachte ze vriendelijk. Ze was het met Stevie eens dat sport ook leuk was en gezond maar leren was ook erg belangrijk. Sporten was voor Sasha alles maar ze zou haar school er nooit onder laten lijden. Met haar tong uit haar mond schreef ze alles ijverig over en ze keek heel even op naar Stevie als teken dat ze gelijk had. Green was het hellemaal met Stevie eens nog meer als Sasha. Ze vond leren niet zo leuk en daarom stond het nooit op nummer 1 van haar te doen lijstje. Ze had altijd wel iets dat eerst moest gebeuren waardoor ze meestal op de avond voor een toets of iets dergelijks pas ging leren. Vrolijk keek Green weer naar haar perkament en ging snel verder met schrijven, haar haar had nog steeds de groene kleur van gras maar nu waren er wat zwarte plukjes verschenen. (yay post 200 nu kan ik char 4 gaan maken )
|
|