|
Post by greenlightning on Sept 8, 2008 21:02:49 GMT 2
Snape zou het niet in zijn hoofd halen om haar te storen. Hij wist wel beter. Hij kende ten slotte haar ouders. Hij kende zijn plaats en die was onder haar en haar broer. Ze alchte, terwijl ze een willekeurig ingredient in de ketel gooide, om te zien wat er gebeurde. Dikke groene dampen stegen op en ze grinnikte opnieuw. Naast haar viel een jongen flauw en ze stoote een lach uit. 'Je stond toch te dichtbij,' grijnsde ze breed. Haar blik gleed over het lokaal, waar ze Kelian nu toch wel ergens verwachtte te zien. Ze wilde emt hem praten, want er was iets gebeurd. Ze wisat het. Ze had de tweeling band met hem neit voor niets. Hij had... een meisje. Zoiets zou het wel zijn. Of hij had iemand vermoord. Dat was zelfs nog leuker! Misschien wel een leuke nieuwe truuk... als zij er maar niet de dupe van werd. Nee, dat zou wel niet. Tevreden strooide ze een onbekend poeder in het mengsel, dat tot haar teleurstelling niks anders veroorzaakte dan een licht geborrel. Ze zou het leuk vinden als de ketel explodeerde... vol op de grifjes voor haar. Grinnekend leit haar blik opnieuw door het lokaal gaan. Kaykay...
|
|
|
Post by Merel on Sept 8, 2008 21:11:02 GMT 2
Kélian had wat door de school geslenterd denkend over een paar dingen, toen hij er achter was gekomen dat hij eigenlijk toverdranken had. Het was geen les die hij vaak oversloeg. Tja, Toverdranken was nou eenmaal wél leuk. In tegen stelling tot de meesten -bijna alle andere- vakken. Hij was nog even naar de leerlingen kamer geweest om wat spullen te pakken en te dumpen en was vervolgens naar de kerkers toe gegaan.
Toen hij binnen kwam hoefde hij alleen even naar Sneep te knikten, en vervolgens mocht hij gewoon gaan zitten. Enkele Griffjes keken pisst naar hem, maar hij keek met een dodende blik terug dat ze zich snel omdraaide. Hij gooide zijn tas neer bij Kyra toen hij haar in het zicht had gekregen. Grijnzend ging hij tegenover haar staan. "Heey meid van me. Hoe is het ermee?" De zin was wat dubbel omdat ze niet de enige meid was, van hem. En eigenlijk ook niet alleen van hem was. Maar het boeide niet veel hoe die zin nou in elkaar zat. Hij keek grijnzend naar Kyra.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 8, 2008 21:49:27 GMT 2
Kyra zag haar broer verschijnen en draaide vlug haar hofod weg, om nog een ingredient in de ketel te stoppen. Tot haar grote vreugde begon die te bruizen en te stuiteren, voor die omviel, vol op de Grifjes voor haar. lachend keek ze toe hoe die gillend door het lokaal renden, terwijl Snape hen de wind van voren agf, alsof eht hun schuld was. Ze had zoveel plezier dat ze Kelian pas echt opmerkte, toen die naast haar stond. Ze glimalchte naar hem, trok toen met haar wenkbrauwen en sloeg haar armen over elkaar. Ze kende haar broer te goed om het woordgrapje niet te herkennen. Deze had hij vaker gebruikt als hij een relatie ahd. Ze glimalchte half naar hem, 'Dus, meneer heeft een nieuw leifje. Met mij gaat het prima, geweldig zelfs, ondanks dat Tim geen zin had in deze les, mijn zusje van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn en mijn broer een nieuw meisje heeft zonder me daarover te vertellen.' Ze toikte met haar voet, zoals hun moeder deed, voor ze lachte. 'Vertel vertel!' Piepte ze, even opgewonden en schattig als ze altijd ws bij hem, haar arrogante houding laten varend. Dit was tenslotte Kelian...
|
|
|
Post by Merel on Sept 8, 2008 22:04:28 GMT 2
"Nice Job." Zei Kélian eerst nog voordat Kyra begon te praten. Grijnzend keek hij naar de Griffjes die zo te zien binnen een paar tellen in tranen úít konden barsten. Gewéldig om te zien. Hij draaide zich weer om naar Kyra. Aan haar houding te zien wist ze iets.. 'Dus, meneer heeft een nieuw leifje... De rest van de zin hoorde hij amper. Zijn mond viel half open. Soms.. Héél soms was het best irritant om een drieling te zijn.. En op dit moment was dat heel even zo'n moment. Maar Kélian bedacht zich dat hij dit had kunnen verwachten. Tja, Kyra, en ook Kaitlin, kende hem hier gewoon té goed voor. Hij zuchte even en glimlachte toen. Hij sloeg zijn armen om haar heen en ging met een hand door haar haar. "Zo Zo dametje. Wat zijn we ineens nieuwsgierig? Volgens mij wil je nooit zo veel weten onder een les of heb ik het nu heel erg verkeerd?" Kélian glimlachte maar draaide -expres- nog wat om het onderwerp heen. Tja.. Zó recht voor de raap was hij nou ook weer niet altijd..
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 8, 2008 22:12:55 GMT 2
Kyra's glimalch verdween en ze kreeg die koppeige houding die ze al sinds kleins af aan ahd gehad. Ze sleog opnieuw haar armen over elkaar heen, ditmaal gewoon ontevreden. 'Niet eerlijk. Je praat er overheen! Ik wil altijd alles weten over jou, dat weet je. Gemeen dat je het niet verteld. Ik heb jou toch ook meteen verteld over.. hoe heet hij ookalweer en over Tim?' Ze liet haar blik over de klas gaan en alchte nogmaals, trof de blik van Snape aan en beantwoodde diens glimlach. Blijkbaar was ook hij tevreden over haar werk. Ze rekte zich uit, waardoor een kelin beetje buik zichtbaar was en keek haar broertje onderzoekend aan. 'Ik meot toch niet gaan raden he? Er zijn zoveel meisjes op deze school...' Ze had zwadmeisjes willen zeggen, maar ergens wist ze dat het geen zwad meisje was. Al was het maar omdat ze geen gichelend mutsje was tegengekomen die over Kelina ahd opgeschept. Alle kleine meisjes -van haar leeftijd en jonger- waren gochelende tutjes in haar ogen. Ze waren even dom als eht achterind van een koe.
|
|
|
Post by Merel on Sept 9, 2008 9:19:44 GMT 2
Kélian ging ook met zijn armen over elkaar staan en keek Kyra met dezelfde koppige blik terug aan. "Wat moet je tegenwoordig wel niet allemaal doen om een meisje gelukkig te houden." Zei hij alsof hij in een soap speelde zo ernstig. "Over Tim heb je verteld, en over die miljoen anderen ook want je weet dat het niet zo leuk vind dat je met tien verschillende per week gaat." Zei hij plagend als antwoord en trok vervolgens haar shirt een klein stukje naar beneden zodat je geen buik meer zag, maar je zag ook niks aan de bovenkant. "Maar oké oké ik vertel het je al. Ze is héláás van griffoendor.. Daar baal ik van.. Maar ze heeft wel lef en daar hou ik van.. Ze zoent aardig goed.. Maar ik denk dat ik haar nog wel wat pit moet geven, volgens mij is ze best wel een pussy." Omschreef Kélian haar maar op de manier die Kyra vaak wou horen als hij iemand omschreef.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 9, 2008 12:54:51 GMT 2
Kyra lachte towen hij haar shirt omlaag trok en prikte hem in zijn buik. 'Laat me nou gewoon lekker! Je hebt geen idee hoe handig eht is om... je connecties uit te breiden! En het waren er echt geen tien per week.. hoogstends acht.' Ze lachte opnieuw en keek hem lief aan. Hij was haa grote broer en toen hij begon te vertellen straalde ze, maar dat verdween snel weer. Met grote ogen luisterde staarde ze hem aan. Hij vertelde dingen die ze meestal aan hem vroeg, maar ze stopte emt luisteren toen hij haar afdeling noemde. Alles werd een soort van gegons. Ze schudde langzaam haar hoofd, steeds sneller tot ze een onbegrijpende blik op haar gezicht kreeg, gemengd met een vleugje woede. 'Ze is een wat?' vroeg ze, met een stem die trilde van woede. 'Is dit een grap? Heb je alleen emt haar gezoend, of zitten er echt gevoelens? Ze is toch neit je vriendin, of wel?' Ze hoopte op de ontkenning, maar ze wist wel beter. Ze kende haar broer. Dit zou hij neit zomaar vertellen.. neit op deze manier. Niet als er geen gevoelens waren.
|
|