|
Post by greenlightning on Sept 21, 2008 18:31:05 GMT 2
Het idee was plotseling gekomen. Zo plotseling dat hij er nog van in shock was. Onder zijn arm lag het fotoalbum dat hi jwas wezen inplakken. Er stonden twee foto's in ,waar hij in zijn vrolijkheid de tekst: 'No no, don't change the channel. Welcome to Drake's happy cary fun hour' had neergezet. En toen was het hem, ingeslagen, als een klap van Vilders stok op zijn hoofd. Al grijnzend huppelde hij de trap af en bleef staan, de leerlingekamer rond kijken. hij vroeg zich af hoe hij dit voor elkaar moest krijgen. Er waren zoveel dingen te regelen! Maar ook wel echt iets voor hem... dit was precies waar hij al die tijd op had geacht! De taak die hij op zich zou nemen. Het was nu erg rustig wat meera's werk betrof. Het begin van eht schooljaar, dus er was nog weinig tijd. Misschien dat er later meer kansen kwamen.. hoewel dit mischien wel uitkomst zou bieden. Er waren zoveel muzikanten op school... 'ja ja, dit wordt wel wat,' grijnsde Draconic en liet zich op de bank zakken. Hij legde het fotoalbum naast zich neer en sommeerde een stuk perkament. Hij nam een veer en doopte die in een verdwaald inktpotje. Vliegensvlug kraste de punt van de veer over het perkament, de ideeen die in zijn hoofd kwamend, noterend. Ze kwamen snel en volgden elkaar op. het enioge dat zeker was... dit kon hij neit alleen.
'Wat ben jij nou weer aan eht doen?' vroeg een bekende stem achter hem, terwijl Cameron in zijn bliksveld verscheen. Hij leit zich naast zijn vriend op de bank zakken en keek geinteresseerd, maar nonchalant op het perkament. 'Drake FM?' Las de jongen de naam voor en trok zijn wenkbrauw op. 'Meen je dat nou, Drake? Een radio zender? hoe wil je dat bereieken? Hier op shcool staan ze dat echt neit toe... Toch kon hij neit ontekennen dat het wel leuk klonk en als Draconic iets in zijn hoofd ahd... In gedachten liet hij de mogelijkheden aan zich voorbij gaan. 'Ik zou mijn talenten voor een beter publiek kunnen gebruiken..'dacht hij hardop en beantwoordde de grijns van Draconic emt een glimalch. Hij grinnitek zacht. 'Ja, natuurlijk help ik je Drake. Geen probleem. Maar zelfs met z'n tweeen is dit onmogelijk,' beantwoordde hij de ongestelde vraag van zijn vriend. Dracfonic rekte zich lachend uit en wees met zijn armen om zich heen. 'Ik kan alles waar ik mijn zinnen op zet en gelukkig voor ons. .zij nwe absoluut niet alleen.' Hij keek om zich heen, zoekend naar slachtoffers.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Sept 21, 2008 19:05:04 GMT 2
Scorpius had een lange dag in de bieb achter de rug, en was nu uitgeput. Hij slenterde dus met zijn tas achter zich aan naar de leerlingenkamer. Hij wachtte tot hij de deur zag en opende toen deze. Hij liep naar binnen, zijn tas nog achter zich aanslepend. Hij stopte in het midden van de kamer en liet zijn tas daar liggen. Zijn voeten leidde hem naar de stoel en keek naar de twee jongens op de bank. Hij herkende Draconic en Cameron meteen. Hij grijnsde. "Jo Bro, en Cam" Hij stak zijn hand op. Hij voelde meteen dat er iets aan de hand was. "Drake, heb je weer wat?" Hij keek zijn broer serieus aan. Een hand ging door zijn blonde haar. Waar hij best trots op was, omdat hij hetzelfde blonde haar als zijn broer had. Hij stond weer op om even door de leerlingenkamer te lopen. Hij struikelde hierdoor bijna over zijn eigen tas die hij er net had neergepleurt. Hij grinnikte om zichzelf en kwam weer overeind. Hij pakte daarom dus zijn tas op en gooide die ergens in de hoek. Deze kwam met een klap neer op de grond.
Serenity had echt haar dag niet gehad, was moe en chagerijnig als de pest. Ze had daarom, toen de lessen waren afgelopen, even op bed gelegen. Wat haar goed had gedaan. Ze was nu op weg naar beneden, en toen ze daar was keek ze de kamer door. Er was niet veel bijzonders, en aan jongens had ze echt wel een hekel gekregen. Daarom liep ze door naar het hoekje waar niemand zat. Daar kroop ze terug. Nee, er was nu even niemand die haar vrolijk kon maken. Of nouja misschien..?
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on Sept 21, 2008 20:41:17 GMT 2
”General? Waar is mijn stoere, machtige generaal? General?!” klonk een stem vanaf de slaapzalen van de meisjes. De stem had een licht Texaans accent erin maar iets dat niet ordinair klonk. Eerder exotisch. Bij de deuropening verscheen een langharige blondine met felle, blauwe ogen. Ze streek met haar ranke handen even door het gewafelde haar tot ze even mokkend keek naar de vloer. Langzaam stapte het slanke meisje naar beneden tot ze in de leerlingenkamer stond. Haar blik ging over de personen die erin zaten. ”Goededag Malfidus Senior, junior, Cameron en Dingetje… Serenity!” sprak het meisje voordat ze zich naar de zetel sleepte die in de kamer stond en er lichtjes overheen leunde, zoekend naar iets. Uiteindelijk viel haar blik op een fotoalbum dat er lag en viste het zonder boe of bah van de stoffen zetel en bladerde erdoor. De eerste reactie van de zwadderaar was haar wenkbrauw die omhoog ging. ”Drake FM?” grinnikte ze daarop. ”Beste grap tot nu toe.” Haar ogen gleden verder over de bladen tot ze zijn ‘slogan’ las. ”No, no, don’t change the channel. Welcome to Drake’s happy cary fun hour.” sprak ze, dit keer was het Texaanse accent zéér duidelijk merkbaar. ”What’s gotten into you, lad? You bumped your head or something?” De Texaanse was niemand minder dan Barbara Firefly, oftewel Baby in het kort. Erfgename van de rijke Fireflies. Opeens schoten de blauwe ogen van het meisje naar een andere hoek van de kamer waar ze iets beige had zien wegspringen. Ze grijnsde even voordat ze naar de hoek sloop en vanachter een stapel boeken een Siamese kitten tevoorschijn haalde. ”Daar ben je, General Lovehunt.” klonk de tevreden stem van Barbara voordat ze het dier wat onhandig op zijn rug legde en droeg als een baby. Na wat tegengesparteld gedrag besloot General zich er maar bij neer te leggen en beet vertederend zacht op de vinger van zijn baasje. ”Draconic, zoetje… Een radiozender?” mompelde ze, lichtjes proestend van het lachen. ”Wat wil je ermee bereiken? De roddels van die achterlijke griffoendors via de radio verspreiden ofzo?” grinnikte ze daarop.
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 21, 2008 20:42:55 GMT 2
Chloë mompelde het wachtwoord van de afdeling Zwadderich en stapte snel de leerlingenkamer binnen. Ze liet een diepe zucht tussen haar lippen door ontsnappen en smeet haar tas in een hoek. Ze merkte het niet eens op dat de halve inhoud een eind over de vloer gleed. En als ze het al had gezien, had het haar waarschijnlijk vrij weinig uit gemaakt. Ze was uitgeput van het werken aan het een of andere saaie werkstuk en had geen zin in meer gezeur aan haar hoofd. Met een diepe zucht liet ze zichzelf in een grote leunstoel vallen en keek toen pas de kamer rond, op zoek naar bekenden. Even verderop zag ze Draconic, Scorpius en Cameron. Ook al had ze eigenlijk de energie niet om nog op te staan, ze werkte zich omhoog en liep naar de drie jongens toe.
'Hé Cam, Drake, Scorp,' groette ze hen met een vriendelijke glimlach op haar gezicht. Vlak voor Draconic plofte ze weer neer in een stoel en keek de jongens een voor een even aan. Haar blik bleef hangen op Draconic en het stuk perkament in zijn handen. 'Zo Drake, wat zie jij er tevreden met jezelf uit,' zei ze lachend, en ging op het puntje van de stoel zitten om te lezen wat bovenaan het perkament geschreven stond. 'Wat?! Drake FM?' Lachend liet Chloë zich achterover vallen in de stoel. 'Drake FM! Hoe kom je er op!' zei ze. Het klonk nu misschien alsof ze het een belachelijk idee vond, maar vervolgens stopte ze met lachen en keek haar vriend serieus aan. 'Wat een geweldig idee,' zei ze vervolgens met een brede glimlach op haar gezicht.
|
|
|
Post by Krista - on Sept 21, 2008 21:39:26 GMT 2
Kaitlin wierp een blik op de grote hoeveelheid leerlingen die zich weer om Draconic hadden gevestigd. Ergens maakte het haar wel jaloers. Waarom deed niemand dat eigenljik bij haar? Terwijl zij de machtige broer en zus had. Ze trok haar sok omhoog om te voorkomen dat ze koude enkels kreeg (voor de tijd van het jaar vond ze het vreemd dat ze bij wijze van een schooluniform nog steeds in die koude rokjes rond moesten lopen. Zij kreeg het in ieder geval snel koud). Ze ging op haar tenen staan en wende zich tot Barbara. "Weet jij wat er aan de hand is?" vroeg ze nieuwsgierig, en wurmde zich langs Cameron heen. Even bestudeerde ze hem en grinnikte even. "Weetje wat ik hoorde. Iets met jou en huffelpuf, slaapzaal jongens. Ik heb connecties". Die connectie was niemand minder dan Thomas geweest die had geklaagd dat hij een rotnacht had gehad. En Kaitlin wist het daardoor weer. Ze staarde Draconic grijnzend aan toen ze las wat hij had bedacht en schudde haar hoofd langzaam. "Ik zeg het niet graag, maar je bent gék". Toch klonk er iets als een compliment in haar stem.
Verveeld en vermoeid door de lessen strompelde Thomas de leerlingenkamer in, en toen hij Barbara zag met haar eeuwenoude 'generaal nogwat' moest hij de verleiding weerstaan om zich niet meteen weer om te draaien en terug te lopen. Het gedrag van Barbara, alias Baby, maakte hem bloednerveus. En hij wist ook niet echt wat Mara ervan vond. Maar hij vond het niet prettig. De grote hoeveelheid mensen rond Draconic maakte hem toch wel nieuwsgierig, en Draconic was zijn vriend. Dat was het toch wel waard om zich langs de hindernis met de naam Barbara te werken? Besluiteloos bleef hij in de opening van de leerlingenkamer staan.
|
|
|
Post by Madjic on Sept 21, 2008 22:23:48 GMT 2
"You must be kidding me." Xander bleef midden in de leerlingenkamer staan en staarde verbluft richting het groepje pratende mensen. Hij had niet verwacht dat Draconic echt gek genoeg was om een radiozender te maken. Dat dacht hij nog steeds niet. Hij sloeg zijn armen over elkaar en liep naar hen toe. OPngeintereseerd of Draconic in gesprek was, tikte hij de jongen op zijn schouder. "Okey, de Kidding of grapje. Kan nu wel komen hoor." Grinnikte hij.
"Had it been another day I might have looked the other way And I`d have never been aware. But as it is I`ll dream of her Tonight, di-di-di-di`n`di." Vrolijk zingend, met een blaffende Mack achter zich aan, liep Zed de leerlingenkamer in. Hij kwam van buiten en zag er een beetje moe uit. Hij had de halve middag met Mack buiten hardgelopen. Helaas leek de hong totaal niet moe te zijn. Hij negeerde andere en ging op een bank zitten. Terwijl Mack vrolijk naar Xander toe rende. Hij was wel gestelt op de jongen, ookal vond Xander hem van tijd tot tijd vervelend en negeerde hem dan. Maar ja, negeren was interesant dan moest Mack extra hard zijn best doen om toch de aandacht te kregen die hij wilde.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 24, 2008 16:45:26 GMT 2
Draconic merkte Scorpius in eerste instantie niet eens op, tot die viel. Hi jdeed een stap naar vorne om hem te helpen, maar dejongen stond alweer alchend op en Draocnic glimaclhte. Hij dacht aan de tijden waarin de jongen nog zo klein n kwetsbaar was geweest, maar dat was hij neit meer. Hij was een echte Malfoy aan het worden, groot en sterk. Hij voelde trots in zich opwellen, maar toch draaide hij zich om, om recht in het gezicht van barbara en gliamclthe naar haar. Hij nam ahar hand en agf er een kus op. Ergens was hij doodsbang voor haar, maar hij zou het nooit tonen. Hij verhulde het door een zeker charmante manier van doen, die eigenlijk alleen voor Rachanna was bestemd. Hij grijsnde en spreidde zijn armen. 'Zeker niet. Een radio zender om iedereen te bereiken! Waarom zouden we ons beperken tot een afdeling? Wij hebben vele meer te melden dan enkel de woorden die ze van ons horen. het wordt tijd dat we onze afdeling wee rop de kaart zetten! Het wordt tijd dat we ons weer laten horen!' Hij deed een stap naar achter en glimalchte naar de andere leerlingen. Zijn vrienden en voelde de volle overtuiging van zijn gelikj, zoals altijd. Hij glimaclhte opnieuw en keek hen een voor een aan.
Hij maakte een buiging voor Chloë en grijsnde breed naar haar. 'Ik wist wel dat je zou steunen. Ik wist dat jij de brilliantie ervan zou inzien! Mijn liefste, Cee, dit is het begin van de triomf van Zwaderich!' Zijn blik gleed over Kaitlin en hij grinnikte even, voor hij zich naast haar neer leit zakken. 'Mijn lieve Kait, ondanks dat je eigenlijk te mooi bent om op de radio te zijn, wat zou jet ervan vinden om alle zendtijd voor jezelf te hebben en de roddels en eht nieuws te vretellen/ Ik zal zorgen dat je de studipo zo goed als voor jezelf hebt. De hele school die naar jou zal luisteren! Wil je deze arme jongen uit de brand helpen?' Hij keek haar aan met hondenoogjes en grijnsde liefjes. Hij sprong op en spreidde zijn armen opnieuw. 'Ik wil jullie graag vertellen over mijn beste programma! Treitertijd! Een uur lang, of alnger als dat uitkomt, de kans voor treiteraars om hun beste truks te vertellen, hun prooien te onthullen om de strijd uitdagender te maken, of de pochen met stunts die ze al gedaan hebben. Ik heb iemand nodig die al die lefgozers aankan... Iemand die...' Hij leit zijn blik over de ruimte gaan en wees naar Serinity. 'Mijn liefste, Serinity,' zei hij, en ging voor ahar op een knie. 'Alsjebleift, zeg geen nee! Gun mij de eer om jou naast mij te hebben in de studio voor mijn meest favourite programa!' Hij keek ahar aan, met ogen die geen nee konden accepteren en een glimlachje dat harten kon breken.
Vanaf de bank zuchtte Cameron diep. Hij schudde zijn hoofd en sleog zijn benen over elkaar. 'Ik vind je idee nog steeds goed hoor, Drake, maar je ego heeft zichzelf weer eens overtroffen.' Hij sommeerde het blad en schudde zijn hoofd. 'Drake Fm? Doe me een lol. Je had het nauwelijks erger kunnen maken, behalve er "de fantastische" voor te zetten.' Draconic had zich opgewekt omgedraait, om aan het gezifcht van Cameron te zien dat die eht meende. Zijn grijns smolt weg en met een pruillipje keke hij zijn vriend aan. 'Waar zat jij dan aan te denken?' Caerom snoof. 'Wat dacht je van iets als: Slith fm? Of Snake fm? Ik bedoel, je kan het altijd nog naar je kát noemen als je perse een egostreler wil...Zo klinkt eht tenmisnte alsof eht over heel zwaderich gaat.' Draconics grijns keerde terug en hij sloeg zijn armen over elkaar. 'Snake fm.. klinkt net zo goed als drake fm... Cameron wendde zich vervolgens tot Kaitlin en trok haar wenkbauw op. 'Doe me een lol, en maak dat niet je eerste roddel als je het doet...' het was natuurlijk waar en hij vond eht geen propbleme dat ze eht wist. Hij shcaamde zich er tenslotte niet voor, maar niet de hele school hoefde dingen te weten.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Sept 24, 2008 19:22:42 GMT 2
Hij had naar zijn broer gekeken, maar moest lachen toen hij hoorde. Drake fm Hij schudde zijn hoofd. "Scorpius fm klinkt toch beter broer" Hij keek hem met pretlichtjes aan. Hij vond het wel een truc van Draconic. Maar hij liet zijn broer maar praten en de rest. Hij was té moe om zelf te praten en hield zich stil. Hij moest lachen, zijn broer kon maf doen. Maar was ook lief tegelijk. "Hmm, een droom die uitkomt" Mompelde hij terwijl hij achterover ging zitten. Hij was wel trots, dat hij de broer was van Draco. Soms voelde het een schaduw, maar de andere werd hij weer in de spotlights gezet. Nee, hij was zeker niet gemeen, en al helemaal niet een stomme broer. Sinds Draganna was overleden, was alleen Scorpius nog belangrijk geweest voor Draco. Iets waar Scorpius blij mee was.
Serenity had met één oor meegeluisterd. Toen hij naar Kaitlin was gegaan moest ze toch wel lachen. Ja, dat was echt wat voor haar. Ze wuifde naar Barbara en luisterde toen naar het tweede wat gezegt werd. Dat leek haar wat, maar was vast niet voor haar bestemd. Toen Draco voor kwam op zijn knie keek ze hem raar aan. Ze trok een wenkbrauw op maar glimlachte toen. Ze keek naar zijn gezicht, nee hierop wou en kon ze geen nee zeggen. Treitertijd.. ja, mensen treiteren. Dat vond ze leuk! "Ik doe mee Draconic!" Ze stak haar hand op terwijl ze daarna grinnikte. "Ja, treitertijd, treiteren totdat ze erbij neervallen!" Ze stond op terwijl ze even een rondje liep. Waarom wist ze niet.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on Sept 24, 2008 19:51:57 GMT 2
Barbara grijnsde om de aandacht, waar ze zó naar zocht, kreeg en knikte toen Draconic haar eerbiedig op haar hand kuste. Ze giechelde er even bij zoals enkel een meisje dat kon doen voordat ze General Lovehunt weer met vier poten op de vloer zette. Het beige dier maakte zich zo snel mogelijk uit de voeten, weg van zijn affectie-verslaafd bazinnetje. Als een soort van begroeting wuifde Barbara naar iedereen die zich nog bij het gezeldschap voegde. Dit was het voordeel aan de leerlingenkamer van Zwadderich. De kans dat je helemaal alleen hier kwam te zitten was miniem. Baby richtte zich naar Kaitlin en knikte kort. "Draakje heeft een nieuw idee... Hij wilt 'zwadderich', maar eigenlijk eerder zichzelf, op de kaart zetten door er een radiostation rond te maken." verklaarde ze op de hooghartige toon die enkel de blonde Firefly kon maken. "Het is een goed idee op zich maar het zou wat bijgeschaafd mogen worden." ging het meisje verder voordat ze iets zag vanuit haar ooghoek. Een sinistere en bijna angstaanjagende glimlach kroop om de mondshoeken van het meisje voordat ze richting de ingang van de leerlingenkamer sloop. "Thomas!" klonk haar opgewekte stem terwijl ze vlák voor de jongen stond, wetend dat hij het niet zag zitten. Enkel een reden te meer om hem ermee te pesten. "Masje, toch... Waar heb je de hele dag gezeten? Baby missed you." mompelde de vrouwelijke zwadderaar met een nep-pruilmondje. Haar ranke handen sloten zich om de das die Thomas droeg ((? Ik ga ervanuit dat hij gewoon zijn uniform aan heeft, ok? Anders schrap je het maar ^^)) en trok hem vriendelijk de kamer in. Een beetje zoals een ruiter zijn paard zou leiden aan de teugels. "Je moet het nieuwste idee van Malfoy Senior horen! Draakje is best wel slim! Eigenlijk is hij geniaal!" prees de Texaanse haar afdelingsgenoot, iets dat ze wel vaker deed als ze de mensen vriendelijk gezind wou blijven. De Malfoys stonden dan ook nog steeds hoog in aanzien.
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 28, 2008 16:22:37 GMT 2
Chloë keek lachend toe hoe Draconic enthousiast en theatraal zijn nieuwe radiozender promootte. Ze keek even om zich heen en haar blik viel op Thomas, die door Barbara de leerlingenkamer in werd getrokken. Chloë moest er even om lachen - arm Thomas, dacht ze, maar ze deed geen poging om hem te hulp te komen. In plaats daarvan stond ze op uit de stoel en ging vlak voor Draconic staan, met haar handen in haar zij, en keek hem quasi-beledigd aan. 'En vraag je mij niet om mee te doen?' zei ze. De beledigde uitdrukking kon ze echter niet lang volhouden en al snel liet ze haar armen weer langs haar lichaam hangen en stond er een glimlach op haar gezicht.
Ze vond het echt een leuk idee, ook - of misschien wel vooral - het gedeelte van het treiter-uurtje. Dat zou vast weer een aanleiding zijn voor een aantal geweldige grappen, en dan hopelijk met een paar irritante Grifjes als slachtoffer, dacht Chloë en grinnikte even. Ze keek Cameron aan en knikte even. 'Hmm, Snake FM vind ik ook wel goed klinken. Beter dan Drake FM,' zei ze plagerig en stak even haar tong uit naar Draconic.
[beetje inspiloos ^^ -staart naar berg huiswerk-]
|
|