|
Post by Ridje on Oct 26, 2008 22:28:23 GMT 2
5 Years ago- First year on Hogwarts for Rachanna Breack and Timothy Ford "Echt ik zweer het je. Als ik mijn oom deze vakantie over dat verdomde bos vertel dan zorgt hij er wel voor dat het wordt omgekapt ofzo." klonk de stem van een 12 jarig mannetje, die Timothy Ford heette. Het groene embleem van Zwadderich schitterde trots op zijn schoolgewaad en de gemene grijns die op zijn jonge gezicht stond verklaarde ook dat hij ook alleen maar in die afdeling thuishoorde. De jongen die naast hem liep knikte. "Ik bedoel kom op zeg. Wie gaat er nou vrijwillig dat vervloekte bos in. Behalve die grote Tr.." Tim werd ruw afgekapt door een andere stem. "De mensen die wat willen leren, en die niet bang zijn. Ik verwachte wel dat zo'n arrogant Zwadje als jij bang was, maar dat je het ook zo goed laat merken, dat had ik minder snel verwacht." klonk het meisje en keek naar Tim. Tim stopte en keek naar het meisje terwijl de jongen die net nog naast hem liep rustig doorliep om bij de les te komen. "En ik had wel anders verwacht van een Modderbloedje, je moet niet mensen uitdagen die te machtig zijn voor je." klonk Tim arrogant en keek even rond, de gang liep langzaam aan leeg, de lessen gingen beginen en Tim had toverdranken dus hij had de tijd. Het meisje keek naar Tim terwijl er nog een ander meisje bij kwam staan en een jongen. '3 tegen 1 dus.' dacht Tim en hij grijnsde uitdagend.
|
|
|
Post by Merel on Oct 26, 2008 22:48:56 GMT 2
Enkele meters achter Tim liep Rachanna. Ook zij was nu net aan elf geworden en tot haar eigen trots en die van haar vader was ze bij Zwadderich ingedeeld. Ze kende zelfs op die leeftijd al niet zo veel angsten meer en keek daarom ook wat verbaast naar Tim hoe die vertelde over het Verboden bos. Ze rolde met haar ogen. Toen al arrogant. Maar hij zat nou eenmaal wel bij haar in de klas. En hoewel ze geen zin had in de les, liep ze er nu wel heen.. maar erg rustig. Pas toen een Grifje Rachanna haar gedachtes zei keek ze op van het het bos waar ze, onbewust, naar aan het staren was. Maar ookal dacht ze dat zelf, een Grifje mocht zoiets niet zeggen tegen een Zwad. Ze keek naar de mensen die daar stonden en liep langs de Grifjes heen om naast Tim te gaan staan. Niet dat ze de jongen echt kende. Hij zat bij haar in de klas.. Meer wist ze niet van hem. Maar dan nog. Een zwad is een zwad. "Kunnen jullie wel stelletje kleuters.. 3 tegen 1? Of kunnen jullie nu ook ineens niet meer téllen? Ga dan terug naar die dreuzelschool.. Misschien kun je er nog iets opsteken, wát ik betwijfel." Antwoordde Rachanna op uiterst Arrogante toon.
|
|
|
Post by greenlightning on Oct 26, 2008 22:58:35 GMT 2
'Oh daar hebben ze vast neit van terug. Is dat je beste opmerking?' Het was nauwlijks sarcasme te noemen. Het was op zo'n degelijk droge manier gebracht dat het onmogelijk sreieus genomen kon worden. Hij stape naar voren en duwde twee jongens opzij die in zijn zeg stonden. Hij stond nu niet naast het drietal, maar er wel vlakbij. Zijn rode haren krulden licht en de donekre ogen in zijn gezicht leken gloeiende kolen te zijn. Hij had zijn handen in zijn zakken en keek de twee zwadjes aan, een voor een. Hij vreesde hen niet, neit in het minste. Hij vreesde niks. Voor zijn twaalf jaar was Miquel zeer gespierd en zijn huid gebruind door de vakantie op hawaii van die zomer. Zijn vingers sloten zich om de toverstok in zijn zak, maar dat was voor de buitenwereld niet zichtbaar. Hij had eerder een aanvaring gehad met zwads en was sindsdien op zijn hoede. Zijn blik verried niks en hij negeerde de drie grifjes verder. Waarom zou hij zich ook met het gepeupelmbezig houden? Híj was de prins. Zelfs al wilde Tyra neit dat iemand eht wist, Miquel was trots op zijn titel. Met een onverschrokken en bijna ongeinteresseerd gezicht stond hij voor hen en wachtte.
|
|
|
Post by Ridje on Oct 26, 2008 23:18:58 GMT 2
Verbaasd keek Tim naar Rachanna die naast hem kwam staan en glimlachte dan vriendelijk, hij kende haar niet maar als ze hem zou helpen dan was ze het wel waard om naar te glimlachen. Ze was ook nog eens een Zwad, nog beter. Zijn blik bleef nog even op haar gericht. "Bedankt. Niet dat ik hulp nodig heb met dit ongedierte. Maar toch Bedankt." zei hij dan en keek weer naar het meisje. "Vuil modderbloedje. Jullie zijn allemaal hetzelfde. Te dom om in te zien tegen wie je iets wel kan zeggen en wat niet." zei Tim dan en grijnsde arrogant en uitdagend. Verbaasd keek hij op naar de jongen die er bij kwam staan en keek dan weer naar het meisje tegenover hem en Rachanna. "Look, it's Prince Charming. Hij komt je te hulp, jammer dat hij geen wit paard bij zich heeft. Dat zou hellemaal het einde zijn he Modderbloedje." zei Tim dan en keek weer snel naar de jongen. "Ga toch weg jongen. Je weet niet wat je je op de hals haalt." gromde hij dan en keek hem afwachtend aan terwijl hij rustig zijn hand in de zak van zijn gewaad liet glijden om zijn toverstok vast te pakken.
|
|
|
Post by Merel on Oct 27, 2008 16:11:31 GMT 2
Rachanna glimlachte even naar Tim. ''Ik had ook niet verwacht dat je het nodig zou hebben.. Tja, Zwadderich hé.. Maar je weet het maar nooit." Zei ze met een glimlach tegen Tim en keek vervolgens naar de volgende Grif die erbij was gekomen. Ze bekeek de Grif.. Echt zo'n patsertje was het dus. "Dat op een paard? Volgens mij heb ik dan medelijde met het paard." Zei ze op Arrogante toon. Ze stond inmiddels met haar armen over elkaar. Zonder dat het zichbaar was had ze haar rechterhand in haar linkermouw, en dan zo dat ze haar toverstok vast had. Je kon hem namelijk elk moment nodig hebben.. En Rachanna kende al aardig wat spreuken. Ze bekeek het meisje die tegenover haar stond. Zij zag er uit alsof ze net had geleerd wat een toverstok was, laat staan dat ze wist hoe ze het moest gebruiken. Onwillekeurig moest Rachanna grinniken. "Misschien moeten we ze eerst uitleggen hóé ze moeten toveren.. Anders is het wel mega zielig.. Nou ja.. Zielig.. Eerder mega grappig." Lachte Rachanna.
|
|
|
Post by greenlightning on Oct 27, 2008 20:39:20 GMT 2
'Beter dan eruit zien als een paard,' was Miquels eerste gedachte en sprak die ook uit, terwijl hij een minachtende blik op Rachanna wierp, voor hij begon te lachen. Ze was zeker knap, maar als ze haar gezicht zo hield en met die blik.. nee, dan toch leiver een paard. Hij grinnikte alleen maar om Tim en liet zijn blik op diens ahnd vallen, duidelijk neit onder de indrukl van eht feit dat deze zijn toverstok pakte en duidelijk deomonsterend dat hij dat in de gaten had. Toen pas hief hij zijn blik op en grijnsde schamper naar Tim. 'PRince charming schiet altijd te hulp als er trollen in de aanval komen. Helaas, ik had gehoopt dat mijn vijanden iets sterker waren en iets groter... jullie zijn nauwelijks een vijand te noemen. Maar ik zla eht er mee doen, als ik er een vrouwenhart mee steel.' Hij draaide zich om en knipoogde naar het meisje, die tot zijn grote schik vuurrood werd. Hij draaide zich grinnikend weer om en ging met een hand door zijn haar. 'In elk geval kunnen jullie emt dat uiterlijk er wel mee doorgaan als trollen.' Het was niet dat hij dacht dat Tim lelijk was, maar hijzelf was gewoon veel mooier. Hij had de schoonheid die ene prins bezat en daar kon gewoon geen nekel jongen aan tippen. Althans, zo ging zijn beredenering.
|
|
|
Post by Ridje on Oct 28, 2008 15:26:58 GMT 2
Tim grijnsde terug naar haar en knikte dan dankbaar. "Dan moet het een heel dom paard zijn gezien andere paarden al weg rennen als ze die knuppel zien." grijnsde Tim dan naar Rachanna alsof Miquel er niet bij stond. Hij keek ook even naar het meisje na Rachanna's woorden. "Klopt. Maar mega grappig is better. En trouwens het is ook wel eens leuk om een doelwit te hebben die niet iets terug doet." lachte Tim dan gemeen en keek naar het meisje met een arrogante blik op zijn gezicht. Na Miquels woorden keek Tim hem verbaasd aan. Wat was dat voor een rare jongen? Rachanna zag er uit als een paard? Eerder dat Miquel het paard was en Rachanna de prinses die hem bereed. Tim grinikte bij die gedachten, ze was zeker wel knap, dus besloot Tim maar dat Miquel gewoon gek, dom, blind was of op jongens viel. Tim zijn blik ging weer kort naar Rachanna, hij wist haar naam nog niet eens, maarja dat kwam nog wel ze waren ten slotte beide Zwadjes. Toen hij Miquel weer verder hoorde bazelen grijnsde Tim. 'Goed zo knul, onderschat je vijand maar. Dat komt je duur te staan.' dacht Tim dan. "Bedankt. Trollen zijn niet gelijk waar ik aan denk als ik mezelf zie maar goed. Als jij dat vind dan mag dat hoor. Ik lig er niet wakker van, en andere normale mensen ook niet gezien die zeker wel een andere mening hebben over trollen. Voor sommige zal jij waarschijnlijk eerder in aanmerking komen voor Trol van de week." grijnsde Tim dan voordat hij een gebaar maakte met zijn ogen naar Rachanna, een gebaar dat alleen zij kon zien. Het gebaar was een soort van teken dat ze met ze tweeen Miq maar eens een lesje moesten leren.
|
|