|
Post by melien on Dec 10, 2008 23:04:43 GMT 2
Dat ze Green niet al eerder een briefje had gestuurd vond ze nu behoorlijk stom van zichzelf. Het was niet echt iets nieuws dat Green er toch wel degelijk voor kon zorgen dat Rose vrolijk werd. Nou ja, min of meer vrolijk dan. Cameron had ze al een tijdje niet gezien, en eigenlijk was ze iedereen een beetje aan het ontwijken. Misschien niet al te handig, maar iets anders had ze geen zin in. Rustig liep ze richting de schoonheidssalon. Op het moment dat ze de deur open duwde besloot ze dat ze vandaag maar even gewoon lol zou hebben met Green en de rest gewoon even zou vergeten. Dat kon allemaal later nog wel, nu was tijd om te ontspannnen. Buiten was het koud, maar binnen was het heerlijk warm. Eigenlijk te warm om met jas, sjaal en handschoenen te staan. Die looste ze ook maar meteen aan de kapstok voordat ze rustig wachtte op Green.
|
|
|
Post by Ridje on Dec 10, 2008 23:21:41 GMT 2
Met een snel trein vaart rende ze over het gras. Ze had zich met alle haast niet eens even omgekleed en nu schoot ze verder met de oude spijkerbroek, waar een aantal gaten in zaten en waarvan de pijpen raffelig onder haar schoenen in het gras werden getrapt. Ze had een groen vest aan en een bruin leren jasje, en om haar nek had Green een bijpassende bruine sjaal. Snel spurtte ze langs het hek en stormde Zweinsveld in. Ze had kort licht rood haar en voor de verandering eens blauwe ogen. Snel ontweek ze een aantal mensen die ook over de straten liepen en rende snel verder richting de schoonheidssalon. Met moeite bleef ze overeind toen ze bijna uitgleed over wat natte sneeuw. Maar toch lukte het haar en elegant en sierlijk hing ze haast aan de deur van de salon. Ze opende hem en vloog Rose meteen om haar nek. "Rose!!!" riep zze dan vrolijk. Ze liet haar met moeite weer los en maakte haar sjaal los en opende haar jasje en hing ze over de kapstok. Daarna grijnsde ze naar haar vriendin.
|
|
|
Post by melien on Dec 10, 2008 23:26:06 GMT 2
De stormachtige begroeting van Green had Rose niet aan zien komen. Verbaasd knuffelde ze haar vriendin. "Ook hallo." zei ze lachend. Vrolijk bekeek ze Green en kwam tot de conclusie dat ze haar niet had herkend als ze niet zo was binnen gekomen. "Jij altijd met het veranderen van je uiterlijk. Ik had je niet herkend als je rustig was binnen gekomen." zei ze lacherig. Aangezien ze tijd genoeg hadden wachtte ze rustig tot Green haar jas had opgehangen. "En, waar hebben we zin in?" vroeg ze toen, doelend op de verschillende schoonheidsbehandelingen die werden aangeboden in de schoonheidssalon. In alle rust wandelde ze naar de balie toe waar ze zich toch echt eerst even moesten aanmelden voor wat dan ook. Toen ze daar eenmaal stond draaide ze zich om naar Green en wachtte op haar antwoord. Met haar armen leunde ze op de balie, dankbaar voor de afleiding. Met een hand ging ze door haar blonde krullen en even liet ze haar blik afdwalen.
|
|
|
Post by Ridje on Dec 10, 2008 23:59:28 GMT 2
Grijzend keerde ze zich nog even naar de kapstok en haalde uit haar jas zak een zwarte bundel die ze in de zak van haar vest deed. Dan keek ze weer naar Rose en bracht haar vinger naar haar mond en siste dat ze stil moest zijn. Haar haar veranderde plotsklaps in licht blond en het werdt iets langer en er kwamen krullen in, ze leek nu net op Rose en je zou zo kunnen denken dat ze zussen waren. Met een knipoog liet ze haar ogen ook veranderen van de opvallende blauwe kleur naar groen, net zoals Rose, waardoor de metamorfose compleet was. "Maar dat is ook de bedoeling. Ik moet niet opvallen, niemand mag me herkenen. Straks wordt ik nog gestalkt." fluisterde ze dan en liep ook naar de balie en ging naast Rose staan. "En daarbij als ik het niet kon konden we niet lachen. Je weet toch nog toen we naar de kapper gingen. Hij bleef maar knippen." grinnikte Green en grijnsde naar Rose en keek dan naar de balie. "Laten we maar ehm ik weet het eigenlijk niet. Kies jij maar zusje." zei Green en zorgde dat de persoon achter de balie het kon horen waarna ze knipoogde naar Rose. Voor Rose zou het vast duidelijk zijn dat Green weer wat van plan was.
|
|
|
Post by melien on Dec 11, 2008 15:52:45 GMT 2
Met moeite wist Rose haar lachen in te houden toen Green plotseling wel heel erg op haar leek. Grijnzend draaide ze zich weer naar de balie om toen Green naast haar kwam staan. Terwijl ze zich in stilte af vroeg wat Green van plan was speelde ze rustig mee. "Je weet toch dat ik slecht in kiezen ben? Je kent me nu toch echt al wel 15 jaar zusje." zei ze vrolijk. Haar blik ging langs de lijst met dingen waar je die dag uit kon kiezen. De helft er van zei haar echter erg weinig. "Waarom moeten ze toch altijd rare namen bedenken?" mompelde ze lichtelijk geïrriteerd. "Zullen we maar gewoon een massage doen? Of toch liever een chocoladebad?" vroeg ze daarna grijnzend aan Green. Het maakte haar vrij weinig uit. Ondertussen probeerde ze te bedenken wanneer ze hier voor het laatst was. Wat vrij moeilijk ging aangezien ze hier nog nooit echt binnen was geweest zover zij wist.
|
|
|
Post by Ridje on Dec 11, 2008 19:14:19 GMT 2
Green glimlachte naar de jongeman achter de balie en keek naar de lijst. "Hmm. Wat is dat speciale pakket?" De jongen keek haar aan en glimlachte terug. "Dat is een lichaamsmassage. Met gezicht verzorging gevolgd door een modderbad of chocoladebad zoals uw zuster al voorstelde, met ontspannende thee en als allerlaatste nog een sauna." zei de jongen en bleef glimlachen. Green grijnsde en keek naar Rose daarna boog ze naar de jongen toe en fluisterde zacht in zijn oor. "Zou er nog wat speciaals bij kunnen? Mijn zusje is namelijk jarig." zei ze dan. De jongen knikte. "Tuurlijk wij zorgen wel voor een leuke verassing. En speciaal voor jullie doe ik er nog een korting bij ook." zei de jongen en knipoogde naar Green die hem liefjes aankeek en hem een kus op de wang drukte. "Bedankt." fluisterde ze dan en draaide zich weer naar Rose en trok haar mee. "Geregeld. Omkleden maar." grijnsde ze dan.
|
|
|
Post by melien on Dec 11, 2008 20:17:52 GMT 2
Rose keek rustig toe terwijl Green haar gang ging. Ze bleef vriendelijk glimlachen naar de jongen en zei pas weer wat nadat Green haar had mee getrokkken en ze buiten gehoorsafstand waren. "Juist ja, wat heb je nu weer geregeld? En wat voor verassing?" vroeg ze lachend terwijl ze opzij keek naar haar vriendin. Rustig liep ze de kleedruimte binnen en sloot de deur achter hen. Het was erg rustig. Sterker nog, ze waren op dat moment nog maar met zijn tweeën, niet dat Rose zich er aan stoorde of iets dergelijks. "Dus, wat ben je van plan?" vroeg ze toen ze er zeker van was dat ze inderdaad met zijn tweeën waren en er niet ineens iemand om de hoek kon komen kijken.
|
|
|
Post by Ridje on Dec 11, 2008 22:00:52 GMT 2
Green lachte kort en keek naar Rose. "Niets." zei ze dan onschuldig en trok een pruillipje. "Vertrouw je me niet?" vroeg ze dan en grijnsde dan. "Noua goed dan. Je bent vandaag jarig zusje. En we hebben korting gekregen, en je krijgt een verassing van ze." grijnsde ze dan en gooide haar bikini op het bankje en pakte 2 grote badlakens uit de kast en gooide er 1 naar Rose en gooide de ander ook op het bankje. Daarna deed ze haar vest uit en trapte haar schoenen onder het bankje. "Maar ik hoop niet dat ze een jongen voor je regelen." zuchte Green dan en dacht even na. "Je bent nu natuurlijk zo'n tutje met een vriendje." zuchte ze dan en lachte kort en grijnsde naar haar vriendin.
|
|
|
Post by melien on Dec 11, 2008 22:31:36 GMT 2
Rose keek met grote ogen naar Green. "Ik, jarig? Dan breng ik mijn dag echt niet in een schoonheidssalon door. Maar goed. Misschien wel slim van je." zei ze grijnzend terwijl ze de handdoek ving. Ze schopte haar schoenen uit. Bij het horen van Green's woorden moest ze even slikken en zichzelf inderdaad forceren om zich om te gaan kleden. "Ten eerste ben ik bij lange na geen tutje en zal ik dat ook niet worden." zei ze tegen Green. "En ten tweede vraag ik me af voor hoe lang nog.." voegde ze er wat zachter aan toe. "Maar ja, als het wel een jongen is mag jij hem hebben." ging ze vrolijk verder, het onderwerp bande ze weer uit haar hoofd. "Of heb je al een jongen op het oog?" voegde ze er nog aan toe.
|
|
|
Post by Ridje on Dec 12, 2008 0:06:01 GMT 2
Green keek over haar schouder naar Rose en grijnsde. "Ik breng mijn dagen zowiezo niet vaak door in een schoonheidssalon. Gezien ik gewoon elke ochtend een andere huidskleur kan nemen als ik wil." grijnsde ze dan en keek weer voor zich en trok haar shirtje over haar hoofd. Toen ze Rose hoorde keek ze verbaasd om en liep naar Rose toe. "Zo bedoelde ik het niet. Het was maar een grapje." ze plaatste haar handen op Rose haar wangen en bracht haar voorhoofd dan tegen die van haar vriendin en keek haar aan, het was raar maar typisch iets voor Green om te doen om Rose te proberen gerust te stellen. "Ik weet toch dat jij nooit een tutje zal worden. Daar zorg ik wel voor." lachte ze dan en keek dan serieus. "En hoe lang nog? Heel lang, liefje. Ik vertrouw Zwaddjes dan wel niet maar die knul van je is echt gek op je. Jullie zijn een leuk stelletje. Dus ik zie jullie nog heel lang bij elkaar." zei Green dan en liet Rose weer los en nam weer afstand en ging verder met omkleden alsof er niks gebeurt was. "Ik hoef even geen jongen." zei ze kort en knoopte haar topje van haar bikini om en draaide zich om. "Ik heb het te druk. En het lijkt erop dat de meeste jongens niet echt zitten te wachten op een meid die sterker is dan hun. Of tenminste. Een meid die wel een boog kan aanspannen, rotsen kan beklimmen en lawines kan berijden." zuchte ze dan en schudde even met haar hoofd heen en weer.
|
|