|
Post by Merel on Jan 2, 2009 18:23:45 GMT 2
[/b] mopperde hij, al kon je het laatste stukje van zijn zin nieteens meer horen. Hij was nogal wat aan het mopperen en zijn humeur was nou niet helemaal super. Misschien moest hij maar weer eens wat gitaar spelen. Of iets met zijn vrienden, of misschien met Tifa doen. Daarvan klaarde zijn humeur áltijd op. Toen hij het kruid nogsteeds niet had gevonden plofte hij op een oude stoel aan de zijkant van de kas neer. Hij had het gehád! Stomme Sneep ook altijd met zijn toverdranken. Met een zucht staarde hij voor zich uit.[/ul]
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 2, 2009 18:33:33 GMT 2
Kruiden. Al had ze geen huiswerk met ingrediënten uit de kruidentuin had ze besloten toch een bezoekje te brengen. Meestal waren er nieuwe en kon ze met sommige kruiden zelfs thee maken. Binnen had ze een maar al te bekende stem gehoord, die niet zo vrolijk was. Tifa grinnikte eventjes zachtjes voordat ze naar binnen sloop en haar handen over de ogen van Steve had gedaan. "Guess who" zei ze. Haar stem had ze verdraait maar als je goed had geluisterd wist je meteen dat zij het was.
Ze zei verder niets meer en haar handen bleven over zijn ogen totdat hij antwoord zou geven. Maar waarschijnlijk herkende hij ook haar geur, het kleine beetje parfum dat ze altijd droeg als ze zich verveelde of verveelt had.
|
|
|
Post by Merel on Jan 3, 2009 13:56:09 GMT 2
[/b] zei hij bedenkelijk en hij maakte een paar bedenkelijke geluidjes. "Ik denk... Maar ik weet het niet héél zeker.... Tifa?" hij vroeg het alsof hij het bijna niet kon geloven. In zekere zin vond hij het ook geweldig dat zij hier was, juist op een moment dat hij haar 'nodig' had. Hij grijnsde en keek omhoog. Niet dat hij iets kon zien door haar handen, maar het ging om het idee.[/ul]
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 3, 2009 15:20:11 GMT 2
"Hmm... oke ik ben gewoon te makkelijk te herkennen" besloot ze toen Steve het goed had geraden. Eigenlijk was het geen wonder, ten slotte wist hij dat ze niet perfect haar stem kon verdraaien. Ze haalde haar handen weg van zijn ogen en keek glimlachend naar beneden aangezien hij zat. Daarna gaf ze hem een knuffel al was dat niet zo gemakkelijk aangezien hij zat. "Kan je iets niet vinden?" vroeg ze, aangezien ze hem had horen vloeken, nouja.. vloeken de helft had ze niet geheel gehoord.
Naderhand had ze eigenlijk wel gemerkt dat hij lichtjes geschrokken was, maar dat was haar schuld niet de zijne. Ze liet hem los zodat ze hem in ieder geval niet zou vermoorden in haar knuffel.
|
|
|
Post by Merel on Jan 4, 2009 13:13:06 GMT 2
[/b] glimlachte hij al schouders op halend. Toen ze hem een knuffel gaf probeerde hij die -zo goed en kwaad als dat ging- te beantwoorden door haar ook te knuffelen, maar dat was in deze positie nogal lastig. Dus zodra ze hem los liet draaide hij zich om zodat hij naar haar kon kijken. "Ja klopt. Ik moest iets vinden voor Sneep en het is volgens mij gewoon foetsie.. Heb jij daar ook last van of ben je hier zomaar?" vroeg hij glimlachend aan haar terwijl hij haar aan keek.[/ul]
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 4, 2009 15:35:24 GMT 2
"Ik ben hier zomaar, meestal vindt ik wel wat voor thee.. als je het over bepaalde kruiden hebt dan die je daarvoor kan gebruiken" Tifa keek hem even aan voordat ze rond keek. Daarna keek ze weer vragend terug "Wat voor kruid moet je hebben dan?" Eigenlijk was ze wel nieuwsgierig, maar een kruid dat ineens verdwenen zou zijn.. Als dat zo was zouden ze in ieder geval dat moeten inlichten. Ze glimlachtte eventjes en haalde uiteindelijk haar schouders op. "We vinden het vast wel"
|
|
|
Post by Merel on Jan 5, 2009 12:01:12 GMT 2
[/b] vroeg hij verbaast. Hij wist dat je van bepaalde planten thee kon maken, maar dat het ook van deze kruiden en planten kon? Dat had hij niet verwacht. "Dat zou ik wel eens willen proeven," glimlachte hij. Hij had er alle vertrouwen in dat Tifa dat heerlijk klaar kon maken, het was meer dat hij de planten niet helemaal vertrouwde. Steve bekeek het lijstje even dat hij van Sneep had gekregen. "Ik moet hebben.. Een... Krijskruidzaailing.. Of wat het ook mag zijn," mopperde hij een beetje. Eigenlijk had hij géén idee hoe dat eruit zag. Maar hij had gehoopt dat er wel een bordje bij zou staan. [/ul]
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 5, 2009 20:02:57 GMT 2
Tifa keek verbaast "Een wat voor kruid? Krijskruidzaailing? Als het bestaat zou het ergens achterin moeten zitten geloof ik" Al had ze geen idee waar het precies zat, sommige soorten met de beginletter zaten bij mekaar maar alles zat voornamelijk door mekaar. "Kom" Ze pakte zijn hand en trok hem lichtjes mee verder naar achteren, op zoek naar het kruid. Was het niet makkelijk om een boek te hebben eigenlijk. Zo hadden ze het meteen gevonden. "Welja.. met sommige kan het, niet met alleen natuurlijk!"
|
|
|
Post by Merel on Jan 6, 2009 12:22:48 GMT 2
[/b] verzuchtte Steve. Tja zo was Sneep nou eenmaal. En hij zag Sneep er ook nog welvoor aan om de Zwadderaars het gewoon te geven. Toen ze zijn hand pakte en hem mee trok ging hij zonder tegenstribbelen mee. Hij liep met haar mee naar de achterkant van de tuin. Vervolgens moest hij glimlachen om haar opmerking. "Dat had ik ook niet gedacht hoor dat het van alles kon. Ik denk dat als je het van sommige dingen probeert te maken dat er écht iets heel vies uitkomt.. Als je er dan al niet ziek van wordt,"[/ul]
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 6, 2009 16:45:54 GMT 2
"Straks moeten we nog het verboden bos in.. ofzo" mompelde Tifa toen ze tussen de kruiden keek, op zoek naar het kruid dat Steve had opgekregen. Ondertussen had ze wel zijn hand losgelaten en zag ze een klein kruid dat ze niet echt kende. "Uh.. is het groot of klein? Want dit kruid ken ik niet" Ze wees op het kleine stukje kruid dat er nog was, vreemd genoeg wat afgezet van de andere planten. "Ziek worden kan inderdaad, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling" Tifa grinnikte eventjes waarna ze haar hoofd schudde.
|
|