|
Post by Merel on Jan 3, 2009 14:17:44 GMT 2
[/b] Zwaar geïrriteerd viste Tristan een takje uit zijn toch al zo warrige haar. Z'n katje was er vandoor gegaan en Tristan was erachter aan gegaan omdat z'n kat nodig in bad moest. Uiteinderlijk kwam hij erachter dat dat niet zó'n slim idee was geweest. Na nog eens vijf minuten te hebben gelopen ging Tristan op een laaghangende tak zitten. "Waarom lopen dieren altijd weg? Een bad is toch heerlijk?" mopperde hij geïrriteerd en ging met zijn hand door zijn haar. Hij bedacht zich nog iets. "Fijn.. Nu ben ik ook nog verdwaald," zuchtte hij geïrriteerd.[/ul]
|
|
|
Post by LAURA ?! on Jan 3, 2009 14:40:16 GMT 2
[/i] had ze zichzelf koppig voorgehouden. Ja en dan krijg je die dingen, ook Brown was verdwaald. Brown zuchtte. Ze ontweek onhandig een boom die midden in het 'pad' stond (voor zo ver je het een pad kon noemen). Opeens zag ze een zwarte kat die haar pad kruistte. ''Mijn hemel,'' mompelde ze terwijl ze achterom keek om de kat na te kijken. Ze trok een wenkbrauw op en liep verder. Na een tijdje hoorde ze ergens een stem. Verbaasd keek Brown op, ze zag niemand, zou ze het zichzelf verbeeld hebben ofzo? Ze liep wat verder en zag toen ergens achter de dikke, zwarte en hoge bomen een jongen staan, die duidelijk iets zocht. Ze liep er voorzichtig op af, uitkijkend dat ze niet zou vallen. Toen ze eenmaal dichtbij genoeg stond kuchtte ze eventjes om hem niet te laten schrikken. ''Ben je iets kwijt?'' mompelde ze vragend. ''Was het misschien een zwarte kat want die heb ik net zien lopen, of was het een echte spin?'' vroeg ze bibberend. Ze was bang voor spinnen en als hij die kwijt was zou ze in ieder geval niet helpen met zoeken. Ze hupte een beetje ongemakkelijk heen en weer van haar ene naar naar andere been.[/ul]
|
|
|
Post by Merel on Jan 4, 2009 1:52:01 GMT 2
[/b] antwoordde hij glimlachend, en om woord bij daad te zetten keek hij nog even om zich heen. Hij zuchtte even en grinnikte vervolgens. Hij zag ook dat ze wat bibberde. "Maak je geen zorgen. Het is inderdaad een zwarte kat. -Tenminste, ik ga er vanuit dat je de spin eng vind, en niet de kat.- Waar zag je hem voor het laatst?" vroeg hij terwijl hij zich omdraaide en haar aankeek. Hij meende haar ergens van te kennen. Maar hij had het gevoel dat het net zo goed een vriend kon zijn.. Hij kon het niet echt goed zien in dit licht..[/ul]
|
|
|
Post by LAURA ?! on Jan 5, 2009 17:34:11 GMT 2
[/b] zei ze twijfelend. Ze draaide zich om. Ja, daar kwam ze vandaan, toch? Ze draaide zich weer naar Tristan toe: ''Volgens mij ging hij - of zij daarheen- (ze wees even naar waar ze vandaan kwam( - toen ik daar liep.'' mompelde ze wat snel. Ze rechtte haar rug eventjes omdat ze de hele tijd krom had gelopen, ze was bang dat ze haar hoofd ergens aan zou stoten. ''Zal ik anders mee zoeken? Ik ben toch verdwaald, dus dan maar samen verdwaald zijn, niet?'' zei Brown grijnzend, terwijl ze wachtte op antwoord. [/ul]
|
|
|
Post by Merel on Jan 5, 2009 18:34:38 GMT 2
[/b] antwoordde Tristan wat mistroostend. Tristan was dat beest soms écht dagen kwijt. Hij grijnsde toen ze voorstelde om mee te helpen zoeken. "Graag. Dat wil dus zeggen dat jij ook verdwaald bent? Gezellig. Leuk hea, zo'n groot bos waar geen wegwijzers staan," grinnikte hij. Tja hij kon het niet laten er een grap over te maken. Ineens bedacht hij zich dat hij nieteens wist hoe ze heette. "Trouwens. Tristan Elfglow," stelde hij zich voor en stak een hand uit naar haar.[/ul]
|
|
|
Post by LAURA ?! on Jan 5, 2009 18:51:05 GMT 2
[/b] Grinnikte ze. Toen Tristan zichzelf voorstelde pakte ze beleefd zijn hand aan en schudde deze: ''Ik ben Brown Valentine,'' zei ze met een glimlach. Toen ze weer even het bos in keek begon ze opeens wel weer te twijfelen of de plek waar ze heen had gewezen wel écht de plek was geweest waar ze Spider had gezien. ''Ehhh - welke kant wees ik ook alweer op?'' vroeg ze nogal droog. [/ul]
|
|
|
Post by Merel on Jan 5, 2009 19:13:12 GMT 2
[/b] -ja hij had naar haar geluisterd..- "U weet toch best dat je áltijd naar oudere mensen moet luisteren? Of dat nou je zus, je broer of een volwassene is, áltijd ernaar luisteren! Je ziet maar weer wat voor narigheid je om je hals haald," zei Tristan met een Perfécte immitatie van Anderling. Hij had eerst Sneep willen doen, maar die zou zoiets waarschijnlijk nooit zeggen bedacht hij zich. Niet veel later zei hij erachteraan, "Aangenaam kennis te maken Brown," En hij knipoogde. Hij liet haar hand weer los na het schudde en keek toen weer bedachtzaam om zich heen. "Volgens mij wees je die.... Uuh nee.. Die kant op?" vroeg hij meer dan dat hij het zei. Eigenlijk wist hij het nieteens meer zeker. Hij keek even naar links en toen naar rechts. "Als je het eerlijk wil weten.." mompelde hij terwijl hij nog eens voor de zekerheid in het rond keek. "Géén idee!" verzuchte hij toen en keek haar met een engelen glimlach aan. Tja, in zo'n situatie kon je toch niks anders dan er even om lachen?[/ul]
|
|
|
Post by LAURA ?! on Jan 7, 2009 21:11:38 GMT 2
[/i] zei hij niet lang daarna. Brown glimlachtte vriendelijk terwijl ze ''insgelijks, Tristan'' zei. Ze voelde zichzelf opeens best wel schuldig omdat ze niet meer wist waar Spider heen was gegaan. Ze beet even op haar onderlip terwijl ze nog eens rond om haarzelf in het verboden bos keek. Nee, ze wist écht niet meer waar ze vandaan kwam en hoe dat kwam wist ze niet, ze keek niet achterom als ze ergens heen liep dus iets herkenbaars was er ook niet. ''Sorry,'' mompelde ze. [/ul]
|
|
|
Post by Merel on Jan 7, 2009 21:18:59 GMT 2
[/b] grinnikte hij, al hoopte hij wel dat ze voor het donker terug waren. Echter kon je in het verboden bos niet zo goed zien wanneer het nog licht was en wanneer het al donker begon te worden. Dát was dus een klein nadeeltje.. Maar dat kwam wel goed, hoopte hij.[/ul]
|
|