|
Post by » Jasmijn « on Jan 6, 2009 22:32:45 GMT 2
[/b] mompelde hij. Het was niet de bedoeling dat River het zou horen, maar het kon hem niet al te veel schelen. Om zijn trots weer een beetje op te krikken probeerde hij voor een verrassingsaanval te zorgen. Als dit niet zou lukken moest hij over gaan op grover geweld, ofwel...eieren. Als afleiding begon hij over een banaan te praten, want tja...je moest het toch ergens over hebben? "Tja...Een banaan is ook niet het gezondste fruit dat er bestaat, er zitten een stuk minder vitamines in en je krijgt er eerder een vol gevoel van. En het is zacht, zoals je als zei, soms smaakt het een beetje snotterich. Een banaan wordt ook heel snel beurs als het ergens tegenaan stoot," zei hij terwijl hij zo onopvallend mogelijk de fruitmand liet omkeren boven River's hoofd. Hij hoopte vurig dat ze het niet door zou hebben. Ook deed hij erg zijn best zijn gezicht in de plooi te houden, wat nog een hele opgave bleek te zijn. Tergend langzaam kieperde het mandje boven haar hoofd om. "Hoe...hoe weet je dat?" vroeg hij verbaasd. Hij was stokstijf blijven staan. Ook alles waar hij mee bezig was, bleef stilstaan -voor zover dat ging dan-. Met grote ogen keek hij haar aan. 'Hoe wist zij dat nou?' vroeg hij zich af. Kon ze misschien gedachte lezen ofzo? Hij had het haar nooit verteld, en hij kon niemand bedenken die het ook gezecht zou kunnen hebben. [/ul]
|
|
|
Post by Madjic on Jan 7, 2009 19:18:54 GMT 2
River veegde het stof van haar armen af en keek weer naar Mike. Ze dacht dat hij opgehouden was met dingen naar haar te gooien en was daarom niet echt meer op haar houde. Pas toen ze merkte dat een aantal huiselven een eindje bij haar uit de buurt gingen begon ze te twijfelen. Maar ze was te laat met omhoog kijken, want nog voor het idee bij haar opkwam vielen er appels, madereinen, bananen en anders fruit op haar hoofd. Een paar kersen lieten een paarse vlek achter op haar trui, maar verder was de schade beperkt. Ze keek Mike weer aan en keek hem met halfdichtgeknepen ogen aan. "Dus jij bent een beetje een banaan. Je krijgt snel een vol gevoel van je en bent een beetje snotterig." Een grinnik ontsnapte uit haar mond voor ze snel haar loppen op elkaar deed om ervoor te zorgen dat ze niet heel hard moest lachen. Ze ging wat opzij zodat de elven die driftig het fruit begonnen op te ruimen alle ruimte hadden. Ze begon die maffe beestjes wel handig te vinden, ze hoefte niet eens haar eigen troep op te ruimen. Eigenlijk zou ze er een aan haar broer moeten geven, had hij ook weer wat meer tijd. Har blik ging even over de schoonmakers toen ze weer Mike weer hoorde. "Doe er nou maar niet zo verbaasd over, ik heb het gewoon ergens gehoort. Niets om in paniek over te raken. Tenzij het een geheimpje was, dan moet je je zorgen maken over een lek in je vertouwelingengroep... of de hare. Maar als je wilt dat het zich niet verder iutbreid zou ik maar uitzoeken wie het was. En ondertussen zal ik mijn mond wel netjes houden." Ze zette haar handen in haar zij en keek hem met een schuin hoofd aan. Het kon zijn dat dit ervoor zorgte dat hij misschien ruzie kreeg met wat vrienden van hem, maar dat was een offer dat ze maar moest brengen. Ze moest zichzelf beschermen voor ze aan de veiligheid en de welzijn van andere ging denken. Eerst zeker weten dat je je eigen huid er heelhuids uitbracht.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Jan 7, 2009 21:57:31 GMT 2
[/b] vroeg hij nog na lachend van zijn lachbui, "ik zit toch zeker niet bij Huffelpuf!" zei hij als reactie op de flarden die hij had gehoord. Hij keek een beetje spottend naar River toen hij een grinnik aan haar lippen hoorde ontsnappen. Er viel even een stilte waarin Mike naar de slecht gehumeurde, opruimende huiselfjes keek. Hij snapte ze niet.Waarom kwamen ze niet in opstand ofzo... Altijd maar werken, nooit eens een dagje vrij om te doen wat je zelf wilt, al die irritante docenten en leerlingen die je dingen vroegen, je commandeerde, je uitscholden en wat dan ook. Hierna luisterde hij naar wat River te zeggen had. Hij trok zijn schouders op. "Laat maar, je mag het eigenlijk best weten. Bijna heel Zwadderich weet het. In ieder geval iedereen van mijn jaar. Maar dat lagere klassen het ook zouden kunnen weten had ik me niet gerealiseerd." Zei hij koel. Hij was zijn lachbui alweer helemaal te boven. Hij dacht even aan Kaitlin. Zij zou het nu ook wel weten. Vast van Kélian of Kyra gehoord. En anders wel van een van de andere Zwadderaars. Maar ja...wat kon hij eraan doen?[/ul]
|
|
|
Post by Madjic on Jan 13, 2009 21:25:00 GMT 2
River lachte. "Ja, je bent een banaan. Maar hoe link jij dat nou weer aan een hufje zijn? Die twee hebben toch niets met elkaar te maken... EN dassen hebben ook niets met bananen te maken, dus dit zul je toch echt moeten verklaren." Pas nu zag ze de spottende blik en snel herstelde ze zich. Ze sloeg haar armen over elkaar en grijnste. "Aan de andere kant. Mij echt raken kon je niet... of je wilde het niet, in dat geval zou je best een hufje kunnen zijn. Of je gooit gewoon belabberd." Ze haalde haar schouders op en duwde een huiself met haar voet weg toen deze haar broek begon schoon te maken en een andere om naald en draai vroeg. "Hey, dat hoort zo hoor." Zei ze een beetje boos tegen het wezentje dat haar verbaasd aankeek. "Ja, echt waar. Dat is de mode de laatste tijd. Je moet toch wat met je tijd meegaan, want wat je nu aan hebt... tja dat is meer iets uit de middeleeuwen." Ze keek wat kritisch, maar toen het wezen zijn vieze kleren pakte en wegrende keek ze hem verbaasd na. "Ok, ik heb blijkbaar iets verkeerds gezegd." Ze keek hem weer aan, een beetje opgelucht dat hij haar gewoon geloofde. Vervolgens giechelde ze even en vouwde haar armen uit elkaar om haar handen in haar zij te zetten. "Oh, maar meneer. Je moet me niet onderschatten hoor. Ik zit misschien in een lage klas, maar ik ben me wel bewust van wat zich allemaal speelt op school. Daarbij heb ik ook natuurlijk nog contacten in hogere klassen. Dus denk niet dat ik otnwetend ben omdat ik jonger ben."
|
|