|
Post by » Aline. on Jan 27, 2009 22:22:17 GMT 2
|
|
|
Post by melien on Jan 27, 2009 22:28:58 GMT 2
Haar gestoorde ideeën had Mara weer eens tot uitvoer moeten brengen. Zo had ze gezellig een hele middag op een schoolbezem boven en door het verboden bos gevlogen. Ze had nog uren door kunnen gaan, maar de bezem was raar gaan doen. "Ik ook altijd met mijn ideeën. Waarom heb ik niet gewoon mijn eigen bezem gepakt?" mopperde ze terwijl ze terugvloog naar de bezemstandaard. Misschien was dat toch niet zo'n heel goed idee geweest. Het mopper gedeelte dan. Het leek alsof de bezem een eigen wil had gekregen, of gewoon buiten haar controle was. Naar de bezemstandaard ging het namelijk niet, en een nette landing ging het ook niet worden. "Chloë kijk uit!" riep ze naar haar vriendin toen ze merkte dat ze alle controle over de bezem kwijt was. De bezem besloot om vlak voor Chloë te crashen, waardoor hij Mara in een modderplas liet vallen. Ze ging overeind zitten en sloeg haar armen over elkaar. "Stomme klote schoolbezems." mopperde ze op de bezem die ze een trap verkocht. Zelf zat ze onder de modder, en dat was ergens nog wel het ergste.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 28, 2009 22:15:57 GMT 2
Chloë, in gedachten verzonken als ze was, had niet door dat Mara op het punt stond een noodlanding te maken. Ze merkte haar pas op toen Mara de waarschuwing naar Chloë schreeuwde. Chloë schrok op, keek rond om te achterhalen waar de stem vandaan kwam, en op het moment dat ze naar boven keek en Mara zag, had die de grond al bijna geraakt. Chloë gilde het uit en sprong zo snel mogelijk opzij, waardoor zij ook in de modder belandde. Geschrokken krabbelde Chloë overeind en keek naar haar vriendin. 'Waar sloeg dat nou weer op! Het leek wel een moordaanslag!' schreeuwde ze, eerst beledigd omdat ze ervan baalde dat ze in de modder terechtgekomen was. Maar toen liet ze haar blik over Mara gaan en kwam tot de conclusie dat die nog viezer was geworden dan zij. Langzaam maar zeker krulden haar mondhoeken op in en glimlach en plotseling barstte ze in lachen uit. Het maakte natuurlijk eigenlijk ook niets uit dat ze vies geworden waren, want met één zwaai van hun toverstok konden ze zichzelf weer schoon maken. Chloë haalde een bemodderde hand door haar haren, waardoor die ook ernstig in de war raakten en vies werden.
|
|
|
Post by melien on Jan 29, 2009 22:00:04 GMT 2
"Ik ga dus echt nooit van mijn leven niet meer op een schoolbezem vliegen. Het spijt me Chloë, het was absoluut niet de bedoeling, maar deze lieve bezem hier was niet meer te controleren." zei Mara. Boos trapte ze nog een keer tegen de bezem aan voordat ze overeind krabbelde. Eerst keek ze naar Chloë en toen naar haarzelf. Zo vies was ze niet meer geweest sinds.. sinds ze als een klein meisje zijnde met haar broer in de modder had liggen worstelen. Ze schoot in de lach en pukte zich daarna om de bezem op te rapen. "Hoewel het wel erg geniaal zou zijn als de andere teams ineens met zulke bezems zouden vliegen. Mooi niet dat wij dan nog verliezen met zwerkbal." zei ze grijnzend. Ze meende er helemaal niks van. Het maakte haar vrij weinig uit wie er won. De enige reden dat ze ging kijken waren toch Tim en Thomas. "Wat brengt jou eigenlijk hier?" vroeg ze grijnzend aan Chloë. Naar haar mening had ze haar al veel te lang niet meer gesproken, en om elkaar nu zo tegen te komen was toch wel.. apart.
|
|
|
Post by » Aline. on Feb 8, 2009 15:17:21 GMT 2
[/b] legde ze uit, met een blik richting de bezemstandaard. 'En die schoolbezems zijn inderdaad niet aan te raden,' grinnikte Chloë. De schoolbezems stonden erom bekend krakkemikkig en onbetrouwbaar te zijn, daarom had Chloë ook vrijwel meteen toen ze naar Zweinstein kwam haar eigen bezem aangeschaft. Nu krabbelde ze overeind en probeerde de modder van haar kleding af te kloppen, wat niet bepaald lukte. Daarom pakte ze haar toverstok uit haar zak en wees op haar gewaad. 'Hygiena.' In één keer was het hele kledingstuk weer brandschoon. Chloë richtte haar toverstok op Mara en sprak dezelfde spreuk nogmaals op. Met een tevreden glimlach knikte ze naar haar vriendin. 'Zo, dat ziet er een stuk beter uit.'[/ul]
|
|