|
Post by Manon on Apr 23, 2009 17:28:49 GMT 2
Twee schaduwen verschenen onderaan de trap van de prijzenkamer. Flink wat gemopper echode de kamer door. Al snel was te zien dat de eerste schaduw van Vilders de concierge was. De andere schaduw behoorde bij Cody. "Wanneer leer je het nou is eindelijk? De school is niet bedoelt voor kattenkwaad zoals dat van jou. Kan jij je niet gewoon is braaf gedragen zoals de rest van de leerlingen? Ga nou maar je werk doen, Over twee uur kom ik je ophalen. Laat het maar schoon zijn anders komt er nog een uur bij." geirriteerd aaide vilders zijn kat sneller, Je zou het bijna kunnen vergelijken met een stressbal.
Zuchtend luisterde Cody naar de preek van Vilders. Elke keer was het weer hetzelfde liedje. Een grap loopt uit de hand en dan mag hij de bekers weer boenen. Konden ze dat niet gewoon met magie doen? De woorden van Vilders leken zijn oren niet eens meer te bereiken toen hij nadacht over dat feit. Zijn handen leken bijna te jeuken om de emmer met water neer te zetten en zijn toverstokje in plaats te gebruiken.
Brommend vertrok Vilders weer richting de trap. "Ik hou je in de gaten" Vals kwamen deze woorden uit zijn mond voordat hij de trap naar boven weer bewandelde. Het natte doekje dat in de emmer dreef werd door hem opgepakt en belande op de grootste beker. Cody leek er niet echt zin in te hebben. Beter nog de bekers waren naar zijn mening al lang schoon.
|
|
|
Post by Ridje on Apr 24, 2009 13:47:12 GMT 2
Rustig huppelend liep Teyla door de donkere verlaten gangen en terwijl haar korte rokje rustig op en neer dansde door het gehuppel, keken de vrolijke twinkelende ogen van Teyla de gang door. Ze had net een leuk avondje gehad met de een of andere jongen, waar ze de naam zelfs niet eens meer van wist, en daarom was ze nu ook zo vrolijk. Ze had eigenlijk niet verwacht dat er nog mensen op zouden zijn en hoewel ze zich normaal niet zo'n zorgen maakte om Vilder stopte ze toch geschrokken toen ze hem hoorde mopperen. Nog net op tijd kon ze zich verstoppen in een donkere deuropening waarna ze keek naar hoe Vilder de jongen aan het werk zette. Een kort gegrinnik kon Teyla toch niet onderdrukken en toen Vilder verdwenen was kwam ze weer tevoorschijn en liep richting Cody.
"Ik zou maar opschieten als ik jou was. Die bekers komen niet vanzelf schoon, en ik hoorde dat ze ook moeilijker schoon te krijgen zijn dan andere bekers hier op school. En dan ook nog te bedenken dat je het op zo'n zielige dreuzel manier moet doen. Arme jij. Ben ik blij dat ik nooit hoef schoon te maken." Zei Teyla dan en keek naar Cody terwijl haar blik vol leedvermaak stond. Rustig leunde ze tegen een tafeltje aan waarna ze er op ging zitten en haar benen over elkaar heen sloeg, haar rokje was veel te kort om wijdbeens mee te gaan zitten. Ze glimlachte gemeen en keek naar Cody. "En wat heeft dit kleine mannetje gedaan om Vilder op zijn nek te krijgen?" Vroeg ze dan oprecht geintereseerd.
|
|
|
Post by Manon on Apr 24, 2009 18:51:21 GMT 2
Geirriteerd pakte Cody het doekje weer op. Op dezelfde toon die vilders net opzetten herhaalde hij de preek. Na de woorden legde hij zijn hoofd op één van de bekers. Hier had hij dus helemaal geen zin in. Het gegrinnik van Teyla hoorde hij amper. Pas toen Teyla zich direct achter hem bevond merkte hij haar op. Als ze niet de kamer in was gekomen zou hij waarschijnlijk in slaap zijn gevallen totdat Vilders weer kwam op dagen. Slaperig keek hij naar Teyla om. Pas bij het opmerken dat het een meisje was stond hij gelijk overeind. Het beste was nog dat het een knappe ook was.
"De bekers zijn schoon zat toch. Nog schoon van de vorige keer, dat Vilders me hier heen stuurde" zijn woorden klonken alsof hij er heel trots op was. Eigenlijk was hij dat ook wel. Het had hem al aardig bekend gemaakt. Zijn ogen gleden nog een keer over Teyla heen. Kort slikte hij, de meeste meiden liepen hier niet in minirokjes rond. Je zou bijna kunnen zeggen dat hij het ontwend was. "Slechts en experimentje met magischzeepsop. Alleen zijn de jongenstoiletten een tijdje niet meer bruikbaar erdoor. En wat doet zo iemand als jij nog zo laat door de gangen zwervend. Helemaal alleen" Bij zijn laatste woorden kwam een uitdagende maar ook flirtende toon in zijn woorden. Zijn ogen staarde nog steeds naar Teyla, lichtelijk uit bewondering. Maarja je kwam niet elke dag op zweinstein een meid in een minirok tegen. Het doekje had hij onderhand al lang weggelegd.
|
|
|
Post by Ridje on Apr 24, 2009 22:22:04 GMT 2
Teyla moest lachen toen ze Cody zag. "Ik zou maar niet in slaap vallen. Dat gaat Vilder niet leuk vinden. En het is ook niet goed voor je rug als je zo in slaap valt op een beker." Grijnsde ze dan en keek liefjes naar de jongen. Toen hij overeind schoot moest ze toch nogmaals lachen, jongens ze waren allemaal hetzelfde.
"Ik zei ook niet dat ze niet schoon zijn. Ik geloof wel dat Vilder je te vaak pakt om stof de tijd te geven op de bekers te komen." Grijnsde Teyla, ze vond het leuk dat hij trots klonk over zijn schoonmaak prestaties en vond het nog veel leuker om hem uit te dagen en te plagen. Toen hij zei wat hij had gedaan was ze toch even geinteresseerd, ze moest toegeven dat het enorm kinderachtig klonk in haar oren maar ze besloot hem maar een kans te geven, niet elke jongen was kinderachtig maar toch zo, tja interessant. "Magisch zeepsop." Herhaalde Teyla en ze dacht even na terwijl ze Cody bekeek. Ze grijnsde om zijn opmerking. "Zie ik er soms uit alsof ik vaak in de jongens toiletten kom liefje?" Vroeg ze dan alsof hij haar net beschuldigt had daar vaak te zijn. "En wat bedoel je met iemand als ik?" Vroeg Teyla verbaasd en ze keek de jongen aan. "En wat zegt je dat ik alleen ben? En! Waarom denk je dat ik jou ga beantwoorden? Je hebt me nog niet eens gezegd hoe je heet en je bent nu al aan het proberen om me te versieren." Grinnikte Teyla dan met een twinkeling in haar ogen.
|
|