|
Post by Ridje on May 3, 2009 16:00:50 GMT 2
"No way Tey." Met een snelle pas liep hij door de gang gevolgd door Teyla die hem probeerde bij te houden. "Aww kom op Tim, voor maar heel eventjes, en alleen voor de show." Smeekte het meisje terwijl ze haar vriend probeerde aan te kijken met smekende ogen, wat niet lukte gezien Tim snel door liep. "Nee Teyla ik ga niet net alsof doen dat ik jou vriendje ben, en al hellemaal niet om een jongen jaloers te maken." Teyla zuchtte verslagen. "Maar het is echt een cutie en als hij denkt dat ik zo'n stoere gast als jou dump voor hem dan vind hij zichzelf heel wat en dan heb ik hem." Grinnikte Teyla dan. "Nee is nee Teyla. Ik heb Kyra en dat is dat. En sinds wanneer gebruik jij een smoes? Grijp gewoon je kans je hebt er al zoveel gekregen door gewoon je koppie te gebruiken." Zuchtte Tim geiriteerd en hij gaf het wachtwoord voor de leerlingenkamer en bleef in de deur opening staan. "Ja dat is waar." Mompelde Teyla zacht en ze dacht even na. "Nou ok dan. Bedankt Timmie." zei ze dan vrolijk en ze omhelsde Tim en draaide zich dan om om heupwiegend weg te wandelen. Tim schudde zijn hoofd en lachte dan kort waarna hij de leerlingenkamer in liep waar hij op een bank neer plofte. "Accio boek." Mompelde Tim toen hij zat en hij zwiepte met zijn toverstok waarna er een boek van boven kwam gevlogen. Tim ving het boek op en sloeg het open waarna hij rustig begon te lezen, gelukkig was het rustig in de kamer.
|
|
|
Post by Madjic on May 3, 2009 16:13:07 GMT 2
Een hoge gil scheurde de lucht in de slaapzaal in tweeen. Zwaar ademend liep River stapvoets naar achteren. Haar grote ogen keek angstig naar het zwegende laken dat op haar afkwam. Toen er een boe ondervandaan kwam gilde ze openden en begon in het niets te slaan. Als het laken dan dicterbij kwam zou ze het in iedergeval raken. "Ga weg, ga weg!" Riep ze bijna huilend. Het laken lachte gemeen en kwam weer een beetje dichterbij. Hij leek er veel te veel lol in te hebben het meisje bang te maken om weg te gaan. Rivers hand zocht op de tast de deurknop van de deur naast haar. Deze gevonden gooide ze hem open en rende, inmiddels huilend, naar beneden. "Nee! Help!" Ze rende de trap af met twee treden tegelijkertijd, het vliegende laken in de deuropening achterlatend. Foppe haalde het laken van zich af en verdween vervolgens met een schaterlach door een muur. Ze zag de grond van de leerlingenkamer door de waas van tranen en voelde opluchting in haar lichaam. Helaas kon ze niet alles even goed zien en dacht ze dat ze al beneden was terwijl ze nog drie treden te gaan had. Met een nieuwe gil viel ze die laatste treden naar beneden en bleef jammerend op de grond liggen. Ze wilde wegkruipen maar in haar hoofd hoorde ze het spook nog waardoor ze dacht dat hij er nog was. Verlamt voor angst bleef ze gewoon maar liggen.
|
|
|
Post by Ridje on May 3, 2009 16:25:46 GMT 2
Verbaasd keek Tim op van zijn boek toen het gegil vanuit de slaapzaal tot hem door drong. Benieuwd draaide hij zich half om en keek over zijn schouder naar de trap. Eigenlijk te overdondert door de geluiden die hij hoorde bewoog Tim niet. Een paar andere Zwadjes keken ook verbaasd naar de trap en net toen Tim op wou staan om te gaan kijken wat er aan de hand was kwam River naar beneden. Meteen legde hij zijn boek weg en kwam overeind om dan snel op River af te stappen om haar te proberen op te vangen toen ze viel, wat niet lukte. Snel knielde hij bij het meisje en pakte haar schouders vast. “Sshh rustig maar Riv. Er is niks aan de hand.” Kwaad keek hij de trap op en zag nog net Foppe verdwijnen. “Het was Foppe maar Rivie.” Zei hij dan troostend en wreef troostend over haar schouder. “Heb je je bezeerd?” Vroeg hij bezorgd en keek even naar haar terwijl ze daar lag zoekend naar bloed of iets dergelijks. ‘Ik grijp Foppe nog wel.’ Dacht hij na, hoezo wist hij niet maar hoe River er aan toe was raakte hem vreemd genoeg. Zacht suste hij River weer en wreef nog steeds over haar schouder.
|
|
|
Post by Madjic on May 3, 2009 16:33:40 GMT 2
Pas toen Tim zei dat het Foppe was keek ze met grote ogen op. De tranenregen stopte eigenlijk meteen door de schrok dat ze geschrokken was van een spook dat deed of hij een spook was... Maar dan wel een onbekend spook natuurlijk! Foppe zelf had haar nooit laten schrikken. Snikkend en met een trillende onderlip schudde ze haar hoofd. "Nee, geen pijn." Ze veegde met haar mouw de tranen van haar rechterwang. "Hij is gemeen! Hij deed of hij een spook was!" Jammerde ze, onbewust van het feit dat het ontzettend stom klonk. Ze keek de trap even op, maar zag het vervelende spook niet meer. Ergens maar goed ook, want ze wist niet of ze naast verdrietig en bang ook boos zou worden. Ze keek weer vaan Tim en glimlachte zwak. "Hij liet me schrikken en dat vond hij leuk... hij vond het leuk dat ik bang was." Ze kwam een beetje overeind en keek sip naar de grond.
|
|
|
Post by Ridje on May 3, 2009 16:59:16 GMT 2
Tim keek nog een keer de trap op maar keek al snel weer naar River en glimlachte troostend naar haar. “Mooi zo. We willen kleine River niet toevoegen aan de lijst van Foppe’s slachtoffers die hij pijn heeft gedaan.” Grijnsde Tim en hij veegde met zijn eigen mouw de tranen van Rivers linkerwang. Dat het stom klonk had Tim ook wel door maar hij snapte dat River het niet door had, als je net zo was geschrokken dan kon je wel eens rare dingen zeggen. “Het zou enger zijn als Foppe deed alsof hij een mens was.” Grapte Tim en hij drukte haar rustig tegen zich aan. (KNUFFEL XD) “Foppe vind het geweldig als hij mensen bang maakt, maar ik wist niet dat hij ook in de leerlingenkamers kon komen.” Mompelde Tim terwijl hij haar rustig vast hield. “Maar het maakt niet uit River er zijn al meerdere mensen geweest die hij bang heeft gemaakt hoor, je hoeft je nergens voor te schamen.” Zei hij dan troostend en glimlachte naar haar.
|
|
|
Post by Madjic on May 3, 2009 17:09:34 GMT 2
Rivers verdriet was grotendeels weg te zijn en ze kon weer een giechelte uitbrengen. "Dank je. Kijk ik ben weer blij! Mijn verdriet is verdwenen als sneeuw voor de openhaard!" Zei ze volovertuiging en kneep haar ogen even vrolijk dicht bij de knuffel. Ze had dit keer wel door dat ze iets raarshad gezegd, maar omdat ze niet wist wat er dan verkeerd aan was deed ze er niets mee. "Foppe is eng wat hij ook doet, maar hij kan dan ook niets aan zijn uiterlijk veranderen. Ik vraag me af of hij bang van zoichzelf word als hij oin de spiegel kijkt." Ze zag voor zich hoe hij naar een spiegel zweefte en erin keek. Zodra hij zijn spiegelbeeld zag schreeuwde hij en vloog heel hard weg. Ze grinnitke bij de gedachte en hoopte stiekem dat het waar was. Ze keek Tim verbaasd aan en hield haar hoofd schuin. Met haar grote ogen leek ze nu net een puppy die niet snapte wat haar baasje van har vroeg. "Ik schaam me niet... waar moet ik me voor schamen, het was Foppes schuld! Hij moet zich schamen omdat hij zo gemeen is!"
|
|
|
Post by Ridje on May 4, 2009 0:14:43 GMT 2
Tim hield haar toch nog even vast ook al zei ze dat het wel weer ging. Hij grinnikte om haar woorden en liet haar weer los. “En waarom leg je sneeuw voor de openhaard?” Vroeg hij dan met een grijns. “Dat klopt maar hij kan er wel voor zorgen dat hij anderen niet laat schrikken.” Hij was wat verbaasd door haar woorden maar lachte toch erom. ‘Ow River wat gaat er toch in je hoofd om, foppe voor een spiegel, hoe kom je er op.’ Dacht Tim en hij keek met een grijns naar haar. “Ik denk dat hij ook wel bang voor zichzelf wordt. Misschien dat hij daarom zo gemeen is, omdat hij het niet kan uitstaan dat hij er niet uit ziet.” Grijnsde Tim dan. De puppy look van River maakte Tim bijna weer aan het lachen, ze zag er zo lief uit. Hij drukte haar opnieuw tegen zich aan. “Je hebt gelijk, jij hoeft je nergens voor te schamen. Misschien moeten we Foppe maar eens terug pakken een keer.” Grijnsde hij dan.
|
|