|
Post by admin. on Mar 15, 2008 13:41:19 GMT 2
'Severus Sneep is een idioot,' Een luid geschreeuw galmde over het buitenterrein. Een hoge gil kwam erachterna, gevolgd door een vrolijk gegrinnik. Lucy trok haar toverstok en sommeerde een zitzak, waar ze direct op neerplofte. Ze wist wel dat ze stom bezig was om Sneep uit te schelden waar hij niet bij was, maar ze nam wel vaker risicos. Graag zelfs, ze was een en al risico. 'Risico is mijn tweede naam, derde, vooruit. Luciana Anna Risico Diamond,' zei ze meestal, waarna ze vrolijk begn te lachen. Sommigen vonden het grappig, andere irriteerden zich eraan, maar Lucy konwel lol om zichzelf hebben. Als ze its stoms deed, lachte ze zichzelf dan ook altijd uit. Met een brede grijns keek ze om zich heen, en volgde enkele 'zweepslagen' van een tak van de beukwilg. De boom zou haar niet kunnen bereiken, dat had ze precies uitgerekend. Regelmatig ging ze heir staan, schold de beukwilg uit en keek toe hoe de rakken vlak voor haar voeten op de grond terecht kwamen. Op zo'n moment lachte ze de boom uit en vertrok dn weer naar het kasteel, om daar roddels te verspreiden.
[/size]
|
|
|
Post by CherryOnTop on Mar 15, 2008 14:22:34 GMT 2
"Algemeen bekend dat hij een idioot was, nietwaar?" vroeg Shinami met een lichte grijns. Nee, sneep mocht ze niet maar zo was het ook bij vele anderen leerlingen. Al konden er ook weer een aantal het wel goed met hem vinden. Rustig keek ze naar Lucy, degene die daarnet schreeuwde, gilde en lachtte. Die was blijkbaar in een goed humeur. Nu richtte ze haar blik van de betoverde slaande takken van de beukwilg op Lucy. "Hii" Ze merkte dat deze takken hun van die afstand niet konden raken, nét niet. Maar ze stond nog wel een stuk van Lucy en de beukwilg af. Shinami kende Lucy niet, of ze was het vergeten, maar de laatste tijd vergat ze steeds meer dingen. Ze had van een aantal vrienden niets meer gehoort en verveelde zich nog meer dan toen ze blind was.
|
|
|
Post by admin. on Mar 15, 2008 14:36:21 GMT 2
'Dat is ook waar" zei Lucy grijnzend, waarna ze grinnikte. Ze nam niet eens de moeite om om te kijken wie er was; de beukwilg was veel interessanter, vond ze zelf. "hoi" antwoorde ze daarom maar lachend, waarna ze haar handen in de zakken van haar sweater stak. Meestl kwam ze hier doordeweeks, met haar schoolkleding, maar op Zaterdag vertikte ze het om die stomme gewaden aan te trekken.Koppigheid? Misschien. Zelf noemde ze het liever genialiteit.
Opnieuw grinnikte ze. 'De boom is best wel dom, eigenlijk,' mompelde ze, zonder het echt tegen Shinami te hebben. 'Als ie zou proberen bij mijn handen te komen, in plaats van mijn voeten, dat zou ie wel bereiken"
|
|
|
Post by CherryOnTop on Mar 15, 2008 14:41:07 GMT 2
"Ik vraag me af, als de beukwilg hersens had, hoe groot deze zouden zijn en waar ze zouden zitten" besloot ze. Al wist ze niet hoe de boom in mekaar zat met zijn verwilderde takken die iedereen wou raken of doden die maar te dicht in zijn buurt kwam. Shinami haalde lichtjes haar schouders op, ze droeg ook geen schoolgewaad. Haar simpele spijkerbroek met een nogal oversized t-shirt al zou je dat niet snel verwachten van haar.
"Eigenlijk, plagen we de boom, zo kan je het zeggen" Het was wel grappig, de beukwilg die zijn takken uitsloeg naar de voeten van Lucy in plaats van haar handen die dichterbij waren. Zoals Lucy net had gezegt.
|
|
|
Post by admin. on Mar 15, 2008 19:14:37 GMT 2
'Ten eerste zouden ze heel groot zijn,' zei Lucy vol lof, alsof ze er enorm veel verstand van had. Verstand had ze er niet van, maar ze had zat fantasie. 'En ten tweede zouden ze in de stam zitten, dat is zeker. Daar zijn ze het best beschermd, denk ik zo, jij niet dan?' Ze fronste even en grinnikte.
'Dit is niet plagen, dit is pesten. Plagen zou het zijn als de boom het leuk vond, en volgens mij vind ie dat niet,' Met een brede grijns stak ze haar tong uit naar de boom, alsof dit zin had.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Mar 15, 2008 19:20:49 GMT 2
Shinami haalde haar schouders op "Dan als dat waar zou zijn zouden ze in ieder geval niet in de buurt komen van de bast als ze deze willen slopen" Ze grinnikte want ze zag het beeld al voor zich. Iemand die het probeerde en hele rare en grote hersenen zag. "Dus je bestudeerd de beukwilg zeg maar?" Lucy had wel gelijk over het plagen van de boom, het was wel pesten maar de boom kon niets terug doen.
|
|
|
Post by admin. on Mar 16, 2008 14:10:46 GMT 2
'Hagrid zou het wel redden, dat weet ik zeker. Hagrid kan alles met de boom,' zei Lucy lachend, waarna ze haar schouders ophaalde. 'Ik obseveer de boom helemaal neit! Ik pest hem alleen. Ik pest hem alleen hel erg, en dat vindt ie niet leuk. Hè, boompie? Boompie booompie boompie!' ze grinnikte, stak haar handen nog iets verder naar voren en keek grijnzend toe hoe de boom haar tenen probeerde te raken.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Mar 16, 2008 14:35:25 GMT 2
Ze schudde eventjes haar hoofd en keek hoe de beukwilg nog steeds met zijn takken sloeg om Lucy te proberen te raken. Deze pogingen bleven keer op keer mislukken, maar als ze geraakt was het niet haar schuld. "Ach ja, er is vandaag ook niet echt veel te doen buiten" Behalve de beukwilg pesten besloot Shinami.
|
|
|
Post by admin. on Mar 17, 2008 19:51:45 GMT 2
'Oh jawel hoor, zat zelfs!' zei Lucy, met een zelfvoldane grijns. Geluidloos begon ze het op haar vingers af te tellen, fronste even en beet toen zachtjes op haar tong, wat duidelijk maakte dat ze diep nadacht. 'Sneep pesten, Sneep uitschelden, Sneep in een boogytrap lokken... Genoeg!' ze grinnikte even, stak haar handen opnieuw in de zakken van haar vest en keek naar Shinami. 'Ken ik jou?' Opnieuw fronste ze en keek Shinami even onderzoekend aan, maar schudde daarna haar hoofd. 'Ik geloof van niet. Lucy Diamond, Ravenklauw, Sneep-imitator eersteklas en beste vriendin van Amber Durain, voor zover ik weet.'
|
|
|
Post by CherryOnTop on Mar 17, 2008 20:02:45 GMT 2
"Shinami Ziyeni, ravenklauw (I think O.o), bekend als het eerst blinde meisje en nu als een soort raar kind" besloot ze. Het was wel de waarheid want niet iedereen vondt haar meer normaal. En sommige durfden haar nu niet eens meer te irriteren. "Inderdaad, we kennen mekaar niet" Dus een sneep-imitator, vandaar dat ze dat een tijdje geleden riep en later besloot de beukwilg te pesten. "En, heb je hem al vaak in een val kunnen lokken?" vroeg ze nieuwsgierig.
|
|