|
Post by admin. on Jan 21, 2008 21:57:26 GMT 2
Met een zucht sloeg Ron de bladzijde van zijn waarzeggerij-boek om. `Wat een saaie substantie,` mompelde hij geïrriteerd, waarna hij een stuk perkament oprolde en het boek dichtsloeg. `Ik hoef geen toekomst te weten. Over enkele seconden heb ik... HONGER1!` Hij grijnsde even, trok zijntoverstok en sommeerde een pompoentaartje. `waarom wachten tot het eten?` In enkele happen werkte hij het taartje weg en propte zijn boek in zijn tas. 'zak door de zut, Zwamdrift,'
|
|
|
Post by Krista - on Jan 21, 2008 22:15:39 GMT 2
Een beetje rillerig en vooral heel erg onstabiel, strompelde Evan de leerlingenkamer binnen en ging met een diepe zucht op de stoel zitten. Wat er de nacht, een paar dagen geleden, precies was gebeurd, was hij totaal vergeten. Hij herinnerde zich alleen nog maar flarden. En die waren niet echt leuk. Het enige wat hij wist, wát leuk was, was dat Anne uiteindelijk verlost was van voldemort. Zo leek het, maar zij was nog, voorzover hij wist, op de ziekenzaal.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 22, 2008 19:28:38 GMT 2
Charlotte hing onderuit gezakt in een van de grote fauteuils en merkte het gemompel van Ron maar nauwelijks op. Zelf was ze verdiept in het schoolboek van Toverdranken - maar dan ook alleen omdat ze er niet bepaald erg goed voor stond voor dat vak, niet omdat ze het interessant vond. Absoluut niet. Ze zuchtte even en sloeg het boek dicht zodra ze vond dat ze wel weer genoeg gestudeerd had. Ineens zag ze Evan zitten. 'Evan!' riep ze, en had ineens een brede glimlach op haar gezicht. Ze sprong op en ging naar hem toe. 'Hoe gaat het?' Ze had nog steeds maar delen gehoord van wat er gebeurd was die nacht dat Anne van Voldemort verlost was geraakt, en was erg benieuwd.
|
|
|
Post by admin. on Jan 24, 2008 16:03:20 GMT 2
Pas toen Charlotte wat zei merkte Ron op dat hij niet alleen meer was, en keek om. 'Hé, Eef, Char,' Hij grijnsde even, tot hij Evan écht opmerkte. Even ging hij na wat er gebeurd kon zijn, kwam uit op Voldemort en Anne en besloot te zwijgen. Met een vertwijfelde blik keek hij naar Charlotte, haalde een hand door zijn haar en zuchtte. Dat Anne vrij was had hij niet eens gehoord, laat staan dat Evan ook verwond was.
|
|
|
Post by Krista - on Jan 24, 2008 18:06:34 GMT 2
"Hmmwmm" mompelde Evan terug, staarde als in trance voor zich uit en keek even op zij naar Charlotte, en dacht na over zijn antwoord. "het kán beter" zei hij uiteindelijk, en was hier toch best wel tevreden mee. Het was namelijk geheel naar waarheid. Het ging niet slecht, maar ook niet denderend goed.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 24, 2008 21:56:20 GMT 2
Charlotte grinnikte even. 'Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht,' zei ze. Ze vond het al heel wat dat Evan nu al weer uit de ziekenzaal mocht, gezien de verwondingen die hij had opgelopen. Charlotte keek om en glimlachte breed naar Ron. 'Hoi,' zei ze. 'Heb je het al gehoord? Voldemort is weg!' zei ze vrolijk, en verbaasde zich - nu ze erover nadacht - dat ze het Ron nog helemaal niet verteld had. Ze was de laatste tijd te druk bezig met Anne.
|
|
|
Post by admin. on Jan 25, 2008 15:54:50 GMT 2
`Voldemort?` zei Ron versuft, krabte aan zijn hoofd en keek Charlotte vreemd aan. Toen pas drong het tot hem door. `VOldemort weg, uit Anne bedoel je? Hoe is dat mogelijk, hij heeft toch zoveel kracht? Ik bedoel - eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat Anne hem kan verslaan.` Even schudde hij zijn hoofd. `Niet vervelend bedoeld, hoor,` zie hij drect daar na, verontschuldigend.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 25, 2008 18:55:03 GMT 2
'Nee - nee, ik begrijp het ook nog niet helemaal...' mompelde ze, terwijl ze in een stoel vlakbij Evan neerplofte. 'Evan en Anne waren - tot nu toe - niet in staat het hele verhaal te vertellen, en Shirie wist maar flarden.' Ze keek Evan nu nieuwsgierig aan, in de hoop dat hij hen nu wel zou vertellen wat er allemaal precies gebeurd was die avond.
|
|
|
Post by Krista - on Jan 25, 2008 19:54:16 GMT 2
Evan was tot nu toe een beetje verzonken in zijn eigen gedachten en keek verbaasd op toen hij zijn naam hoorde en keek Charlotte verbouwereerd aan. "Wat, ik-" stotterde hij en keek Ron en Charlotte een voor een aan, totdat het tot hem doordrong dat ze wouden weten wat er was gebeurd. "Ik weet het ook nog maar.. half" mompelde hij dan en haalde zijn schouders op "Het was donker enzo"
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 31, 2008 19:00:40 GMT 2
Charlotte knikte begrijpend. 'En het ging waarschijnlijk allemaal heel snel,' vulde ze aan. Ze zuchtte even. 'Hoe gaat het met Anne? Ik ben vandaag nog niet bij haar geweest. Mag ze al bijna weer de Ziekenzaal uit?' Ze keek Evan gretig aan, al was ze van plan om zometeen toch nog even langs te gaan bij haar beste vriendin.
|
|