|
Post by \\ Jess' on Jan 27, 2008 17:56:15 GMT 2
Kayleigh liep rustig de trap af. Haar rat Creepy zat op haar schouder. Ze ging rusig zitten en grijnsde. Ze legde haar voeten op de tafel en keek even rond. Het was vij rustig, een paar eerste jaars in een hoekje, en derdejaars zaten bij de haard. Het was opzich gezellig. Maar toch mistte ze nog vreinden om zich heen.
Christa kwam binnegelopen en liep door naar de trap. Ze stapte alleen een paar passen terug. "Hoi" Zei ze tegen Kayleigh en grijnsde. Wat had ze nou weer? Kayleigh keek op, maar zag Christa al niet meer. Nouja dan niet toch?
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 27, 2008 18:21:30 GMT 2
'Chris! Hoe was je vakantie?' Uit het niets kwam Paul, bijna stuiterend tevoorschijn en bleef voor Christa staan. Hij had de halve middag opgaven zitten maken voor Kruidkunde en een geschiedenis opstel, wat nog lang niet 'af' was. Met nog steeds stuiterende trekjes liet Paul zich op de bank ploffen, de spullen lagen in de hoek toch veilig. Hij was benieuwd naar haar vakantie, aangezien die van hem maar gewoontjes was geweest. Zijn vader had hem persé mee willen nemen naar het vuurwerk in Londen, wat hij sinds hij wist van het bestaan van magie niet echt bijzonder vond. Al was het wel mooi geweest.
Meera kwam van de meisjesslaapzaal naar beneden. Ze had net de familie uil terug gestuurd, bezorgdheid overheersde bij haar moeder. In de vakantie was ze doodsbang geweest dat Dreuzels ineens een heks en tovenaar herkende in haar kinderen. Sindsdien schreef ze bijan iedere dag, onder het motte van 'Je weet maar nooit.' Ze herkende eerst niemand, zag Paul wat stuiterend doen en merkte Kayleigh op. 'Hee! Hoe was jou vakantie?' vroeg ze terwijl ze erbij ging zitten.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Jan 27, 2008 20:20:11 GMT 2
Christa schrok en keke naar Paul. "Best leuk, beter dan in het weeshuis zitten. Heb me hier wel vermaakt. Beetje sluipen door de gangen, nieuwe dingen ontdekt." Ze volgde Paul en ging naast hem zitten. Ze glimlachte naar hem. "En jij? Jouw vakantie lijkt me leuker dan de mijne" Ze keek hem afwachtend aan.
Kayleigh had naar Paul en Christa gekeken. Ze had haar voeten iets verschoven. Toen ze achter zich en vraag hoorde. Keek ze op. Ze zag Meera naar haar kijken. "Geweldig. Alleen jammer dat me ouders me negeren. Maarja, het was best aardig" Kayleigh knikte. "En ik neem aan dat de jouwe geweldig was? Nog liedjes geschreven?" Ze ging rechtop zitten.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 27, 2008 21:40:58 GMT 2
Paul glimlachde naar Christa maar kon niet helemaal stilzitten, hij tikte met zijn voet op de grond, maakte bewegingen met zijn hand of trok steeds zijn benen op de bank en weer terug. 'Klinkt geweldig. Wat voor nieuwe dingen? Vertel!' Hij wist dat hij teveel energie had en irritant nieuwsgierig. 'Mijn vakantie viel wel mee, eerder saai. Pap wilde de hele tijd hetzelfde spelletje doen wat niet leuk was. En ik moest mee naar vuurwerk, wat ik vroeger echt geweldig vond maar nu je magie kan viel dat tegen.' Hij haalde zijn schouders op, een vakantie met Christa op school leek hem veel leuker. Samen de gangen verkennen en geintjes uithalen. Even droomde hij weg voordat hij weer wakker schrok.
Meera schudde haar hoofd. 'Hij heeft energie van 2 weken vakantie nog over dus geen wonder dat hij zo druk is. Waarom negeren ze je dan?' Het was een stomme vraag maar er eerder uit dat ze had kunnen nadenken. Daarna schudde ze haar hoofd. 'Valt best tegen. Het was gewoon saai, heb jullie veelste erg gemist. Een nummer, waar ik dan ook echt 2 weken over gedaan heb.'
|
|