|
Post by CherryOnTop on Jan 24, 2008 15:28:45 GMT 2
Zijn rug tegen de muur leunend, zijn armen levenloos langs zijn lichaam. Het groene petje op zijn hoofd hing merendeels naar voren zodat zijn ogen niet zichbaar waren. De uilen krasten en maakte hem duidelijk dat hij gewoon niet moest blijven staan als een levenloze pop. Uiteindelijk kwam er beweging in Tom, hij haalde een papiertje uit zijn zak en riep zachtjes een uil bij zich.
Deze kreeg het papiertje om zijn pootje, misschien dat hij geen zin meer had in de school, in niets meer eigenlijk. De uil vloog weg nadat deze kreeg te weten waar hij heen moest. Een briefje naar Bill aangezien hij deze niet te pakken kreeg sinds iets wat hij niet wist. Net zoals zijn broer leek het alsof hij op instorten stond, enkel omdat Bill hem niets meer vertelde.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 24, 2008 19:02:19 GMT 2
'Hé, geef dat terug!' 'Nee, ik heb hem nodig!' 'Idioot! Hij is van mij!' Amber rende achter Chris aan, en toen ze hem bovenaan de trap van de uilenvleugel had ingehaald sprong ze op zijn rug. Chris wist haar echter weer af te schudden en zwaaide pesterig met de schrijfveer, waarna hij het verfrommelde stukje perkament uit zijn zak haalde en een briefje begon te schrijven. Kennelijk was hij alweer vergeten dat Amber haar veer terug wilde hebben, want hij keek geschrokken op toen plotseling de veer uit zijn handen getrokken werd. 'Toe nou! Je weet best dat de mijn laatste in rook is opgegaan tijdens Bezweringen!' zei hij zuchtend. Amber stak alleen haar tong uit. 'Ja, en ik moet dat opstel voor Toverdranken nog afmaken!' wierp ze er tegen in. Ze draaide zich om en wilde weglopen met de veer, toen ze Tom zag staan. 'Oh, hoi Tom,' zei ze grijnzend.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 24, 2008 19:13:17 GMT 2
"Goedemiddag" Tom keek op toen hij hun had gehoord, in ieder geval zag hij dat Amber haar veer weer terug had. Hij richtte zich eventjes op Chris "Veer nodig? Ik heb er genoeg" Desnoods zou hij er eentje halen met de accio-spreuk. Lichtjes schudde hij zijn hoofd toen een uil begon te krassen in zijn buurt. Waarschijnlijk honger maar op dit moment had hij niets bij zich voor een uil. "Hoe is het met jullie?'
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 24, 2008 19:16:57 GMT 2
'Oh, hallo,' zei Chris glimlachend tegen Tom, omdat hij hem nu pas opviel. 'Echt? Als ik die zou mogen lenen... Bedankt. Ik moet dit briefje echt vandaag op de post doen,' zei hij, waarbij hij met het perkamentje in de lucht wapperde. Amber rolde even met haar ogen en keek weer naar Tom. 'En daarom steelt ie mijn veer natuurlijk maar, hè. Maar goed - met mij is alles best, hoor. Behalve dat ik een beetje buiten adem ben na al die trappen op te rennen,' zei ze grijnzend. 'Maar ze heeft altijd nog genoeg adem om hele verhalen op te hangen,' fluisterde Chris zacht. Amber draaide zich naar hem om. 'Hou je je mond nou maar. Hoe is het met jou, Tom?' Ze had haar aandacht weer op Tom gevestigd en grijnsde even naar hem.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 24, 2008 19:22:48 GMT 2
"Het gaat wel momenteel" zei hij naar waarheid, vervolgens mompelde hij accio veer en de veer kwam aanvliegen. Deze stak hij naar Chris toe "Je kan hem houden, heb er nog een aantal namelijk" Hij grinnikte wel om de reactie van Chris "Tja, niet iedereen houdt het bij een ding hé" Tom doelde op het feit dat Amber redelijk moe was van het trappen rennen en toch nog druk kon kletsen. Hoe Chris het zelf deed, was een raadsel.
|
|