|
Post by admin. on Jan 20, 2008 21:45:06 GMT 2
`Jade! Ben je daar eindelijk! Heb je al een tijd niet meer gezien!` Martin's stem galmde door de DV. Martin, de eigenaar van de DV, was Jade's enige oom, maar ze zag hem meer als een vader. Jade grijnsde, sloot de deur achter zich en vloog haar oom om de nek. `Waar is iedereen?` vroeg ze nieuwsgierig. Martin grijnsde. `Todd, je weet wel, die met dat gladde, zwarte haar is met vakantie en vandaag heb ik nog geen klant gezien. Zoé is naar de bank en Mandy loopt alweer ergens in de dreuzelwereld.` Jade knikte en liet haar blik door de DV gaan. Ze was gehecht aan de winkel, gehecht aan de familie van wie hij was en gehecht aan alle werknemers. En dat was allemaal wederzijds. [/size]
|
|
|
Post by Merel on Jan 20, 2008 21:48:47 GMT 2
De deur ging nogmaals open. Mariël liep naar binnen gevolgd door Angelina.. "Hier kun je echt de beste dreuzel spullen vinden vind ik." Zei Mariël glimlachend en Angelina keek rond.. "Ik denk dat ik dat met je eens ben." Antwoorde Angelina en ze keek meteen naar de mp3's. Die vond ze toch altijd wel heel handig. Mariël had Jade gezien en liep naar haar toe. "Hey Jade! hoe is het met jou?" Vroeg ze glimlachend aan haar. Ze keek nog even achterom naar Angelina, maar die bleek zich goed te 'vermaken.'
|
|
|
Post by admin. on Jan 20, 2008 22:00:30 GMT 2
Jade draaide zich om toen ze de deur openmaakte, waarbij ze met haar elleboog in Martin's maag terecht kwam. `Oeps... Sorry, Mart` mompelde ze verontschuldigend. Martin grijnsde alleen maar, wapperde met zijn hand ten teken dat hij naar achteren zou gaan en liep richting de berging. Jade grijnsde. 'Hii Mar!' zei ze, met nog steeds een beschaamde rode blos op haar wangen. 'Wat brengt jullie nou hier?' even trok ze een wenkbrauw op, grijnsde en volgde Angelina. Elke keer vond ze het weer grappig om mensen te zien die dreuzelvoorwerpen vreemd vonden, aangezien ze er zelf mee opgegroeit was.
[/size]
|
|
|
Post by Merel on Jan 20, 2008 22:05:35 GMT 2
Mariël glimlachte. "Angelina zocht een nieuwe mp3 en ze wist niet wat de beste winkel was hier in de buurt.. En die wist ik te vinden.. Aangezien ik hier vaker kom.. Moet je mensen uit gaan leggen wat een printer is.. Zó grappig.." Zei Mariël grinnikend en bekeek vervolgens een aantal mobieltjes.. Angelina dacht na. "Ik zoek eigenlijk een Ipod.. Hebben jullie die hier ook of kijk ik er nou totaal overheen?" Vroeg Angelina aan de eigenaar. Ipods hadden zo'n handig schermpje, dus had Angelina liever een ipod dan een Mp3.
|
|
|
Post by admin. on Jan 20, 2008 22:09:56 GMT 2
`Een mp3? Zal ik nou de nicht-van-de-eigenaar gaan uithangen en alles eens even aanprijzen en aanwijzen?` zei Jade grinnikend. Ze stk haar tong even uit, keek achterom of haar oom er niet aankwam en grijnsde. `Ik kán natuurlijk korting geven,` zei ze gedempt. Even knipoogde ze, keek nogmaals achterom en vervolgde op het gewone volume; `Maar aan mp3's en Ipod's heb je op zweinstein niets, want het werkt toch niet.` [/size]
|
|
|
Post by Merel on Jan 20, 2008 22:13:30 GMT 2
Angelina keek Jade glimlachend aan en Mariël grinnikte. "Weet ik.. Maar als je op vakantie gaat is het wel fijn.. Vooral op weg naar huis of naar school." Antwoorde Angelina glimlachend. "Maar dat idee van die korting mag ik wel." Vervolgde Angelina grinnikend. "Ben jij het Nichtje van de Eigenaar? Stoer! Wist ik niet joh.. Nou je oom heeft een leuke winkel.. Blij dat er einderlijk eens dreuzel spullen worden verkocht weetje.." Antwoorde Mariël die er inderdaad wel blij mee was..
|
|
|
Post by admin. on Jan 21, 2008 15:59:08 GMT 2
'SSSSTT! Als Martin er achter komt dat ik hier korting sta te geven, wordt ik direct de familie uitgeschopt- Oké, misschien iets overdreven, maar ik sta al op het randje. Ik ben door mijn ouders gedumpt, heb geen zin om de rest van mijn familie ook kwijt te raken.' zei Jade geschrokken. Even keek ze om om te zien of Martin er niet aan kwam en grijnsde. 'Maar het is inderdaad geweldig om volbloed tovenaars hier te zien. Heb eens een man gezien die een setje nepnagels kocht, in de overtuiging dat het insectenvleugels waren. En dat meisje dat een stuk zoethout kocht als toverstaf vond ik al helemaal geweldig.` EVen grinnikte ze, en liet haar blik door de winkel gaan. Ja, ze was trots op het gebouw, en dat zou ze altijd blijven.
|
|
|
Post by Merel on Jan 21, 2008 16:46:30 GMT 2
Angelina keek ook om of ze de eigenaar zag. Toen ze die niet zag keek ze weer glimlachend naar Jade. "Ja het is inderdaad grappig. De vorige keer dat ik hier kwam probeerde wat leerlingen iets te doen met een printer.. Ze hadden écht géén idee wat het was.. Dat was gewoon zóó grappig." Vertelde Mariël grinnikend terwijl ze terug dacht aan die keer.. Was al wel een tijdje geleden, bedacht ze zich nu.
|
|
|
Post by admin. on Jan 21, 2008 22:15:50 GMT 2
Jade grinnikte even. 'Wat dat betreft is het wel handig om geboren te zijn bij dreuzels, hoor, tenzij het míjn ouders zijn.' Even zuchtte ze, rolde met haar ogen en veegde een pluk haar achter haar oren. Martin kwam ondertussen vanachteruit de winkel weer inlopen. 'Jade, als je zo even tijd hebt kan je Mary dan even helpen? Die tante van jou is nogal klunzig bezig met de afwas,' Jade keek om, knikte en grinnikte. 'Doe ik nu wel even,' Even keek ze verntchuldigend naar mariël en Angelina, waarna ze naar achteren rende.
|
|
|
Post by Merel on Jan 22, 2008 21:34:47 GMT 2
Angelina wou net vragen wat er nou eigenlijk bij Jade thuis aan de hand was toen ze werd geroepen. Ze glimlachte naar Jade en ging toen maar verder met het uitzoeken van een Ipod. "Heb je al enig idee wat voor soort je wil?" Vroeg Mariël terwijl zij ook rond ging kijken naar wat Ipods.. Je wist maar nooit wat je allemaal tegen kwam. "Nee nog niet echt een idee.. Kom er vanzels wel een tegen neit?" Antwoorde Angelina.
|
|