|
Post by CherryOnTop on Jan 24, 2008 19:53:22 GMT 2
Ergens achterin de drie bezemstelen had ze een plekje gevonden om te zitten. Over de stoel hing nu haar jas die drupte van de regendruppels. Met een spreuk had ze de rest van haar kleren en haren gedroogt en tenslotte de zwarte vegen uitgelopen mascara weggehaalt met een doekje en een spiegeltje. Nu had ze geen boterbier besteld,maar een warme grote beker met chocolademelk en slagroom,
Ze wist niet hoelang de vakantie nog duurde of dat ze nog iemand sprak. Maar dat weerhield haar er niet van te genieten van de warmte en gezelligheid hier. Het was tenminste beter dan buiten waar het regende en volgens haar bijna stormde.
(Char playing: Tifa Lockheart )
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 27, 2008 15:23:59 GMT 2
Met een diepe zucht stond Fay in de deuropeneing van de 3 Bezemstelen. Ze had er mensen over horen praten en besloot om zelf op ontdekking te gaan. Moest het net vandaag regenen. Haar trui droop aan alle kanten, ze vertikte het om een jas aan te doen aangezien ze dat haar hele leven nog nooit gedaan had, haar broek plakte en haar All stars waren volgelopen. Ze schudde haar hoofd waardoor er waterspetters alle kanten opvlogen. Het kon haar even weinig schelen hoe ze eruit zag, ze kende toch geen spreuken om het te verbeteren. Ze keek rond en voelde zich wat beter door de warme gezellige sfeer.
Achterin merkte ze een meisje op, die ze eerder in de klas had gezien. Zat zij niet in haar afdeling, Ravenklauw was het toch? Ze haalde haar schouders op en probeerde fatsoenlijk in haar richting te lopen. 'Hee, vind je het erg als ik erbij kom zitten?' Ze keek iets afwachtend en merkte toen pas op dat ze er waarschijnlijk als een clown uitzag.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 27, 2008 15:39:11 GMT 2
Tifa keek op toen iemand tegen haar begon te praten althans het was een vraag "Ik heb daar geen problemen mee hoor" Zelf droop er niets meer van haar af en zag ze er redelijk normaal uit. "Gebruik de droogspreuk, dan ben je meteen droog en warm" Eventjes glimlachtte ze en knikte naar de stoel tegenover haar waar dit onbekende meisje kon gaan zitten.
"Ik ben Tifa lockheart, jij moet vast Fay zijn?" Tifa kende vrijwel veel namen en had details gehoord over hoe dit meisje eruit zou zien. Geen enkele detail was gelogen en ze vondt het stoer. Dat iemand er zo bij durfde te lopen en zich nergens voor schaamde. Dit deed haarzelf aan een oude vriendin denken. Maar die had felrood met roze haren.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 27, 2008 15:49:41 GMT 2
Fay glimlachde en knikte dankbaar. Ze schoof de stoel naar achteren en bedacht dat het niet zo handig was om zo te gaan zitten. 'Eh, dat is denk ik een probleem. Want die beheers ik niet.' Ze voelde zich ontzettend dom en vond het stom om toe te geven maar het was beter dan gewoon te gaan zitten in haar natte kloffie.
Dus bleef ze maar even staan en glimlachde. 'Hoe weet je dat nou weer? Tifa dus, ik heb je wel eens gezien in de leerlingenkamer, heette dat zo? Ravenklauw toch?' Ze keek omhoog,alsof je je voorhoofd kon zien en veegde wat druppels weg met haar drooggebleven hand.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 27, 2008 15:55:00 GMT 2
Ze grinnikte "Dat heet inderdaad een leerlingenkamer, en inderdaad de afdeling Ravenklauw, ik weet je naam volgens vele mensen die altijd details vertellen van mensen en als je de naam vraagt onthou je die" Tifa dacht eventjes na en richtte haar toverstok op Fay "Schrik niet, binnen een mum van tijd ben je droog" Ze mompelde de spreuk en een warm achtige windvlaag maakte de kleren van Fay droog. Althans..als ze de spreuk echt goed had uitgesproken.
"Wil je iets drinken? Chocolademelk, thee, koffie..boterbier?" Ze wist niet wat Fay allemaal dronk en waar ze vooral van hield. Ze riep een jongen die ditmaal bediende omdat de eigenares het even te druk had en deze gaf een soort kaart aan Fay.
( Spreuk vergeten, domheid overheerst XD)
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 27, 2008 16:04:02 GMT 2
Even voelde ze een rilling over haar rug gaan, maar deze voelde algauw prettig aan. Ze keek naar haar kleren en plukte aan haar haar, het was allemaal compleet opgedroogd. 'Dankje, sorry ik..' Ze bedacht zich dat Tifa waarschijnlijk niet geintereseerd was in een heel verhaal en besloot het dan ook niet te vertellen. 'Dus er wordt al over me gepraat? Krijg ik dan wel goed voor mekaar na 2 maanden.' Grijnzend ging ze zitten.
'Wat is boterbier?' Ze had er nog nooit van gehoord maar stond open voor nieuwe dingen. Ze zou waarschijnlijk dezelfde blik krijgen als die ze al 2 maanden dagelijks kreeg, ze vroeg veelste veel. Ineens schoot een herrinering naar boven. Haar vader was magisch geweest. Zou hij hier hebben gezeten? Aan dit tafeltje? Drinkend van boterbier of wat dat ook mocht wezen?
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 27, 2008 16:43:24 GMT 2
Ze haalde haar schouders op "Van alles gaat hier snel te ronde, eerst de namen, tot iemand de persoon leert kennen dan volgen de details en zo ontstaat er meer waarvan de helft ook een leugen kan zijn" Vervolgens dacht ze na, hoe kon ze uitleggen wat boterbier was. "Ik zou zeggen, soort van bier maar dan valt het niet zwaar op de maag en kan je er niet dronken van worden, hoe ik het verder moet uitleggen weet ik zelf niet eens"
Eventjes grinnikte ze waarna ze zachtjes blies over haar warme chocolademelk zodat ze een slok kon nemen. "In ieder geval, voordat je gaat zeggen dat vragen dom zijn om te stellen dan heb je het mis" Tifa vondt het leuk om andere te helpen en ze wegwijs te maken.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 28, 2008 19:45:44 GMT 2
Fay grijnsde. 'Dus als iemand straks naar me toekomt om me weet ik wat voor persoonlijks te vragen hoef ik niet raar op te kijken?' Ze vond het wel grappig. 'Dat is heel wat anders dan in Adelaide, daar had je echt cliques met kloven gesplitst. Kwam je op school krijg je vrijwel meteen een stempel op je hoofd gedrukt en omgaan met mensen van andere cliques was bijna een regel overtreding. Maar dat boterbier wil ik dan wel proberen.' Openstaan voor nieuwe dingen.
Ze glimlachde en voelde zich al aardig op haar gemak bij Tifa, daar zorgde zij wel voor. 'Ik voel me af en toe gewoon zo dom, terwijl ik eerst eigenlijk wel redelijke cijfers haalde. Hier snap ik de beginselen de halve tijd niet eens.' Ze schudde haar hoofd terwijl ze nog steeds in haar achterhoofd aan de gedachte moest denken dat haar vader, Daniël South hier ook was opgegroeid.
|
|