|
Post by Lisa .. on Jan 27, 2008 15:06:19 GMT 2
Op de afgetrapte All stars slenterde ze door een lege gang. Bijtend op haar lip keek ze naar het plafond in de gang en voelde meteen weer het lege gevoel, wat ze nu al 2 maanden vrijwel constant voelde. Maar ze rechtte haar schouders en keek naar het einde van de gang. Niet over inzitten. Zij zouden hun leven oppakken en het beste ervan maken. Jij ook. Die gedachte sleepte haar er ook weer iedere keer doorheen.
Fay voelde zich nog zo niet goed hier. Ze schrok en verbaasde zichover de meeste gewone dingen, in een tovenaarswereld. Ze wist overal veelste weinig vanaf en lessen waren een hel. Ze voelde zich voor het eerst echt dom. More en de muziek die samen hadden gemaakt sleepte haar er wel doorheen. Overal moet iets leuks van te maken zijn, zelfs van dit. Verzonken in gedachten dat ze positiever moest zijn slenterde ze verder door de gang.
|
|
|
Post by johanneke on Jan 27, 2008 17:01:50 GMT 2
Karl rende half door de gang. Hij was zoals gewoonlijk weer eens laat. Hij had gezwerkbald en was de tijd vergeten. Helemaal onder de modder en met gescheurde kleding probeerde hij zijn weg te maken naar zijn les. Toen hij de hoek omkwam gleed hij bijna uit op zijn modderige schoenen. Toen knalde hij ook nog bijna tegen een meisje aan. Ineens zag hij dat het Fay was. ''Hey fay! Alles goed?'' zei hij hijgend.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 27, 2008 21:32:01 GMT 2
Fay, die totaal niet had opgelet botste daardoor dus wel tegen Karl aan. 'Wow.' Ze schudde haar hoofd, knipperde met haar ogen alsof ze net wakker werd en keek hem aan. 'Wat heb jij gedaan.' Ze grijnsde. 'Met mij wel hoor, kan ik volgens mij van jou niet zeggen. Waarom heb je zo'n haast gek?' Zelf had ze alle tijd van de wereld, ingeroosterde tussenuren waren niet altijd zo slecht.
|
|
|
Post by johanneke on Jan 28, 2008 19:50:04 GMT 2
Karl lachte een ging even met zijn hand door zijn haar. ''Oh ik ben weer eens laat door eht zwerkballen.'' Hij trok zijn shirt even goed. Ineens had hij geen zin meer in zijn les. ''Noujah ik heb toch geen zin in mijn les. En ik denk niet dat professor Zwamdrift me echt gaat missen.'' zei Karl lachend. Dat dromerige type had nooit wat door als ze glazen bollen aan het bestuderen was. Zelfs niet die ene keer dat hij in een clownspak binnen kwam, omdat hij een weddenschap had verloren.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 28, 2008 20:04:59 GMT 2
Grijnzend schudde ze haar hoofd. 'Je hebt geen zin maar je loopt je wel ontzettend te haasten? Gek die je bent.' Ze keek hem met een speelse plagende blik aan. 'Dan spijbel je toch gewoon? Of moet je soms je geheime aanbidster niet langer laten wachten?' Ze liep hem maar te plagen maar vond het zelf wel grappig.
|
|
|
Post by johanneke on Jan 28, 2008 20:22:07 GMT 2
Karl schoot in de lach. Geheime aanbidster? Nou niet echt geheim. Hij had met Emma, maar echt vlotten wilde het de laatste tijd niet. ''Ik ga maar eens spijbelen ja, denk ik. Tenminste als jij iets leukers voor mij weet om te doen?'' zei Karl met een big smile. Hij wilde dan wel iets leukers doen dan de les als hij echt ging spijbelen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 28, 2008 20:46:04 GMT 2
'Je moet lachen! Zie je wel! Er wacht vast wel iemand smachtend op jou totdat jij eindelijk eens binnenkomt en dan hoort diegene achteraf gewoon dat je metm ij lol ging trappen.' Ze moest eer zelf om lache, het klonk nergens naar. 'Nou, zo moeilijk moet het toch niet zijn om leuker dan Zwamdrifts les te zijn, of beledig je me nou gewoon? Kunnen we niet ergens een feestje bouwen? Of gewoon muziek draaien? Ik mis al die feesten van vroeger.' Ze moest haar feestende gedrag eigenlijk ergens in kwijt, het zat opgekropt.
|
|
|
Post by johanneke on Jan 28, 2008 20:53:50 GMT 2
Karl schoot nu helemaal in de slappe lach. Het zou zeker leuker worden dan Zwamdrift's les. ''Nou je weet maar nooit, je lijkt wel op Zwamdrift1'' zei Karl pestend. ''Maar laten we een lekker Australisch feestje bouwen!'' zei Karl enthousiast. De feesten in de meeste delen van Australië waren wel veeeeeeel beter dan hier. Ookal was het hier ook gezellig.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 28, 2008 21:03:07 GMT 2
*pats* Voor ze er over nagedacht had, had Fay Karl een klap tegen zijn bovenarm gegeven. Het stelde niet zo veel voor maar het was weer zo'n typische actie van haar eerst doen dan denken instelling. 'Nou meneer Sneep, gaan we er hier nog een leuk feestje van maken of niet?' De weinige spreuken die ze al wel beheersde hadden meestal met muziek te maken. Ze haalde haar ipod tevoorschijn, tikte er met haar nog nieuw uitziende toverstok op en ineens kwam de muziek overal vandaan. Hard stond het niet maar het zorgde wel voor een sfeer. 'Raad eens van wie dit is?' Ze legde haar hand op de display zodat hij niet zou kunnen spieken.
|
|
|
Post by johanneke on Jan 28, 2008 21:07:29 GMT 2
Karl keek haar even nijdig aan toen hij ineens een klap kreeg. Daarna glimlachte hij naar haar en begon dom te dansen toen ze muziek tevoorschijn toverde. ''Uhm..van professor Sneep, mij dus?'' probeerde Karl. Hij ging even met zijn hand door haar haar om het door de war te maken. Even pesten.
|
|