|
Post by LAURA ?! on Mar 27, 2008 19:56:55 GMT 2
|
|
|
Post by admin. on Mar 28, 2008 14:53:32 GMT 2
'Abbót!' Met volle vaart kwam Jayson de gangen inrennen, maar doordat hij even achterom keek merkte hij Daran nauwelijks op. Op het moment dat hij bijna naast hem stond, keek hij weer vooruit en schrok even van wat hij zag. Gelukkig, vond hij zelf, had hij kunnen stoppen voor hij Daran ook maar aanraakte. Hierdoor stond hij echter wel even stil, wat hij al snel te horen kreeg. Vilder's voetstappen kwamen de hoek om, waardoor Jayson even verstijfde. 'Oh, o,' mompelde hij, waarna hij schuin naar Daran keek. 'Zit jij niet in Ravenklauw?' hij fronste even, haalde ongeïterreseerd zijn schouders op en dook onder het bankje waar Daran zat, met de hoop dat Vilder het niet zag. 'Sssttt...'
|
|
|
Post by LAURA ?! on Apr 4, 2008 19:08:14 GMT 2
Daran had vreemd opgekeken toen hij Jayson opeens met volle vaart in zijn richting zag en hoorde komen rennen, het was duidelijk dat hij op de vlucht was voor Vilder, wat Daran kon begrijpen omdat hij zelf ook nog wel eens een akkefietje met de congiërge Vilder kon hebben. Zit jij niet in Ravenklauw'? hoorde hij Jayson vragen, maar Daran vond het niet nodig die vraag te beantwoorden, als hij nou opeens met Jayson zou gaan praten zou hij Jayson waarschijnlijk alleen maar verlinken tegenover de congiërge. Daran had alleen maar geluidsloos geknikt en gekeken hoe Jayson onder het bankje waar hij op zat dook. Hij grijnsde eventjes en moest zich even inhouden, maar kon een luide grinnik niet onderdrukken.
|
|
|
Post by admin. on Apr 11, 2008 16:49:23 GMT 2
Jayson gaf Daran een elleboogstoot tegen zijn been, aangezien hij zijn zij toch neit zou kunnen bereiken. Stiekem hoopte hij dat Daran hem werkelijk niet zou verlinken; hij kende he niet en wist niet of hij de onbekende jongen kon vertrouwen. Als hij eerlijk was, kon het hem ook niet zo erg veel schelen, maar in dit geval zou het wel heel goed uitkomen. 'Abbot?' hoorde hij nogmaals, afkomstig van Vilder, die inmiddels vlak bij de bank was gekomen. 'Waar zít dat rotjoch?'
|
|
|
Post by LAURA ?! on Apr 11, 2008 17:10:55 GMT 2
Daran voelde opeens een por tegen zijn been. Hij besefte dat het Jayson was die onder het bankje zat. Daran trok even een mat gezicht maar toen hij Vilder in de buurt van het bankje zag komen probeerde hij zijn gezicht weer in de plooi te houden. Daran keek Vilder rustig aan. Hij besefte nu pas hoe lelijk de congiërge van dichtbij eigenlijk was. Hij trok een gezicht. ''Wie... of wat is Abbot?'' vroeg hij nerveus, hij was echt een slechte leugenaar.
(Sorry, maar ik heb echt geen inspiratie voor een nóg langer stuk op het moment.. ): )
|
|
|
Post by admin. on Apr 11, 2008 17:37:14 GMT 2
[no problem]
'Wie of wát? Een mislukkeling is het!' snauwde Vilder, met net zo'n perfecte beschrijving als hij voor elke leerling had. 'Klein, krullen, vervelend?' Hij gromde iets onhoorbaars, spuugde op de grond en liet zijn blik door de gang gaan. Jayson trok zich nog verder terug onder de bank en verdween daardoor bijna volledig uit zijn zicht, zonder geluid te maken. Vilder leek ontevreden te zijn en stampte verder, zonder nog aandacht aan Daran te besteden.
|
|
|
Post by LAURA ?! on Apr 13, 2008 9:12:04 GMT 2
''Aha, nee niet gezien. Was het geen luchtspiegeling?'' mompelde Daran ongeïnterreseert. Hij zag hoe Vilder op de grond spuugde. Gatverdamme, dacht hij, trok een gezicht en trok zijn benen verder naar zich toe alsof hij dacht dat zijn spuug een paar meter verderop op zijn schoenen zou belanden. Hij was blij toen Vilder ontevreden doorliep. Daran stak zijn tong naar hem uit en boog zich toen voorover zodat hij onder het bankje kon kijken. '''Je mag van geluk spreken dat ik een goede bui heb'' zei hij grinnikend terwijl hij weer rechtop ging zitten.
|
|
|
Post by admin. on Apr 20, 2008 11:53:13 GMT 2
'Wat was er gebeurt als je geen goede bui had, dan?' Jayson krabbelde onder de bank vandaan en keek naar Daran. 'Ik bedoel - je zít in Ravenklauw, toch? Die zijn toch niet gevaarlijk?' Even fronste hij, zijn blik onbeschoft op Daran houdend. Ach, hij kende wel manieren, maar hij volgde ze niet op - tenslotte was het veel leuker om een rebels persoon te zijn. 'Maar ze zijn wel slim!'
|
|
|
Post by LAURA ?! on Apr 21, 2008 20:05:47 GMT 2
Daran had zo het gevoel dat hij zich versproken had, of het was gewoon een slim jochie geweest. Hij keek even schamper terug naar Jayson. Hij negeerde zijn vraag maar gewoon. ''Ja ik zit in Ravenklauw ja, niet alle Ravenklauwers zijn altijd aardig hoor.'' Zei hij schouderophalend. ''Mag wel wezen, volgens mij heb ik geen hoog IQ hoor. Waarschijnlijk heeft de sorteerhoed een grote fout gemaakt en hoorde ik eigenlijk in Zwadderich. Dus zal ik je dan maar meteen vervloeken?'' ratelde hij bijna onverstaanbaar.
|
|
|
Post by admin. on Apr 21, 2008 21:47:06 GMT 2
'Wáttes?' Jayson keek verstrooid op en fronste, aangezien hij nauwelijks opgelet had. Het feit dat Daran niet enorm duidelijk sprak hielp hem ook niet. 'Dat is waar. Maar ook Huffelpuffers zijn niet altijd aardig hoor, kijk maar naar Taylor - die is alles behalve aardig,' Hij grinnikte even bij de negatieve zin over zijn tweelingbroer en haalde zijn schouders op. 'Maar ja, dat is een Abbot, en geen enkele Abbot is aardig, alleen maar vervelend en ze praten graag en ze overtreden graag regels en ze hebben teveel energie,' hij haalde een hap adem - 'of ze zijn dood. Zo.'
|
|