|
Post by » Aline. on Mar 15, 2008 16:35:06 GMT 2
Taylor werd door Vilder meegesleurd zijn beruchte hokje in. De chagrijnige conciërge van Zweinstein mompelde onverstaanbare dingen, waarvan Taylor af en toe een paar flarden opving. De strekking van zijn gemopper had hij wel door; Vilder zeurde er weer eens over dat hij tegenwoordig leerlingen niet meer aan hun duimen of tenen op mocht hangen in de kerkers. Taylor rolde met zijn ogen. Dit had hij inmiddels al zó vaak gehoord...
Vilder smeet een veer en een stuk perkament voor hem neer. Het speeksel vloog Taylor om de oren, terwijl Vilder naar hem schreeuwde: 'Wat mij betreft schrijf je duizend keer 'ik mag niet rennen door de gangen'! Zolang je maar een aantal dagen ermee bezig bent!' Een bijna sadistische lach galmde door de kamer, waarna Vilder het kamertje uit stampte en de deur met - zo hoorde Taylor het, tenminste - verschillende sloten op slot deed.
|
|
|
Post by admin. on Mar 15, 2008 16:44:41 GMT 2
Op het moment dat Vilder het stuk perkament voor Taylor's neus neersmeet, was Jayson het hok binnen geglipt. Onzichtbaar, uiteraard, en geluidloos. Met moeite wist hij niet te lachen, haalde diep adem en keek vluchtig rond. Op het moment dat VIlder zich omdraaide, schoot hij achter een kast, om niet gezien te worden. Op het nippertje, besefte hij, en hij verborg zich zo ver mogelijk. Op het moment dat Vilder hem zou horen zou hij hangen.
Hij drukte zijn lippen stevig op elkaar, keek strak door het kleine gat in de kast en maaktetoen een soort scheetgeluid, om te zorgen dat Taylor nóg meer strafwerk zou krijgen. VIlder zou stom genoeg zijn om te denken dat het Taylor was en het hok uit te rennen, uit angst voor de stank. Hoewel... Langzaam begon hij te twijfelen. Vilder zélf stonk ook enorm.
|
|
|
Post by » Aline. on Mar 16, 2008 17:40:51 GMT 2
Taylor trok een vies gezicht toen hij het scheetgeluid hoorde, voor een moment denkend dat het Vilder was geweest. Toen merkte hij dat het geluid van achter hem kwam, terwijl Vilder voor hem stond en net de kamer uit was. Een grijns verscheen op zijn gezicht terwijl hij omkeek, om te zien of zijn vermoedens juist waren. 'Jáááyson!' zei hij. 'Waar béééén je?' Hij keek om zich heen, op zoek naar geschikte verstopplekken voor zijn broertje. In het zoeken daarnaar waren ze inmiddels erg bedreven, aangezien ze zich vaak moesten verstoppen voor boze leraren of andere mensen. Zijn oog viel op een kast, waarvan de deur op een bijna niet opmerkbaar kiertje stond. Taylor schoof de stoel achteruit en liep naar de kast toe. Hij trok de deur open en riep meteen, zonder eerst te kijken of Jayson hier echt zat: 'BOE!!'
|
|
|
Post by admin. on Mar 26, 2008 13:10:58 GMT 2
Jayson gilde op een hoge toon, proberend om zo meisjesachtig mogelijk te klinken. Met een - gespeelde - geschrokken uitdrukking op zijn gezicht trok hij de naar mottenballen stinkende bontjas voor zich en staarde Taylor met een vreemde blik aan. 'Ga weg!' piepte hij, nog steeds proberend om een meisje te immiteren. 'Ga weg! Ik stond hier net een beetje te douchen, zonder mijn roze jurk en witte ondergoed, en dan kom jij hier! Engerd!' Hij sloeg zijn hand voor zijn mond, trok de bontjas nog wat verder voor zich en haalde zijn neus op.
|
|
|
Post by » Aline. on Apr 2, 2008 20:01:58 GMT 2
Taylor kreeg bijna de slappe lach toen hij Jayson zo overdreven zag doen, maar hij wist zijn gezicht in de plooi te houden en mee te spelen. 'Oooh, sorry, Liesje! Ik wist niet dat je hier zat!' Hij boog iets naar voren, alsof hij iets geheims tussen hen twee moest bespreken. 'Maarre, vertel eens... Waarom douche je in de kast van Vilder? Heb je soms een geheime relatie met hem?' Hij sloeg een hand voor zijn mond, alsof hij wilde zeggen 'ik zei niets!' en deed weer een stap naar achteren.
|
|
|
Post by admin. on Apr 2, 2008 20:39:24 GMT 2
'Liesje!? Verwar je mij met dat wícht? Ik ben dé Britney Spears!, en ik zocht mijn geheime en verloren tweelinbroertje, Jayson!' zei Jayson, waarna hij 'verontwaardigt' zijn neus in de lucht stak en vanuit d ehoogte naar Taylor keek. 'Maar jij -' hij snoof even 'lijkt verschrikkelijk op hem!' Met moeite probeerde hij zijn gezich in de plooi te houden en maakte een soort 'duh' gebaar met zijn hand. 'Natuurlijk heb ik een geheime relatie met Vilder, mijn allerliefste mottenballetje!' Hij grinnikte meisjesachtig en klemde zijn handen nog meer om de bontjas heen.
|
|
|
Post by » Aline. on Apr 2, 2008 20:49:22 GMT 2
Taylor sloeg zijn handen geschrokken tegen zijn wangen, terwijl zijn mond wijd open hing. 'Ooooooh!! Maar dat betekent dat je ook míjn tweelingzusje bent!!' Hij haalde zijn handen weer van zijn wangen en ging zelfverzekerd staan - zijn ene arm in een rechte hoek omhoog, alsof hij zijn niet-bestaande spierballen wilde tonen. 'Want ík - ha, ík ben het tweelingbroertje van Jayson. En ik ben veeeeeel cooler dan hij!' De gemaakte arrogantie droop van zijn gezicht terwijl hij op zijn broertje neerkeek. 'Maar ik wil niets te maken hebben met iemand die het bed deelt met Vilder. Pfff.'
|
|
|
Post by admin. on Apr 11, 2008 17:13:48 GMT 2
Jayson keek afkeurend naar Taylor's bovenarm en fronste. 'Écht niet!' kraste hij verontwaardigt, op de nog steeds meisjesachtige toon. 'Jayson heeft al zijn enorme spierballen hier-' hij prikte op de bovnkant van Taylor's bovenarm. 'En bij jou hangen ze eronder. Ik bedoel; dat is gewoon zó 2007! Daar loopt toch niemand meer mee? Helemaal uit, joh! Dat hoor je te weten - dáhh,' Met een gemaakte arrogantie rolde hij met zijn ogen en maakt een 'duh'-gebaar, om vervolgens zijn lippen te tuiten.
|
|
|
Post by » Aline. on Apr 20, 2008 17:34:45 GMT 2
Taylor trok zijn wenkbrauwen beledigd op. 'Ja, dat denk jij, maar in het echt is dit juist héél erg in. Spierballen bóven je armen waren in de mode - twee weken geleden. Iew!' Hij strekte zijn hand uit richting Jayson en keek de andere kant op, alsof hij zó erg uit de mode was dat Taylor het niet eens kon aanzien. 'Echt fóut! Ik snap gewoon niet hoe die jongen er zo bij kan lopen! Nee, dan ik. Ik volg altijd álle trends... Mij zul je niet snel op een modeflater betrappen...' Arrogant keek hij rond, met een tevreden grijns op zijn gezicht.
|
|
|
Post by admin. on Apr 21, 2008 21:50:26 GMT 2
'Niet met een modeflater? Ha! Heel toevallig zijn krullen helemaal in, volgens de Cosmogirl! Ja, die heeft het altijd goed. En Gossipgirl zegt het ook en die weet álle roddels op de wereld! Mode hoort bij roddels, dude, nooit geweten?' Jayson rolde even met zijn ogen, veegde zijn haren zo meisjesachtig mogelijk achter zijn oren en stak zijn neus in de lucht. 'En die kléren! Tegenwoordig draagt iedereen een roze shirt, hoor! Draai je nu even om, ik wil me aankleden!' Hij snoof even en trok Vilder's bontjas nog verder voor zich, er sterk van bewust dat het allemaal pure onzin was.
|
|