|
Post by admin. on May 12, 2007 15:10:24 GMT 2
In een flits dook Jade de afgesloten ganng in. Hij was mischien wel ingestort, maar je kon hem nog voor een groot deel betreden.
"Oh nee, laat Vilder me alsjeblieft niet hier in zien gaan! Alsje-" Jade stopte met praten toen ze het enorme gat zag, in het puin. Iemand had de gang weer toegankelijk gemaakt- nou ja, geprobeerd. Jade zag een been onder een stapel stenen uitkomen en gilde. Niemand zou haar horen, want ze was ondertussen in Zweinsveld. Ze rende terug met de hoop een leraar te kunnen halen.
|
|
|
Post by anneloes on May 12, 2007 15:42:51 GMT 2
Alette was nieuwsgierig net zoals altijd, en onderweg naar haar grootste ontdekking, botste Jade aan. Jade gilde en Alette gilde mee. 'Wat is er eigenlijk?' vroeg Alette aan Jade. Ze had nooit durven dromen dat ze zo'n groote ontdekking zou doen. Ze vond het wel stom van Jade dat ze nooit iets hierover had verteld.
Ze kwam bijna bij de gang en toen Alette het been zag begon ze nog harder te krijsen dan Jade deed. Ze zei tegen haarzelf : Stil, Alette, straks hoort iemand je nog. Maar ze luisterde niet naar haarzelf maar integendeel rende ze weg. Er kwamen van 3 leraren op het gegil van Alette afgerend en toen ze vroegen wat er aan de hand was viel Alette flauw
|
|
|
Post by admin. on May 12, 2007 15:50:23 GMT 2
Jade vertelde wat ze had gezien en rende verder, op zoek naar een leraar. De 3 leraren die ze zag, waren Sneep, Anderling en Hooch. Opgelucht zuchtte ze en legde het verhaal opnieuw uit, terwijl er een rilling over haar rug liep.
|
|
|
Post by anneloes on May 12, 2007 17:43:33 GMT 2
Alette was bijgekomen op de ziekenzaal en mocht alweer gaan. Als eerste ging ze kijken op het informatiebord of er al wat meer bekend was over het been in de ingestorte gang. En ja hoor er stond wat op: Mysterie in een van de 7 gangen verder is er nog niets van bekend Jammer dacht Alette teleurgesteld. Ze zou vanacht weer op zoek gaan naar het 'Mysterie in een van de 7 gangen'.
Die avond nadat iedereen in slaap was gevallen was Alette er tussen uit geknepen en nu was ze op zoek naar de gang. Alle schilderijen vonden het niet leuk dat Alette er liep omdat ze allemaal wakker werden. Ze had eindelijk de gang gevonden en ging naar binnen. Er is hier iets veranderd dacht Alette en inderdaad: het been was weg...
Plots hoorde ze voetstappen...
|
|
|
Post by admin. on May 12, 2007 17:47:36 GMT 2
Die voetstappen waren van Jade. Ze zag lijkbleek en rilde. Als je goed zou luisteren zou je horen dat er nog 2 voeten bij waren. Een man in het zwart. Sneep. "Wat is hier gebeurt?! Vertel het of-" Sneep stopte met praten toen hij Alette opmerkte. Jade liet een grimas zien, trok zich los en rende weg, Sneep achterlatend bij Alette.
|
|
|
Post by anneloes on May 12, 2007 18:04:47 GMT 2
Hellup. dacht Alette Als hij nu maar niet gaat vragen: Wat doe jij hier? Wat doe jij hier? vroeg Sneep alsof hij haar gedachte kon lezen. Alette voelde dat ze rood werd maar gelukkig was het donker dus ze hoopte dat Sneep het niet kon zien. Lekkere vriendin was die Jadedacht Alette liet ze mij zomaar achter met Sneep Ze wist niet wat ze moest zeggen en naar een paar seconde aarzelen rende verder door alle gaten tussen de ingestorde muur in door. Ze rende zo hard dat Sneep haar niet meer bij kon houden. Maar toen ze stopte wist ze niet meer waar ze was.
Iets verderop zat een deur waar licht vandaan kwam. Ze hoorde mensen zingen. Een feestje, waarom ben ik dan niet uitgenodigd? dacht Alette. De deur leidde naar de lerarenkamer waar de leraren en feestje hadden. Ze zag alle leraren dansen. Behalve Perkamentus die net met Sneep zat te praten waarschijnlijk over Alette. Perkamentus kwam naar de deur. Alette stond vastgenageld aan de vloer en Perkamentus nam haar mee naar binnen in het kantoor van Perkamentus. Ze had het gevoel alsof ze niet alleen met Perkamentus in de kamer was. Misschien had Sneep of een andere leraar zichzelf wel onzichtbaar gemaakt. Je wist het op deze school maar nooit...
|
|
|
Post by birgit on May 13, 2007 12:20:13 GMT 2
Tess kwam net de ingestortte gang binnen toen ze dat licht zag en een meisje. Ze wist niet wie dat was dus liep ze er naar toe. Hoi... Wie ben jij? Tess vroeg het heel duidelijk. En snel.
Opeens stortte ze neer van het huilen. Waarom... Waarom.... Waarom heeft hij... Bij dat laatste stoptte ze. Ze wist niet of Alette wel te vertrouwen was....
|
|
|
Post by anneloes on May 13, 2007 12:32:31 GMT 2
Huil maar ik weet er alles van. zei Alette. Je kunt me vertrouwen, echt waar! Alette had straf gehad van Perkamentus omdat de gang streng verboden gebied was en had als taak de ingestortte muur op te ruimen. Alette wou eigenlijk weg omdat ze bang was dat ze weer gesnapt werd en dat zouden al haar vrienden niet accepteren, maar ze kon Tess niet zomaar achterlaten. Tess ik wil niet nog een keer gesnapt worden, wil je alsjeblieft met mij meegaan naar een andere plek bijvoorbeeld naar de leerlingenkamer?? Alsjeblieft?
|
|
|
Post by birgit on May 13, 2007 12:35:31 GMT 2
Ja is goed... Tess vondt dit eigenlijk ook geen fijn plekje omdat je hier niet moecht komen. Weet je echt waar ik het over heb?? Tess begon te snikken. Echt waar? Kan ik je echt vertrouwen?? Tess hooptte zo erg dat dat wel zo was. Nu had ze er weer een vriendin bij...
Tess stond op en liep vast vooruit. Ze bleef even staan om te wachtten op Alette.
|
|
|
Post by anneloes on May 13, 2007 12:42:45 GMT 2
Alette rende Tess achterna. Ze kon het niet hebben als mensen haar niet vertrouwde. Ze keek Tess diep in de ogen en zei: Je kunt me echt vertouwen en ik wil jou echt graag als vriendin! Ze kon in Tess ogen lezen dat ze echt verdrietig was. En ze gaf toe dat ze toch eigenlijk niet wist waar Tess over moest huilen maar nu wist ze zeker dat ze echt verdrietig was. Alsjeblieft, vertel het me, ik wil je zo graag helpen!
|
|