|
Post by robin on Nov 27, 2007 21:53:22 GMT 2
Litha liep het rozenperk in, omringd door prachtige rozen die aan weerzijde van het pad groeiden. Litha glimlachte. Ze zou geen betere plek kunnen bedenken om een rustig te gaan zitten, en na te denken over wat er in de jaren met haar gebeurd was. Waarom ze zo verandert was, waarschijnlijk door de dood van Astrid. En het vaage gevoel dat meer van haar verleden zich afspeeld op zweinstein.
Litha zuchte en liep door, ze sloeg een stuk af door de rozen en plukte er een terwijl ze gewoon rustig door liep. De roos bij haar neus, om de heerlijke geur op te snijven. Het deed haar goed om even naar buiten te gaan, het was dan ook een goed idee geweest van haar.
Nogsteeds liep ze door, tot ze bij een ander stuk uit kwam. Hier groeide alleen wat gras, er hand waarschijnlijk een bankje gestaan in de jaren terug. Maar die stond er niet meer, een prima plek om te gaan zitten. en dat besloot Litha ook tedoen.
|
|
|
Post by melien on Nov 28, 2007 9:38:02 GMT 2
Lily liep neuriend door het rozenperk heen. Een glimlach sierde haar gezicht. Ze was met haar gedachten bij Nigel en hoe ze elkaar hier eigenlijk hadden ontmoet. Af en toe stopte ze en keek ze naar de rozen die er in allerlei tinten stonden. Op een gegeven moment zag ze er eentje waarvan de rode kleur donker en effen was. Ze plukte deze en rook eraan. De geur van rozen in het begin van de lente... alleen dat kan aan deze geur tippen. dacht ze, nog steeds glimlachend. Ze sloot even haar ogen en zag Nigel weer en de anderen ook waarmee ze toen het rozenperk in een tweede leerlingenkamer hadden omgedoopt.
|
|
|
Post by robin on Nov 28, 2007 18:46:25 GMT 2
Litha hielt nogsteeds de roos tussen haar vingers. Zodat ze donkerbruine doorns niet in haar handen zouden gaan zitten. Ze zuchte even en staarde naar de heldere lucht, ''wat is er allemaal gebeurdt, dat ik al dat mocht vergeten'' mompelde ze. Ze bleef even naar de lucht kijken, en taste de roos af met haar vingertoppen. De rode kleur, was zo prachtig, zo helder bijna bloedrood.
|
|
|
Post by melien on Nov 28, 2007 19:47:31 GMT 2
Met haar gedachten ergens ver weg in dromenland liep Lily rustig verder door het rozenpark heen. Ze kende de paadjes er allemaal al. De roos in haar hand hield ze zo dat de doorns haar niet prikten. Zachtjes begon ze een liedje te zingen dat ze op haar mp3 speler had staan. Ze kende het onderhand wel uit haar hoofd. "And I ain't ever gonna let you get away Holding hands never made me feel this way So special, boy it's your, your smile We so in love"
|
|
|
Post by robin on Nov 28, 2007 21:01:05 GMT 2
Litha staarde nog steeds naar de heldere lucht, verschillende volgens tjielpte. Litha rekte zich uit, sloeg haar handen achter haar hoofd en ging op het gras liggen. Nadat, ze de roos naast zich neer had gelegd. Ze sloot even haar ogen, nogsteeds met het gevoel dat haar hoofd zou ondploffen, al die vragen die ze steeds aan zichstelde: wat dacht Draconic te wisten, zondat dat zij het wist. Wat is er allemaal gebeurd. Veelste veel vragen, voor een gedachte van die van Litha. Na een tijdje hoorde ze iemand zingen, Ze krabbelde overeind, en keek de rozentuin rond.
|
|
|
Post by melien on Nov 28, 2007 21:02:58 GMT 2
Lily was langzamerhand de plek genaderd waar Litha was. Ze keek even om zich heen en zag Litha. Een blos verscheen op haar wangen en ze hield op met zingen. "Hoi." zei ze met een vriendelijke glimlach.
|
|
|
Post by robin on Nov 29, 2007 15:32:36 GMT 2
Litha glimlachte eventjes naar Lily ''Hey'' Zij Litha kalm. ''Ook zo gek-op zingen?'' vroeg ze vervolgens. Ze leunde met haar handen op het gras, en bleef Lily vriendenlijk aankijken.
|
|
|
Post by melien on Nov 29, 2007 19:15:00 GMT 2
"Nou eigenlijk... wel een beetje maar ik kan het niet echt." zei Lily met een grijns. Ze liep naar Litha toe. "Mag ik er bj komen zitten?" vroeg ze/
|
|
|
Post by robin on Nov 29, 2007 20:16:43 GMT 2
Litha glimlachte ''Tuurlijk, ik kan wel wat gezeldschap gebruiken'' ''ach, ik kan ook niet zingen. Maar af en toe is het wel leuk'' Ze schoof een stuk op zodat Lily ernaast kon gaan zitten.
|
|
|
Post by melien on Nov 29, 2007 20:45:28 GMT 2
Lily ging zitten. "Achja. Niemand heeft er toch echt last van. En wat zou een wereld zonder muziek zijn?" zei ze lachend. Ze liet de roos ronddraaien in haar handen en keek er even naar. Ze keek echter al snel weer naar Litha. "Wat brengt jou hier eigenlijk als ik vragen mag?" vroeg ze nieuwsgierig.
|
|