|
Post by ruka on May 7, 2007 22:43:18 GMT 2
Slinksap
Ingrediënten: Madeliefjeswortels geschilde schrompelvijg rupsen scheutje bloedzuigersap
Dat stond er op het briefje van Hunter, hij zocht naar de kruiden, maar op dit moment zat hij gewoon op een bankje, en keek rond, kijkend of hij ergens de kruiden zou zien. 'Geen zin' mompelde hij in zichzelf.
|
|
|
Post by greenlightning on May 8, 2007 0:32:01 GMT 2
Terry wandelde de tuin binnen. Op het bos na, was dit haar favorite plaats. Ze was nog steeds opzoek naar de juiste ingredienten voor de haar-kleur-drank die ze voor haar zus in gedachten had. Ze keek rond en zag opeens Hunter. Ze zwaaide naar hem en rende toen op een stel kruiden af. Yes! Deze waren zeldzam en ze groeiende alleen in dit seizoen. Okeej, ze ahd al vier van de negen ingredienente. Het schoot op!
|
|
|
Post by ruka on May 8, 2007 14:24:22 GMT 2
Hunter zwaaide en keek met een vragende blik naar Terry. 'Okee' mompelde hij en keek naar zijn briefje.
|
|
|
Post by greenlightning on May 8, 2007 21:06:33 GMT 2
Terry keek even om. 'Wat heb je nodig?' Vroeg ze. Opeens zag ze achter hem een stel kruiden die nog van pas zouden komen. Ze sprintte op hem af en sprong met haar knieen op eht bankje. Ze liet zoch helemaal voorover hangen om de kruiden te kunnen plukken. Ze dact er niet bij na dat eht er vreemd uitzag... als een meisje opeens op je afstormt...
|
|
|
Post by ruka on May 8, 2007 21:33:11 GMT 2
'Rustig maar' zei Hunter geschrokken. 'Die planten stonden en ook nog wel als je gewoon gelopen had' zei hij er rustig achteraan en keek naar zijn lijstje en liet die aan Terry zien. 'Madeliefjeswortels, geschilde schrompelvijg, rupsen, scheutje bloedzuigersap' zei hij en keek om zich heen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 9, 2007 21:55:53 GMT 2
Terry grinnikte. 'Dat kan best zijn, maar alsnog, deze plantjes zijn geweldig. Als je eens wist wat deze allemala konden...' Ze pakte ze vast en voelde een vlag van kwaadaardigheid. Vergiffen... twintig soorten... Maar eht gevoel verdween zo snal als het was gekomen. dertien tegengiffen, vier veraderings drankjes... Ze schudde even haar hoofd om wakker te worden. 'Schrompelvijg staat in de kas daarachter en Madeliefjeswortel staat daar.' Ze wees naar een veld vol blauwe madeliefjes. Ze dacht na. 'Ik heb nog wel rupsen voor je en bloedzuigersap heeft Sneep. Of moet je dit als huiswerk maken?
|
|
|
Post by ruka on May 10, 2007 21:39:30 GMT 2
'Ik weet wat ze allemaal kunnen' mompelde Hunter rustig en hij liep naar de madeliefjes, en toen naar de kas. 'Dit heb ik al' zei Hunter met een lachje. 'Het zou fijn zijn als ik die rupsjes zou mogen' zei hij met een lach. 'En het is geen huiswerk ik wil het gewoon zelf proberen, dit is bijna de enige drank die ik nog niet gemaakt heb' zei hij rustig.
|
|
|
Post by greenlightning on May 10, 2007 21:50:54 GMT 2
Terry sprong op. 'Echt waar? Je bent ook een toverdrank fanaat? Geweldig!' Ze sprong hem om zijn nk, pakte ehm bij de hand en trok hem zacht mee naar het bankje. Daar duwde ze hem op. 'Wacht maar hier, ik ga ze wel halen en ik haal gelijk die bloedzuigers voor je.' Ze knipoogde. Sneep zou het vast neit erg vinden als ze er eenpaar zou... lenen.
|
|
|
Post by ruka on May 10, 2007 23:06:09 GMT 2
'Ja' zei Hunter twijfelig, en hij schrok een beetje toen hij haar op het bankje duwde. Hij bleef zitten. 'Okee okee, ik wacht wel' zei Hunter met een lachje.
|
|
|
Post by greenlightning on May 11, 2007 12:53:09 GMT 2
Terry rende weg. (ik heb geen zin om naar leerlingkamer te gaan^^) Na ongeveer een kwartier was ze terug. Ze droeg een klein bunedeltje mee. Ze glimlachte naar Hunter, gaf hem het bundeltje en ging weer naast hem zitten. Ze had gelijk bij Sneep, samen met het bloedzuigersap, ook wat ingerdienten voor zichzelf gehaald, maar die zaten veilig in haar binnenzak.
|
|