|
Post by » Aline. on May 5, 2007 19:58:30 GMT 2
(ben er weer xD) Charlotte veegde, zo goed en kwaad als het ging, de modder van haar handen en wachtte tot iedereen zijn mandragora overgeplaatst had. Het krijsen van de mandragora's stierf langzaam weg, het teken voor de leerlingen om de oorbeschermers af te doen. Professor Stronk keek tevreden naar de potten met de overgeplaatste mandragora's erin, en zei voordat iedereen weg zou gaan: 'Mooi, mooi, goed gedaan allemaal! Jullie mogen nu de mandragora's weer in die hoek zetten', ze wees naar de hoek van de kas waar de mandragora's eerst ook hadden gestaan, 'en de lege potten in de andere hoek.'
Charlotte kwam dit keer sneller in beweging dan toen ze de potten moest pakken, omdat ze daarna weg mocht gaan. Eerst gooide ze de lege pot op de stapel, even bang dat hij kapot zou gaan toen de pot met een klap op een andere terechtkwam, maar toen dat mee viel liep ze naar de andere hoek en dropte daar de mandragora.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 6, 2007 12:37:23 GMT 2
"Finally" mompelde Dark terwijl hij de oorbeschermers afdeed, je zou eigenlijk niet zeggen dat hij thuishoorde in zwadderich. Maar de hoed had zijn beslissing geplaatst en dat kon niet veranderd worden. Hij pakte beide potten en zette de lege in een andere lege. Hij keek even naar de pot met de Mandragora erin en liep toen naar de tafel waar deze geplaatst moesten worden. Kort zuchtte hij en leunde eventjes tegen de muur en liep toen de kas uit. Andere leerlingen volgden naar buiten maar sommige bleven even praten over deze les. Was alles maar anders dacht hij eventjes maar die gedachte vervaagde snel. Nu veegde hij de modder van zijn handen en keek toen hoe iedereen langzaam ergens heen liep.
|
|
|
Post by » Aline. on May 6, 2007 13:34:16 GMT 2
Charlotte keek nog even achterom naar de mandragora's, terwijl ze alvast naar de uitgang van de kas liep. Ze keek dus niet voor zich, waardoor ze tegen iemand opbotste. 'Waah!' Ze wist nog net haar evenwicht te houden, maar moest daarvoor wel een paar passen achteruit zetten. Ze keek tegen wie ze opgebotst was en zag de jongen die haar eerder deze les ook al opgevallen was, Dark. 'Sorry...' mompelde ze.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 6, 2007 13:42:55 GMT 2
Dark keek verbaast naar Charlotte die tegen hem opgeknald was "geeft niet, ik moet maar niet in de weg gaan staan" zei hij. "Ik heb je toch geen pijn gedaan hé?" vroeg hij toen. Hij keek eventjes Charlotte onderzoekend aan en liet toen toch maar een glimlach zien. Voor het eerste eigenlijk.
|
|
|
Post by » Aline. on May 6, 2007 13:46:05 GMT 2
'Nee hoor,' grijnsde Charlotte. 'Jij zit toch in Zwadderich?' hoorde ze zichzelf vragen. Ze keek even verbaasd, verbaasd omdat ze zo vriendelijk was tegen Zwadderaar. Normaal gesproken had ze bij voorbaat al een hekel aan iemand die in Zwadderich zat.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 6, 2007 13:53:15 GMT 2
Lichtelijk verbaast keek Dark naar Charlotte, dat zouden de meeste toch al zeker weten? Hij knikte "Ja, ik zit in zwadderich" antwoorde hij op haar vraag. "In welke afdeling zat jij ook alweer? Griffoendor?" Hij keek eventjes naar een zwarte slang met gifgroene ogen die naar hem toe gleed, hoe was die ontsnapt? Haastig tilde hij de slang op en legde hem om zijn nek. "Eh..niet bang zijn als je dat bent want hij is niet giftig"
|
|
|
Post by » Aline. on May 6, 2007 13:55:42 GMT 2
'Klopt,' zei Charlotte, doelend op het feit dat ze in Griffoendor zat. Haar blik viel op de slang en ze volgde die met haar ogen. 'Is die van jou?' vroeg ze, met een hoofdknikje naar de slang. Ze was niet bang voor de slang, maar ze zou hem nou ook weer niet zomaar in haar nek willen hebben, zoals Dark.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 6, 2007 14:07:50 GMT 2
Dark knikte [/b]"ja, dit is mijn slang" zei hij toen "Ik ga hem maar weer terug leggen" Hij keek naar de slang om zijn nek, het puntje van zijn tong ging er eventjes uit en toen weer terug. Snel haalde hij de slang weer van zijn nek en keek hem recht aan "Terug naar de leerlingenkamer" Ookal praatte hij geen sisseltong de slang gehoorzaamde en gleed terug over de grond.
|
|
|
Post by » Aline. on May 6, 2007 14:23:13 GMT 2
Charlotte keek hoe de slang wegging, en verbaasde zich lichtelijk. Ze had Dark geen sisselspraak horen praten, maar toch begreep de slang wat hij zei. 'Begrijpt hij wat je zegt?' vroeg ze hem, terwijl ze nog steeds de slang met haar blik volgde, totdat die uit zicht verdwenen was.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 6, 2007 14:32:33 GMT 2
"Eh.. ja, omdat ik hem al best lang heb begrijpt hij me merendeels, hij is het enige dat erg waardevol is voor mij" zei Dark. Sinds waneer was hij minder afgesloten, hij praatte gewoon met Charlotte terwijl hij haar niet goed kende. Hij leunde nu tegen een boom aan en keek naar Charlotte, had ze nog meer vragen?
|
|