|
Post by admin. on May 21, 2007 13:48:44 GMT 2
"Zo, iedereen zijn handschoenen aan? Jij, vergeet hem niet te reparen voor de volgende keer. Oké. Één pot per tweetal, doe er voorzichtig mee want Ik heb er net genoeg. Zo. Dit zijn Rifilus-planten, zoals jullie zien zijn ze groen en hebben ze paarse zweren. Het gaat om deze zweren. Als je goed kijkt, zie je een klein, geel puntje in het midden. Dit is een opening die leidt naar de pus. Deze pus is erg handig tegen veritaserum en word gebruikt tijdenns Toverdranken. Madame Plijster gebruikt het zelf ook, aangezien er wel eens leerligen zijn die het hebben geproefd. Afijn. Mooi, de potten zijn verdeeld. Iedereen pakt één van de zweren, houdt er zij flesje onder en perst hem uit. Zó. Klaar? Zorg dat je allemaal een flesje vol hebt. Begin maar!" kakelde Stronk. Ron keek vie snaar de plant, terwijl hij en Hermelien de plant 'uitpersten'. Ondertussen mompelde hij iets van 'nooit meer- nooit meer'. Integendeel tot Ron, war Hermelien juist aandachtig bezig. Ze hield welliswaar haar hand voor haar gezicht, aangezien de pus niet goed was voor je huid, maar verder kwam haar flesje aardig vol.
|
|
|
Post by greenlightning on May 21, 2007 14:26:23 GMT 2
Shirie staarde walgend naar die planten. 'Pus? U wil dat we... pus verzamelen?' Ze rilde. Dit was te smerig. Toen haalde ze haar schodeurs op en ging aan eht werk. Zo erg zou het toch neit zin? Waarschijnlijk klonk het erger dan het was.
Tyra voelde een lachbui opkomen. Miquel liep met een vreemd gezicht om de plant heen en bestudeerde het. 'Ja ja, ik zie het al. Ja ja..' Het meisje barstte in lachen uit. Pus verzamelen. lekker....
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 21, 2007 17:43:34 GMT 2
Tom keek naar het plantje "Vet!" was zijn reactie, hij pakte een flesje van de tafel en kneep in de zweer zodat het pus eruit kwam. Integenstelling tot Tifa keek ze alleen maar toe. Laat Tom het werk maar doen dacht ze, aangezien hij het wel 'vet' vondt. Ze kende Tom alleen omdat hij de broer was van Bill. Tom keek haar vragend aan "Ga je gang Tom, je vindt het geweldig" zei ze als antwoord op zijn blik. Toen keek ze een andere kant op omdat ze het er niet uit vondt zien. Tom bleef vrolijk aan de gang, alsof hij het niks vondt.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 21, 2007 18:38:57 GMT 2
Lili keek minachtend naar de plant, Kruidkunde okee, planten tekenen of bekijken maar niet met pus of dergelijke. Ze had in de gekregen tijd al haa rhandschoenen aangedaan maar nog niks verder. Even keek ze rond, zag dat andere het leuk vonden om met pus te werken of net als haar ronduit smerig. Daarna zochten haar ogen iemand die over was.
Meera kwam binnenlopen, laat maar dat kon haar niet schelen. Aangezien proffesor Stronk helemaal opging in haar eigen wereld van planten en pus, was er niks aan de hand. Ze wierp even een blik op de planten en lachde van binnen even toen ze sommige mensen pus zag verzamelen. Daarna liep ze naar de hoek, aangezien ze geen bekende zag en geen behoefte had om te praten met anderen.
|
|
|
Post by Merel on May 21, 2007 18:47:17 GMT 2
Tristan kwam snel binnengelopen. Hij zag dat er allemaal tweetallen waren en liep snel naar Lili toe, aangezien zij alleen was. "Wat is hiervan de bedoeling?" Zei hij en keek met walging naar de plant, en naar de andere leerlingen. Wat zijn ze in hemels naam aan het doen? Dacht hij bijzichzelf. Rare paarse zweren uitdrukken ofiets. Hij keek vragend naar Lili. Hij kende haar wel ergens van. Maar wist zo gauw niet meer waarvan.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 21, 2007 18:57:56 GMT 2
Lili keek even geschrokken op. Ze herkende de jongen vaag, ze had hem vast wel enkele keren door school zien lopen. 'De bedoeling is, tenminste wat ik ervan begrijp, dat we van die dingen pus verzamelen, alleen..' zei Lili tegen Tristan. Ze keek weer met een minachtende blik en stapte even weg bij de plant. 'Trouwens, ik ben Lili en jij?' vroeg ze vervolgens. Ze wilde hem een hand geven maar zag toen hoe smerig haar handschoenen waren en trok haar hand terug. Even glimlachde ze.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2007 19:56:34 GMT 2
"Ik haat.. pus..." zei Evan vol afgrijzen terwijl hij naar zijn potje staarde dat hoogstens een centimeter vol zat. Walgend leunde hij naar achteren. Hij ging dit niet verder doen! echt niet.
|
|
|
Post by Merel on May 21, 2007 20:12:16 GMT 2
Tristan stak ook zijn hand uit en schudde die van Lili. "Tristan. aangenaam." Zei hij en keek weer naar de plant. "Je meent het niet mag ik hopen? Dan had ik beter in bed kunnen blijven liggen." hij keek chagarijnig naar de plant. Hier had hij dus echt geen zin in. Hij zuchte en pakte zijn handschoenen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 21, 2007 20:14:29 GMT 2
Shirie keek naar Tom. 'Dit vind je veel te leuk,'lachte ze tegen hem. Ze werkte zelf de pus handig in flesjes, alsof ze ht al veel vaker had gedaan. Ja, in een nachtmerrie misschien.. wat was het een smerig werk. Het was vies en het stonk..
Tyra zag Tristan en ze voelde ergens een warme gloed.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 21, 2007 20:16:41 GMT 2
'Helaas voor ons en een groot deel hier wel, Stronk gaat weer eens op in haar eigen wereldje.' zei Lili tegen Tristan terwijl ze met haar hoofd richting Stronk wees. Met een afkeurende blik keek ze nogmaals naar de plant en zei gewoon:'Het moet maar. Als jij dat flesje pakt, om en om een zo'n geval uitknijpen?' Lili stond met gestrekte armen een beetje in de plant te porren, controleren of ze niet door haar handschoenen konden. Het was eigenlijk een gewone kruidkunde tic van haar.
|
|