|
Post by melien on Jun 27, 2007 7:12:55 GMT 2
Mara zat bj het meer. Lekker in de schaduw en buiten het zicht van de anderen bij het meer. Haar knieen had ze opgetrokken tot onder haar kin. Ze wist niet echt wat ze hier deed. Ze had zich niet kunnen concentreren tijdens de lessen. Op de een of andere manier waren haar gedachten altijd bij Thomas. Ook nu weer. Ze vroeg zich af wat er met haar was en wat er zou gebeuren als ze met Thomas erover zou praten. Ze wist het niet. Een zucht ontsnapte aan haar lippen. Wat was er toch dat ze zich zo onzeker voelde? En waarom was Thomas er niet om erover te praten? Of wilde ze dat juist niet?
|
|
|
Post by Krista - on Jun 27, 2007 7:19:50 GMT 2
Meral slenterde langs het meer en had haar blik gericht op de grond. Pas op het laatste moment zag ze Mara. Ze bleef even stilstaan en keek naar het meisje, dat zo te zien niet eens hád gezien dat zij er stond. "Hoi..," zei ze voorzichtig en keek naar beneden. Ze was immers een zwadderaar, en de laatse griffoendor die vervloekt was was er niet zo goed vanaf gekomen. Verder waren er geruchten dat er een hele groep leerlingen in het St. Holisto waren beland, en Meral wist in ieder geval niet waardoor.
|
|
|
Post by melien on Jun 27, 2007 7:23:33 GMT 2
Mara schrok op uit haar gedachten. Ze zag iemand staan maar kon deze niet plaatsen. "Hoi." mompelde ze. Ze keek weer uit over het meer. Haar hand ging vanzelf naar haar kettinkje. Iets wat ze wel vaker deed. Ze leunde achterover tegen de boom en sloot haar ogen.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 27, 2007 12:01:50 GMT 2
"Mag ik hier zitten?" vroeg Meral voorzichtig met haar handen in haar zakken, en glimlachtte even. Ze keek even om zich heen naar de omgeving, het was vrij rustig voor deze tijd.
|
|
|
Post by melien on Jun 27, 2007 14:12:26 GMT 2
Mara deed haar ogen open en keek naar het meisje. Waarom vroeg ze dat? "Tuurlijk mag dat." zei ze met een glimlach. Alsof zij er iets tegen zou kunnen doen.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 27, 2007 19:13:41 GMT 2
"Oke" zei Meral een beetje opgelucht, en hoopte dat dat niet erg weerklonk in haar stem. "Wácht je op iemand?" wist ze uiteindelijk uit te brengen "Anders ga ik wel weer weg". Mara leek haar wel een knap en ook aardig meisje, dus de kans was groot dat ze misschien op een jongen wachtte.
|
|
|
Post by melien on Jun 28, 2007 16:46:49 GMT 2
Mara liet een zucht ontsnappen aan haar lippen. Ze dacht eeven over de vraag na. Veel eerder over het antwoord dat ze het beste zou kunnen geven. "Eigenlijk... wel ja. Hij weet het alleen niet." zei ze naar een tijdje aarzelen.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 28, 2007 20:40:58 GMT 2
Meral glimlachtte en ging naast Mara op het gras zitten. "Wie dan?" zei ze uiteindelijk en lachtte even "Misschien ken ik hem wel"
|
|
|
Post by melien on Jun 28, 2007 20:50:44 GMT 2
Mara keek naar het meisje. Ze glimlachte vaag. Moest ze het wel vertellen? Voor eeuwig voor zichzelf houden zou ook niet werken. "Thomas" zei ze. Het was bijna niet te verstaan.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 28, 2007 21:21:25 GMT 2
Meral lachtte even en dacht even na "Die ken ik niet, maar ik ben niet zo goed in namen". Even keek ze schuin opzij naar Mara. Ze had gedacht dat ze niet zo aardig zou zijn, maar tot nu toe was ze zelf nog niet vervloekt. De mensen van haar afdeling konden ook wel héél erg overdrijven, als het om zwadderaars ging. "En je hebt het hem dus nog niet verteld"
|
|