|
Post by Lisa .. on May 5, 2007 20:30:08 GMT 2
De schets en een potlood zaten in haar gewaad terwijl Lili naar buiten liep. Even bijkomen, alle gedachtes aan huiswerk uit haar hoofd verbannen en ontspannen bij het meer. Ze zag de glinstering van het zonlicht op het meer al sinds ze de deuren van Zweinstein had verlaten. Bij een van de bomen die aan de oever van het meer groeide, liet ze zich zakken en leunde tegen de bast aan. Lili keek even om, kijkend waar Hunter bleef.
|
|
|
Post by ruka on May 5, 2007 20:40:59 GMT 2
Hunter kwam aan bij het meer en ging op de grond zitten. Hij deed zijn ogen dicht. 'Kon ik hier maar voor altijd blijven' zei hij tegen niemand in het bijzonder.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 5, 2007 20:49:38 GMT 2
Lili glimlachde, hij had gelijk. Het meer was prachtig met de schittering. Ze haalde de onafgemaakte schets tevoorschijn samen met het potlood. Ze ging verder waar ze ooit gebleven was, alleen wilde ze nu er iets anders van maken. Geen zonsondergang, maar een gewoon meer, met een gewone oever. Ze begon aan de oever, waar ze een voet overheen liet bungelen. De stilte werd verstoord door het krassende geluid van het potlood.
|
|
|
Post by ruka on May 5, 2007 20:56:04 GMT 2
Hunter keek om zich heen, hij had zin om te zwemmen, maar dat kon hij niet, anders zou Lili zien dat hij het teken op zijn rug had. Hij zuchtte, waarom had hij dit nou weer?
|
|
|
Post by Lisa .. on May 5, 2007 21:01:42 GMT 2
'Wat is er?' vroeg Lili, nieuwsgierig dat ze was. Ze liet even haar schets voor wat het was en ze keek hem aan, die zucht kon niet zijn omdat hij zijn huiswerk slecht had gemaakt ofzo.
|
|
|
Post by ruka on May 5, 2007 21:09:52 GMT 2
'Niks, het is gewoon een beetje saai' zei hij toen uiteindelijk. 'Maarja, dat is niet zo erg' zei hij met een flauw lachje.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 5, 2007 21:16:25 GMT 2
'Ik geloof je niet.' zei Lili op een plagende toon. 'Nou, wat zou jij verzinnen om de boel minder saai te maken? vervolgde Lili met een grijns. Ze rolde de tekening op en stopte hem weg.
|
|
|
Post by ruka on May 5, 2007 21:26:18 GMT 2
'Weet ik niet, gewoon iets gezelligs, voor mij part gaan we gewoon als een gek over het grasveld tikkertje doen' zei Hunter lachend.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 5, 2007 21:33:31 GMT 2
Lili schoot in de lach en keek Hunter aan, met een blik van 'meen je dat serieus?'. 'Hoe kom je erop?' mompelde ze lachend. Terwijl ze dat zei, prikte ze hem met haar vinger in z'n zij. Het was iets typisch bij haar thuis, niemand kon ertegen en zo werden simpele ruzies weleens opgelost.
|
|
|
Post by ruka on May 5, 2007 21:47:03 GMT 2
Hunter maakte een gekke kronkel, 'Hoe ik erop kom?' vroeg Hunter lachend. 'Nou gewoon, Tikkie' riep hij lachend hij stond op en rende weg.
|
|