|
Post by Lisa .. on Jan 2, 2008 19:46:47 GMT 2
Luke liep dik ingepakt over het terrein van Zweinstein. Hij had handschoenen aan zijn handen zitten en een muts op zijn hoofd waardoor er nog enkele kleine plukjes onderuit sprongen. Hij baande zich een weg door de sneeuw, hij sjouwde een zak met oude kleren mee over zijn schouder want onaangeklede sneeuwpoppen waren saai. Aangezien hij niks beters had te doen ging hij maar een sneeuwpoppen maken, iets wat hij vroeger met veel liefde deed. Luke haalde adem, wreef zijn handen in elkaar en begon met het rollen van de onderkant van de 1e sneeuwpop. De zak met kleren stond naast een van de bomen. Het kon Luke weinig schelen of het kinderachtig was, hij vond het leuk.
|
|
|
Post by admin. on Jan 4, 2008 15:34:51 GMT 2
Een stukje van Luke af stond jade, verborgen achter een dikke boom. Ze grinnikte even geluidloos, keek naar de sneeuwbal in haar hand en maakte deze nog iets groter. Perfect. Met een brede glimlach trok ze haar toverstok en sprak een simpele vervloeking over de sneeuwbal uit. De sneeuwbal begon als een razende te draaien, en op het moment dat haar handschoenen bijna begonnen te branden vloog ie met een noodvaart op Luka af.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 4, 2008 15:48:48 GMT 2
Luke had niks in de gaten van Jade en bekeek even trots de onderkant van de sneeuwpop. Hij begon vol energie aan het middelste stuk en liep daarvoor een stuk verderop, waar nog verse sneeuw lag te genieten van het weer. Hij zag de sneeuwbal niet, die tegen de zijkant van zijn middel aankwam. 'He!' merkte hij droogjes op en zocht om zich heen wie de sneeuwbal gegooid zou kunnen hebben. Luke zag Jade nog steeds vanwege de dikke boom, maakte een sneeuwbal en wachtte af.
|
|
|
Post by admin. on Jan 4, 2008 15:56:35 GMT 2
Jade kon een kort gegrinnik niet onderdrukken, sommeerde een lading sneeuw en maakte een nieuwe sneeuwbal. Het idee dat vliegende sneeuw op viel kwam niet eens in haar op. Met een glimlach mompelde ze dezelfde vervloeking opnieuw, waardoor de sneeuwbal opnieuw als een razende begon te tollen. Dit keer liet ze hem iets te laat los, waardoor haar handschoen vlam vatte. 'Oeps.'
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 4, 2008 16:35:57 GMT 2
Luke zag de vliegende sneeuw en liep er op af. Daar zag hij Jade en moest lachen. 'Jij bent ook sneaky zeg.' Daarna merkte hij pas op dat haar handschoen in brand stond. Hij trok zijn wenkbrauw op. 'Wat doe je?' In plaats van simpel een waterspreuk op de handschoen af te vuren bukte hij en gooide een lading sneeuw over Jade's handschoen heen.
|
|
|
Post by admin. on Jan 4, 2008 16:41:04 GMT 2
'Ik, sneaky? Hoe kom je daar nou weer op?' zei jade grijnzend. 'Ik ben mijn handschoenen in de hens aan het zetten. Dat zie je toch- Ha, verkoeling.' Ze wapperde even met haar handen en volgde een rooksliertje dat er vanaf kwam. Kort grinnikte ze. 'Dat doe ik dagelijks, zulke dingen.'
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 4, 2008 17:29:06 GMT 2
'Ach tuurlijk. Had ik kunnen weten. Iedereen zet dagelijks zijn handschoenen in de fik. Maar het is jou hobby zeker?' Luke grijnsde, bukte naar de grond en raapte genoeg sneeuw bij elkaar voor een nieuwe sneeuwbal. Lachend zette hij een stap naar achteren en gooide richting Jade, proberend precies op haar hoofd te gooien.
|
|
|
Post by admin. on Jan 4, 2008 17:33:58 GMT 2
'Ja, je zou het mijn hobby kunnen noe-' Jade kreeg de kans niet om haar zin af te maken doordat ze Luke's sneeuwbal vol in haar gezicht kwam. 'Hé!' riep ze verbaast, waarna ze grinnikte en over haar neus wreef met de verschroeide handschoen. 'Dat is koud, weet je,' Ze stak haar neus in de lucht alsof ze enorm verontwaardigt was, waarna ze even met haar ogen rolde. 'Puh! Dat behoort niet tot de stand van dreuzelkinderen! Je mag nooit dreuzelkinderen aanvallen, onthoud dat!'
|
|
|
Post by Lisa .. on Jan 4, 2008 18:31:31 GMT 2
Luke grijnsde. 'Dat meen je toch niet serieus he? Ooit warme sneeuw gehad?' Niet tot de stand van dreuzelkinderen? Dreuzelkinderen die op Hogwarts zitten kunnen zich net zo goed verdedigen als anderen, vaak nog beter.' Hij schudde lachend zijn hoofd en begon met het maken van een nieuwe sneeuwbal.
|
|
|
Post by admin. on Jan 4, 2008 20:36:41 GMT 2
'Tss, daar beledig je me mee, hoor! Natuurlijk kunnen we ons niet net zo goed als anderen verdedigen! We zijn gewoon veel beter!' zei Jade, maar ze kon een enorme lachbui niet onderdrukken. 'Oké, mischien ben ik wel een beetje gek. Een beetje boel.'
|
|