|
Post by admin. on Dec 19, 2007 10:15:33 GMT 2
Met een lenige sprong kwam Lucy uit de tunnel en kwam op beide voeten terecht. Ze ging vaker door deze tunnel, die naar de lerarenkamer leidde. Iets te vaak, eigenlijk.
'Komen jullie nog?' riep ze in de tunnel. Het was te donker om Amber of CHris te kunnen zien, dus probeerde ze het met geluid. Zonder op antwoord te wachten liep ze weg van de tunnel en graaide in een enorme bak met fopartikelen.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 19, 2007 18:29:19 GMT 2
'Jaja!' 'Slavendrijver!' Chris kwam als eerste de tunnel uit. Hij stak zijn hoofd om de hoek, en zag Lucy een eindje verderop staan. Zijn blik gleed af naar de doos vol fopspullen. 'Ha, ik zie dat je hier vaker komt,' merkte hij grinnikend op. Hij wilde net de tunnel uit stappen, toen Amber aan kwam stuntelen. 'Jemig, wat is het hier donker! Ik zie niets! Zijn we er bijna?' Zonder op antwoord te wachten liep ze door. 'Stop! We zijn er!' riep Chris nog, maar Amber knalde al volop tegen hem aan. Samen tuimelden ze de tunnel uit en kwamen op de grond terecht. 'Aah, bedankt dat je me even opvangt, Chris. Echt een heer.' Amber stond meteen weer op - zij was zacht terechtgekomen, op Chris. Maar Chris lag kreunend op de grond en kwam een eindje overeind, waarna hij met een pijnlijk gezicht over z'n rug wreef.
|
|
|
Post by admin. on Dec 19, 2007 18:35:30 GMT 2
Lucy grijnsde even en volgde zwijgend Chris en Ambers bewegingen. Langwekkend, vond ze. 'Er zit wel een lichtje in, hoor, maar die kan alleen vanaf deze kant aangezet worden.' Zei ze, alsof ze totaal geen magie zou kunnen gebruiken. Ze grinnikte kort, draaide zich weer om en besteedde totaal geen aandacht aan Chris.
'Ik kom hier inderdaad regelmatig. Het is hier leuker als de lerarenkamer, en spijbelen heeft niemand hier door.' Ze grinnikte even, en begon toen weer in de bak te graaien.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 19, 2007 18:51:45 GMT 2
'Laten jullie me hier echt tot het einde van mijn dagen liggen creperen?' riep Chris gekwetst, en ging maar weer languit liggen. Zogenaamd zielig mompelde hij voor zich uit: 'Niemand geeft hier om mij... Ik ben echt niets waard voor jullie, hè... Zeg Aylin maar waar ze mijn levenloze lichaam kan vinden...' Dramatisch maakte hij een snikgeluidje.
'Oow, wat is dit?' riep Amber vrolijk uit, hiermee Chris' snik overstemmend. Ze haalde een raar apparaat uit een van de dozen, en trok voorzichtig aan een uitsteeksel. Vragend keek ze Lucy aan, terwijl ze geen enkele aandacht besteedde aan Chris' geklaag.
|
|
|
Post by admin. on Dec 19, 2007 19:41:41 GMT 2
'Aylin hoeft alleen haar neus maar te volgen. Je stinkt, Chris,' zei Lucy. Haar zin ging samen met een brede grijns en snuif, waarna ze even grinnikte en zich op de bak richtte. 'Ik wist niet dat er iemand gekker was als ons,' flusiterde ze daarna tegen Amber, terwijl ze het apparaat uit Amber's handen trok. 'Dít-' vervolgde ze daarna een stuk harder. '-Is een uitvinding van perkamentus. Vet hè. Ik weet alleen niet wat je ermee kan...'
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 1, 2008 17:44:25 GMT 2
Chris keek Lucy zogenaamd geschrokken aan. 'Echt?' Hij tilde zijn arm op en rook onder zijn oksel. 'Nouja, het valt nog wel een béétje mee...' mompelde hij grijnzend. Hij stond op en begon ook in een van de dozen te rommelen. Hij slaakte een kreet en trok zijn hand er weer uit, waar nu een voorwerp aan hing wat nog het beste te vergelijken was met een kunstgebit. 'HELP! Haal het eraf!' riep hij naar Lucy, en hij rende naar haar toe, met zijn hand zo ver mogelijk van zich af. Amber grijnsde breed. 'Eigen schuld, dikke bult,' zei ze op een plagerige toon, en pakte het voorwerp van Perkamentus weer uit Lucy's handen. 'Inderdaad erg cool. Zullen we het op hem uittesten?' Ze gebaarde naar Chris.
|
|
|
Post by admin. on Jan 1, 2008 17:48:15 GMT 2
Luce negeerde Chris volledig en grijnsde. 'Mischien wel een idee. Weten we meteen of het werkt. Is er niet ergens een gebruiksaanwijzing, ofzo?' Ze graaide even in de bak, en haalde er met een tevreden blik een stuk papier uit. 'Gebruik de thermometer alleen buitenshuis. Maar dit is geen huis, dus het kan wel. Heet het een themormeter? Ik wist niet dat perkamentus zulke rare namen verzon. Zou hij het dan toch niet gemaakt hebben?' Kort trok ze een wenkbrauw op en grinnikte. 'Zeg op, Chris, jij hebt een zus met hersens. Wat is een themormeter?'
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 2, 2008 17:53:49 GMT 2
'Een thermometer? Oh, dat moet je in je achterwerk steken en dan weet je hoe heet je bent,' zei Chris, met een brede grijns op zijn gezicht. Amber keek fronsend naar de thermometer. 'Dat vind ik nou echt he-le-maal niets voor Perkamentus om uit te vinden,' zei ze, maar kon een lichte grijns niet onderdrukken. 'En ik weet ook niet of ik nog wel zo'n zin heb om hem op Chris uit te testen,' zei Amber. Ze werd niet bepaald blij bij het idee aan Chris' achterwerk. Chris grijnsde breed. Hij had Lucy en Amber weer van hun idee af weten te schrikken, hoopte hij.
|
|
|
Post by admin. on Jan 2, 2008 18:15:18 GMT 2
'Wauw, ongelooflijk dat Chris toch nog wat weet.' Zei Lucy grinnikend. Opnieuw liet ze haar blik over de gebruiksaanwijzing gaan. 'Je moet de themrometer - ofzoiets - onder je tong stoppen, onder je oksel houden of - zoals Chris al zij - in je gat steken.' Even snoof ze. 'Nee, die proberen we maar niet uit. Volgende!' Zonder verder op de thermometer te letten smeet ze het ding op de grond en graaide in de bak. Een simpele stuiterbal was het eerste wat ze vond. Onhandig als ze bezig was liet ze hem vallen, waardoor deze heen en weer stuiterde. Geschrokken sprong ze achteruit. 'Wat is dát nmou weer?!'
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 2, 2008 18:24:37 GMT 2
Chris grijnsde breed en gaf Lucy een duw. 'Ja, had je niet verwacht, hè? Ik zelf ook niet, eigenlijk,' zei hij daarna, en haalde een wenkbrauw op. 'Maar goed, dat boeit niet. Ik voel me slim, weetje,' zei hij, met een triomfantelijke grijns op zijn gezicht. Amber keek hem aan met een opgetrokken wenkbrauw, en keek daarna naar Lucy. 'Lucy, wat móéten we met hem?' vroeg ze haar, en keek weer naar Chris, die allang niet meer met zijn aandacht bij de thermometer of de meisjes was, maar nog steeds probeerde het kunstgebit-achtige geval van zijn vingers los te krijgen, waar hij niet bepaald in slaagde. Hij deed een stap achteruit en struikelde hierbij over de stuiterbal. Amber schoot in de lach. 'Jemig, Chris! Heb je een pechdag of heb ik eindelijk iemand gevonden die nog onhandiger is dan ik?' Chris keek haar alleen nijdig aan.
|
|