|
Post by » Aline. on Nov 21, 2007 21:48:26 GMT 2
Amber huppelde bijna de uilenvleugel binnen, zo ongeduldig was ze om het groepje op te richten. Ze keek even om zich heen. 'Oh, heeft iemand perkament of veren bij zich?' vroeg ze aan Shirie en Joey. 'Misschien is dat wel handig als we briefjes gaan versturen. En gaan we schooluilen gebruiken? Ik heb geen uil, alleen een ongelooflijk luie kat, dus daar zullen we niet veel aan hebben.' Ze keek alvast om zich heen naar uilen. De meeste zaten lui op hun stokjes.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 25, 2007 21:14:45 GMT 2
Shirie grinnikte. 'Ik heb ook geen uil, maar Tyra en Miquel wel. Die twee ukkies daar.' Ze wees en haalde uit haar tas perkament en een altijd schrijvende veer. 'Voor als ik iemands adres meot opschrijven of iets anders belangrijks,' legde ze uit, na het zien van Joeys onbegrijpende blik. Die haalde zijn schoduers op. 'Nerd.'
|
|
|
Post by robin on Nov 27, 2007 21:36:27 GMT 2
Litha liep de uilentoren in, ook al had ze zelf geen uil. Maar haar raaf Scypte kon ze er net zo goed voor gebruiken. Ze hielt een rood kleurig papiertje in haar handen, met verschillende zwarte versieringen. Deze zou ze naar haar ouders sturen, om te vertellen dat alles nog gewoon goed met haar gaat. Ze liep door, en zag nog een ander groepje leerlingen staan. Ze herkende ze niet waarschijnlijk niet van haar afdeling. Ze frummelde in haar zakken en haalde er een klein zilver fluitje uit. Die ze naar haar mond bracht en op blies. Waardoor de uilentoren met het piepende geluid werdt bezaaid. Scypte, een glinsterde zwarte raaf kwam diract aanvliegen zodat, Litha niet meer op het fluitje hoefte teblazen. ''Scypte'' zij ze rustig. Scypte landen sierlijk op haar uitgtoken arm. En kraste, hij hield zijn kopje iets schuin. Waarna Litha hem er over aaide
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 28, 2007 21:32:50 GMT 2
Amber keek om toen ze het gefluit hoorde en keek even geboeid naar de raaf. Maar ze draaide zich al snel weer om naar Shirie en Joey, en met een brede grijns op haar gezicht zei ze: 'Dat is niet 'nerd', Joey, dat is gewoon slim. Maar dat begrijpen jongens niet,' zei ze uit de hoogte, en keek Shirie even veelbetekenend aan. Een grijns brak weer door haar serieuze gezicht heen en ze hupte van haar ene been op de andere van enthousiasme.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 29, 2007 12:59:02 GMT 2
Shirie lachte. 'Niet op letten, dat is zijn favourite bijnaam vor mij. Niet dat het hem echt kan schelen. Denk je dat hij anders in deze klas terecht zou zijn gekomen, als ik niks uit zou vreten?' Ze wierp Joey een arrogante blik toe en die haalde glimlachend zijn schoduers op. 'Is het nog wel leuk om je te pesten. Nou, wie stuurt naar wie? We hebben twee uilen die we zeker mogen gebruiken, en kunnen er ook nog wel een paar lenen. Laten we de brieven verdelen. Misschien helpt dat?'
|
|
|
Post by robin on Nov 29, 2007 15:29:16 GMT 2
Scypte drukt zijn koude snavel tegen Litha haar wang, zijn kraaloogjes waren helder. Litha glimlachte even, en knoopte de brief om zijn poot. ''Naar-papa en mama'' fluisterde ze. Scypte kraste zachtjes, sloeg zijn vleugels uit en vloog het raam uit. Litha keek hem even na, streek door haar plukken haar. En liep richting de uitgang van de uilentoren terwijl ze het andere groepje leerlingen achter zich liet.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 29, 2007 21:12:08 GMT 2
Amber riep meteen: 'Ik schrijf aan Flora en Aylin!' Een brede grijns stond op haar gezicht, en ze begon te trekken aan het perkament dat Shirie in haar handen had. 'Trouwens, over bijnamen gesproken, ik moet voor jullie beiden ook nog bijnamen verzinnen.' Ze grinnikte even. 'Hmm, dat wordt nog moeilijk... Lucy is veel beter in bijnamen verzinnen, al slaan die van haar echt tien keer nergens op. Ze noemt mij bijvoorbeeld Amber de Kameel. Hmm - vraag me niet hoe ze er bij komt...'
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 29, 2007 21:20:07 GMT 2
Shirie barstte in lachen uit. 'Jij een kameel? Okeej, ik begin me zorgen te maken. Nou goed, ik schrijf Foortje wel en Steve. Joey, denk jij dat je Devon een brief kan sturen?' Joey maakte een morrend geluid dat Shirie als een ja opvatte. 'Wie meoten er dan nog?'
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 1, 2007 19:20:45 GMT 2
Amber dacht even na. 'Ehmm... Mariël, Tristan en Chris,' zei ze daarna. 'Ja. Dan hebben we ze allemaal, toch?' Ze keek de anderen even vragend aan, terwijl ze alvast bovenaan het perkament de namen van Flora en Aylin schreef.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 3, 2007 21:01:22 GMT 2
Shirie knikte. 'Geod dan.' Ze begon de brieven te schrijven aan Florian en Steve, terwijl Joey goedkeurend toekeek.
(meoten we ook ff echt die rieven sturen xD)
|
|