|
Post by admin. on Dec 17, 2007 20:52:53 GMT 2
Lucy grinnikte even, met het klos garen in haar hand. Ze had het helemaal uitgedacht, en nu, 11 uur in de avond, ging ze het werkelijk in uitvoering brengen.
Half sluipend liep ze de lerarenkamer binnen, die verlaten was. Even zuchtte ze opgelucht, toen begon ze het klosje garen uit te rollen. Het was dé perfecte grap, en er hing niet eens een naamkaartje aan.
De draden sjouwde ze door de hele lerarenkamer, en grijnzend trok ze haar toverstok. 'Simitra Quan' fluisterde ze, en de draden werden langzaam koperkleurig. Snel haastte Lucy zich de lerarenkamer uit, aangezien het niet lang zou duren voor er één lange, kleine draak zou liggen.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 18:25:12 GMT 2
Amber pakte Lucy van achteren bij haar schouders vast, in een poging om haar vriendin te laten schrikken. 'Waar denk je wel niet dat je mee bezig bent, mevrouw?' zei ze, met een stem die precies leek op die van Sneep - althans, dat probeerde ze. Een grijns stond op haar gezicht, maar dat kon Lucy niet zien. 'Wat moet dit voorste-hellelen?' ze struikelde door haar ingehouden lach zo over het laatste woord, dat ze daarna haar pogingen om Sneep te imiteren maar staakte en Lucy weer losliet.
|
|
|
Post by admin. on Dec 18, 2007 19:46:17 GMT 2
Lucy schrok even bij het voelen van Amber's handen, maar haar grijns verdween niet. Wie het zei wist ze niet, maar Sneep zou op dit ogenblik op de 7e verdieping zijn. Ze had het helemaal uitgedacht. 'Dat is een perfecte imitatie. Laat me even raden wíe er achter zit.' Even sloot ze haar ogen, en zonder zich om te draaien ging ze na wíe er op zo'n tijdstip allemaal rond konden sluipen. 'Chris, Florian, Jade of Amber. Zeg het maar.'
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 20:13:16 GMT 2
Amber wist haar lach een beetje te bedwingen, en merkte dat Lucy nog steeds niet doorhad wie er achter haar stond. Een ondeugende grijns stond op haar gezicht. Ze schraapte haar keel even, en met een ultra-lage stem zei ze: 'Ik ben Chris. Muhahaha!' Zelf vond ze dat ze toch wel een aardig goede imitatie had gedaan. Helaas mislukte het toch.
'Hé, wie durft zich hier voor te doen als Chris?! I'm the one and only!' schreeuwde hij, en kwam aanstromen. Hij besprong Amber, die meteen een luide schreeuw slaakte en luid lachend tegen Lucy aan viel.
|
|
|
Post by admin. on Dec 18, 2007 20:24:25 GMT 2
Lucy barstte in lachen uit, toen Amber tegen haar opknalde. Vrijwel meteen kwam ze op de vloer terecht. 'Ja joh, maak nog meer herrie. De leraar die jou niet gehoord heeft is doof!' Ze grinnikte even, en krabbelde overeind.
'Maar ik wist wel dat jij het was, hoor, Amber.' zei ze toen eigenwijs. Ze had totaal niet geweten dat het Amber was, maar dat zou ze toch niet toegeven.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 20:48:02 GMT 2
'Jaja, dat zeggen ze allemaal,' zei Amber met een stem, alsof Lucy een klein ongehoorzaam kindje was, en zij een wijze volwassene. 'Liegerd, je mag niet liegen, dan word je gestraft - door mij!!' En van het ene op het andere moment had Amber haar arm om Lucy's keel geslagen, en met haar andere hand woelde ze in Lucy's haar om.
Chris krabbelde ook weer overeind en keek grinnikend naar de twee meisjes. 'Mafkezen. Jullie zijn maf, ik niet. Ik nooit.' Hij trok een heel erg geloofwaardig gezicht. 'Maarre, hè - misschien moeten we maar even wegwezen,' zei hij, met een blik op Lucy's werk. 'Ik weet niet wat je hier gedaan hebt, maar... Het zal vast niet een heel aardig kerstcadeautje zijn.' Hij keek Lucy grijnzend aan, maar wist ook dat, als hij niet snel wegging, geen enkele leraar zou geloven dat hij er niet bij betrokken was.
|
|
|
Post by admin. on Dec 18, 2007 20:55:03 GMT 2
'Nou maak je mijn haar door de war! En dat is een neorme ramp, Pamper, dat weet je! Doe nou niet alsof je dat niet weet! Weet je wel niet hoe duur die kapper is die mijn haar knipt?!' zei Lucy ontzet. Ze ging vrijwel nooit naar de kapper, aangezien ze van haar lange haar hield, en als het geknipt werd, werd dat gedaan door haar tante.
'Och, Chris, zie je het niet eens? Deze ruimte is afgesloten! Alleen via de geheime gang kan je erin en eruit, tot ik de vervloeking heb opgeheven. Oftwel: wie gaat er mee naar de kamer van hoge nood?' ze grinnikte, en keek tevreden naar de kornkelende slang op de grond. Het beest had ondertussen een rood met groene huid, en op zijn kop verschenen stukjes maretak.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 21:12:10 GMT 2
Chris keek Lucy fronsend aan. 'Oké, en nu volg ik echt al helemaal niets meer van je,' zei hij, waarna hij in lachen uitbarstte. 'Maar dat boeit me ook niet, ik ben altijd in om naar de Kamer van Hoge Nood te gaan, maakt niet uit wat we daar doen,' zei hij grijnzend. Amber gaf hem een stomp, waardoor hij bijna omviel, maar nog net zijn evenwicht wist te houden. 'Foei, meneer Lynn, je moet je wel aan de regels houden!' 'Alsof jij dat ooit doet!' 'Oh! Altijd! Toch, Lucy?' 'Tsssss.' Chris keek haar gemaakt arrogant aan, en Amber gaf hem weer lachend een duw tegen zijn bovenarm. Chris duwde haar weer terug.
|
|
|
Post by admin. on Dec 19, 2007 10:05:35 GMT 2
'Hoezo niet? Ik spreek geen Mongolisch, hoor, meneertje. Ik ben héél duidelijk te begrijpen!' zei Lucy, met een soort imitatie van Sneep. 'Ik heb deze kamer afgesloten met een vloek die hier op school niet uitgesproken mag worden. Iedereen boven de 18 jaar wordt als een dreuzel omgeleidt. Tenzij ze uit de kamer van hoge nood komen,' Kort rolde ze met haar ogen, alsof het doodnormaal was om verboden vervloekingen te gebruiken. 'En Amber en ik houden ons altijd heel netjes aan de regels, toch Amber? Want dat is de bedoeling, meneertje, om je aan die regels te houden!' Ze sloeg haar armen even over elkaar, dit keer in een Anderling imitatie. 'Gaan we nog?' Zonder op antwoord te wachten liep ze naar het schilderij van een dikke tovenaar, en zwaaide deze open. [Ik maak wel topic ]
|
|