|
Post by admin. on May 23, 2007 14:28:09 GMT 2
Hermelien strompelde het lokaal binnen, half geduwd door Perkamentus en half vrijwillig. Ze wist niet waarom, maar had zo'n vaag idee dat het door Jake kwam. Hij zal wel weer iets stoms hebben bedacht om haar uit te schelden, waar perkamentus in was getrapt. Toen ze ging zitten zuchtte ze en keek naar het plafond.
"Mooi Plafond, of niet?" vroeg perkamentus plots. Hermelien keek op. "Ik vind het wel, want het geeft wel wat sfeer aan mijn kantoor. Anders is het hier ook zo saai" Hermelien werd rood en knikte wanhopig.
|
|
|
Post by nilou on May 23, 2007 14:32:20 GMT 2
Jake keek verlegen naar de grond maar toen kwam er vuur in zijn maag."heey nerd blij je weer te zien!" Jake schrok alweer van zijn eigen woorden.hij keek geschrokkken naar Perkamentus en dan naar Hermelien.Maar toen verscheen er een gemene glimlach op zijn gezicht. De stem had hem weer overwonnen.
|
|
|
Post by admin. on May 23, 2007 14:41:27 GMT 2
Hermelien balde haar vuisten, telde tot tien en besloot dat ze zich niet meer in kon houden. "Zie je wel! Zie je wel! Ik wist het gewoon! Je bent gewoon een arrogante kwal!" krijste ze. Perkamentus bleef rustig zitten, met zijn vingertoppen op elkaar gedrukt.
|
|
|
Post by nilou on May 23, 2007 14:43:45 GMT 2
"beter dan zon haar hebben als jij hebt!mislukte poedel!!!" Jake bleef gemeen glimlachen en voelde zich beter dan ooit te voren. Hij keek perkamentus strak aan en ei niets.Jake wachtte op een antwoord van Hermelien.
|
|
|
Post by admin. on May 23, 2007 14:49:21 GMT 2
Hermelien was even uit het veld geslagen. Hoe kan hij?! Hij kan hij! Hij is... gewoon tè erg, dacht Hermelien. Oké, Herm, ff rustig. Woorden- iets om terug te gooien... "Kun je niet beter je afdeling opzoeken? Je zit verkeerd, hoor! Arrogante kwallen zitten op Zwadderich, niet op Griffoendor." krijste ze. Ze voelde tranen opkomen maar negeerde het, terwijl ze hoopte dat hij geen 'modderbloedje' zou zeggen. Als hij dat deed vielen er klappen, echt waar
|
|
|
Post by nilou on May 23, 2007 14:54:29 GMT 2
"ff rustig modderbloedje!jij hoort niet eens op zweinstein thuis!!!" Zei Jake met een gemene glimlach."modderbloedjes zoals jij horen NIET op toerscholen!ze horen bij de leleijke dreuzels!weetjewel?die lelijke dreuzelouders van je daar hoor jij bij!!!" Jake verschoot niet meer van zijn woorden.zijn stem had hem helemaal overgenomen.
|
|
|
Post by admin. on May 23, 2007 14:57:16 GMT 2
Het leek alsof Perkamentus eindelijk in beweging kwam; hij stond op, nog even kalm als altijd, en keek Jake aan. "Iedereen met tovertalent hoort hier op school. Zelfs mensen wiens ouders dreuzels zijn. Zelf Voldemort's vader was dreuzel. Zal ik je eens iets zeggen? Mijn broer is zelfs snul! Dus zou ik geen schoolhoofd van zweinstein mogen zijn?" zei hij. Hermelien keek hem verbaasd aan, al was ze niet helemaal gekalmeerd. Als Perkamentus er niet tussen was gekomen, had ze Jake aangevallen.
|
|
|
Post by nilou on May 23, 2007 14:59:44 GMT 2
Jake zijn glimlach trok weg.Hij besefte wat hij zonet allemaal had verteld."wow euh..wow.....heb ik dat net echt gezegd?......" Jake was echt erg hard in de war en keek met een kwade en verwarde blik naar hermelien.
|
|
|
Post by admin. on May 23, 2007 15:02:27 GMT 2
Hermelien keek ongelovig naar jake. "Natuurlijk heb je het gezegt! Denk je dat iemand met dreuzel-familie achterlijk is?! Nou, niet dus! Als ik hier niet op Zweinstein hoor, hor jij daar ook niet. Ik durf mijn kat erom te verwedden dat er minstens één dreuzel in je familie zit" siste ze, met haar kaken op elkaar geklemd.
|
|
|
Post by nilou on May 23, 2007 15:04:57 GMT 2
"eh ik denk dat ik even weg ga..." Jake ging doodgeschrokken de deur uit opweg naar de leerlingenkamer.[vervolg in de leerlingenkamer]
|
|