|
Post by LAURA ?! on Jan 3, 2008 14:06:55 GMT 2
Lukas stond ongeduldig voor het schilderij van de deur naar de badkamer voor de klassenoudsten. Deze schenen een stuk luxueuzer te zijn dan de normale badkamers. Hij wipte van zijn ene voet naar zijn andere en probeerde het kloppende wachtwoord te raden. ''Flubberwurm? Perkamentus? Anderling? Schaap? goed goed, Sneep? O dit is zinloos, ga gewoon open!'' snauwde hij, maar het bewegende schilderij bleef doodstil op dezelfde plek hangen. Lukas zuchtte. Hij haalde nog eens adem en probeerde de meest nutteloze woorden te vinden. ''Banning, Goderic Griffoendor, Helga huffelpuf, Rowena ravenklauw, Zalazar Zwadderich, voorspellend rekenen, oude runen, toverdranken, verzorging van fabeldieren?'' Lukas schudde hopeloos zijn hoofd. ''Ik ga echt niet in een andere badkamer hoor deze zijn veel mooier, luxueuzer en - laat me er nou gewoon in!'' maar (wie of wat staat er op dat schilderij? o.O) de persoon op het schilderij schudde alsnog nee.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jan 3, 2008 20:59:15 GMT 2
Amika stond rustig toe te kijken hoe een jongen allerlei wachtwoorden probeerde maar het schilderij schudde mokkend zijn hoofd. Geen van alle wachtwoorden werkten, maar zij had gehoord welke het moest wezen, toen ze zich toevallig in deze gang hoorde.
Ze wist dat deze badkamer niet bepaald bruikbaar was voor leerlingen die geen klassenoudste waren of aanvoerders van een zwerkbalteam. Rustig tikte ze de jongen op zijn schouders en glimlachtte. "Ik weet het wachtwoord" zei ze tenslotte. Ze richtte zich op het schilderij. "Limoentjesfris" Daarna draaide Amika zich om en begon naar het einde van de gang te lopen.
(het is geen schilderij eigenlijk maar een standbeeld: de vierde deur links na het standbeeld van Boris de Beteuterde, op de 5e verdieping. Het wachtwoord is limoentjesfris, Amika is trouwens Nymphora's uiterlijk)
|
|