|
Post by robin on Nov 27, 2007 20:55:13 GMT 2
Litha liep het meisje toilet binnen en werd gelijk warmtelijk ondhaald door jammerende Jenny. Die de eerste Toilet rol haar kant op gooiden en daarna luid begon tekrijsen. Litha bukt nog net voor de toilet rol en keek Jenny nijdig aan waardoor haar haar gelijk naar vuurrood verkleurde ''Hou toch eens op!'' Snauwde Litha. Jammerende Jenny schudde haar hoofd ''Hou zelf op'' jammerde ze ''irritante zwadderaar'' ze giegelende op een irritante jammerende manier en ging op een van de gootstenen zitten.
Litha negeerde het laatste wat ze zij en liep naar de spiegels op drie meter afstand van Jenny. ''je wil niet weten wat ik allemaal gehoord over je hem Litha'' begon Jenny geniepig. Jenny stond er om bekent gespreken af teluisteren en dit steeds door te spelen naar andere leerlingen. ''het gaat als een lopend vuurtje'' Litha beet op haar lip, en bleef in de spiegel kijken. Haar haren kleurde langzaam normaal omdat, ze nu deels gekalmeerd was. ''Klopt het Litha, of moet ik moordenaar zeggen?'' Beet Jenny Litha toe.
laat je niet gek maken Litha, rustig Ze veegde ruw de tranen uit haar ogen zonder een blik op Jenny te richten of boos teworden ''moet je nu eens kijken wie er jammerd'' giegelde Jenny. Litha veegde opnieuw de tranen uit haar ogen, die nu deels haar make-up hadden mee genomen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 27, 2007 23:36:05 GMT 2
Eindelijk had Evy de kans gezien om weg te sneaken onder de Gedaanteverwisselingsles die ze eigenlijk had. Anderling stond er weer op dat iedereen de muis in een egel ofzo veranderde maar daar had ze weinig behoefte aan. En laat de toiletten nou een ideal excuus zijn. Ze duwde de deur open en Litha viel haar meteen op. Met een minachtende blik keek ze de Zwadderaar aan, negeerde het eeuwendurende geklaag van Jenny en liep naar een van de spiegels. Daar bekeek ze zichzelf goed, werkte haar mascare bij en zette het oogpotloodlijntje onder haar oog iets beter neer. Ze gooide de kraan open, wasde haar handen en met dezelfde minachtende blik gunde ze Litha er eentje en liep meteen weer naar de deur. Maar vlak voordat Evy deze openkon trekken werd hij vanuit de andere kant opengeduwd. Meera keek even verbaasd naar Evy, die zo snel mogelijk langs haar heen schoot de gang weer op. Ze rolde met haar ogen en haalde haar schouders op. Ook zij liep naar de spiegels en merkte Litha toen op. Terwijl haar handen onder het warme water opwarmde keek Meera opzij. 'Was jij niet Litha?'
|
|
|
Post by robin on Nov 28, 2007 17:35:10 GMT 2
Litha had Evy totaal genegeerd, ze had wel andere problemen aan de haar hoofd. Hoe wist Jenny dat, welke mislukte leerlingen hadden die dingen over haar vertelt. Ze was diep weg gezonken in haar gedachte dat het haar niet was opgevallen dat er een ander meisje was binnen gekomen. Ze had alleen naar de spiegel gestaard en haar uitgelopen make-up goed gedaan. Pas nadat het meisje iets tegen haar zij keek ze even haar kant op. Litha knikte even, maar hielt daarna haar mond. Richte haar blik van Meera naar de spiegel en toen weer naar Meera ''Ja klopt, hoeso?'' zij Litha, met een dood normale stem. Alsof er niks gebeurd was.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 28, 2007 17:44:09 GMT 2
Meera had nog een laaste blik geworpen op de deur. 'J emoet je van dat daar niks aantrekken hoor.' Alsof ze een Zwadderaar moest vertellen hoe Evy in elkaar stak. Ze liet de kraan stopen en hield haar hand onder de warme handdroger. 'Ik weet niet hoelang je hier nu op school zit, tegenwoordig stromen er zoveel nieuwe binnen op elk jaar, maar ik ken je nog niet echt. Je was toch een Zwadderaar?' Ze had wel andere dingen aan haar hoofd waardoor ze niet iedereen kende. Afwachtend keek zenaar Litha.
|
|
|
Post by robin on Nov 28, 2007 18:37:20 GMT 2
''Ja, een zwadderaar, en jij bent als ik het vragen mag'' antwoorde ze een beetje kort af. Jammerde Jenny zat op de rand bij het raam in de toilet, zoals gewoonlijk klaagte ze weer over vanalles en nog wat. ''Als je geen spook was, had ik je zo erg- vervloekt'' Riep Litha fell naar haar. Waardoor Jenny beledigend een wenkbrauw optrok.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 28, 2007 18:44:30 GMT 2
Meera grijnsde. Litha wist waarschijnlijk totaal niet wie ze uberhaupt was. Ze stak haar hand uit. 'Meera Qurain. 17, pure Zwadderaar. Geen idee wat je eigenlijk nog meer over me wilt weten. Kan niet echt vertellen hoe ik ben, moet je maar aan de rest vragen.' Het gaf haar een raar gevoel, jezelf voorstellen aan een mede Zwadderaar.
|
|
|
Post by robin on Nov 28, 2007 18:56:35 GMT 2
Litha glimlachte eventjes ''je hoefte niet te vertellen dat je een zwadderaar bent hoor. Dan kan je natuurlijk zo zien'' zij Litha droogjes. Die al een stuk vrolijker was, dan dat ze zich een paar minuten geleden had gevoeld. Ze was blij mee Meera haar gezeldschap. Dat kon ze wel even gebruiken.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 29, 2007 18:43:14 GMT 2
Meera glimlachde zwakjes en bekeek zichzelf kritisch in de spiegel. Uit de zak van haar gewaad haalde ze een labello, mascara en flesje water. Het flesje water, wat de lengte had van nog geen 5 centimeter liet ze groeien, vulde het en stopte het verkleint weer weg. Daarna begon ze der make-up bij te werken. 'Als je nog iets wilt weten, moet je het maar vragen.' deelde ze mee. Ze had geenflauw idee hoelang Litha al op Hogwarts zat, dus zo'n domme opmerking kon het nietzijn.
|
|
|
Post by robin on Nov 29, 2007 20:11:45 GMT 2
LItha glimlachte eventjes, hielt haar hand door haar haren en knikte ''Is goed'' zij ze toen, ze draaide half een rondje. En keek even nijdig naar Jenny die blijkbaar weer iets wou gaan zeggen, maar voor de eerste keer haar mond hielt.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 5, 2007 16:33:20 GMT 2
'Hoe lang zit je hier eigenlijk al op school? Wil niet stom overkomen maar heb je misschieen een keer eerder gezien ofzo.' Ze wierp een minachtende blik op het-altijd-zeurende-spook en legde haar hand op haar toverstok in de zoom van haar gewaad. 'Zo, ze luistert naar je.' knikte Meera grijnzend. Eigenlijk had ze zin om haar toverstok te trekken en op Jammerende Jenny wat leuke spreuken af te vuren.
|
|