|
Post by Merel on May 15, 2007 20:52:28 GMT 2
Rachanna liep de meiden wc in. Meestal waren ze hier alleen. Ze gooide haar tas tegen de wasbakken aan en trok haar toverstok. Ze ging controleren of ze echt alleen waren. Ze liep in de richting van de wc's. Aan het einde zat een Eerstejaars, die geschrokken haar spullenpakte en maakte dat ze weg kwam toen ze Rachanna zag. Ze duwde alle deuren open, om er zeker van te zijn dat er echt niemand was. Daarna liep ze terug en stopte haar toverstok weer in haar tas, om Terry te laten zien dat ze niks vijandigs van plan was. Daarna ging ze tegen de muur aan zitten. Wachten tot Terry kwam. Ze ging bedenken hoe ze dit alles uit moest gaan leggen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 15, 2007 20:56:22 GMT 2
Terry liep naar binnen sloot de deur zachtjes af. Niemand mocht binnenkomen, dit zou daar wel voor zorgen. Ze duwde de klink nog even naar beneden, maar de deur ging neit open. Mooi. Ze keek naar Rachanna, besloot neit bij haar te gaan zitten en ging maar bij de wasbakken staan. Ze bekeek zich even in de spiegel en draaide zich toen om. 'Vertel, wat is er allemaal aan de hand?' Vroeg ze en ze wendde zich tot het Zwaderich meisje.
|
|
|
Post by Merel on May 15, 2007 21:11:10 GMT 2
"Ach hoe leg je dat uit.. Het is een lang verhaal.." Rachanna zuchte. Waar moest ze beginnen? "Vertel me, Wat wil je weten? Anders begin ik ergens en dan zul je er toch bitter weinig van begrijpen." Ze dacht aan het teken. Ze pakte even haar Rechterschouder beet. Ze keek nog even rond op ze Jammerende Jenny niet ergens zag. Ze mocht dat spook dus zo erg niet. Ze keek weer naar Terry.
|
|
|
Post by greenlightning on May 15, 2007 21:16:30 GMT 2
Terry schudde haar hoofd. 'Het zou je verbazen hoeveel ik snap. Ik heb zo het idee... dat dit met dooddoeners te maken heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat jullie allemaal dooddoeners zijn, maar er zijn teveel van die zwaderaars die nu vreemd doen. Vertel vanaf het begin.. zover als jij denkt dat nodig is. Ik zal zwijgen. Ik ben nu om te helpen. Dit is alleen voor mij en voor niemand anders. Ik zal zwijgen.' En dat zou ze ook. Net zoals ze altijd de geheimen van Draco had moeten bewaren..
|
|
|
Post by Merel on May 15, 2007 21:25:42 GMT 2
Rachanna knikte, ze had het gevoel op de een of andere manier dat Terry te vertrouwen was. Raar gevoel vond ze... Maar ok.. Dus ze begon. "Je hebt gelijk over het dooddoener. We zijn het ook lang niet allemaal, en ik noem nu ook even geen namen. Dat lijkt me verstandiger. Maar je weet dat je als dooddoener opdrachten moet vervullen voor Jeweetwel. Zelfs moorden. Als je dit niet doet, is het je eigen dood. Dus veel keuze heb je niet..." Ze dacht even na over hoe ze verder zou gaan. "Stel je nou voor, dat iemand tegen zijn wil in dooddoener is geworden.. Hij moet iemand vermoorden, of hij zou er zelf aangaan. " Ze vertelde niks over het feit dat diegene zwanger was. "Dat is geen keuze!" Ze stond op en begon te ijsberen. "Wat zou jij doen?" Vroeg ze dus maar. Ze moest uiteinderlijk toch meer vertellen, maar het was een begin.
|
|
|
Post by greenlightning on May 15, 2007 21:28:39 GMT 2
Terry snoof. 'ik zou me nooit aansluiten bij Voldemort. Ik zou liever sterven dan iemand anders van het leven te beroven. Maar okeej, ik zal denken zoals jullie doen. Ik snap het wel een beetje. Die iemand is Thomas, dat is duidelijk. Maar wat is er dan met Ryanne en met Draconic... Nou goed. Thomas, hij heeft de opdracht uitgevoerd? Of heeft hij dat neti gedaan en wacht hij tot hij vermoord wordt? Of.. moet hij het nog doen...' Ze dacht na. 'Wil hij helemaal stoppen, of was het... alleen die opdracht die hij niet wilde doen?'
|
|
|
Post by Merel on May 16, 2007 17:11:51 GMT 2
Rachanna zuchte. Dat was iets wat Griffoendors nooit zouden begrijpen.. "Hij wilde het beide maar toch ook weer niet. Hij stoot zich niet aan omdat hij het wou! Het was een kado, zo gezegd. Dus moest hij iemand vermoorden. Hij ging hier met Draconic over praten, en ik kwam erbij." Ze ging tegen de muur aanstaan. "Je wil niet weten hoe hij er toen bijzat. Zelfs Draconic wat buitenzichzelf." Ze zuchte en bedacht hoe ze verder zou gaan. "Maar hij moest dus de keuzen maken tussen Zijn leven de die van hun." Ze sloeg haar hand voor haar mond. Dat had ze niet moeten zeggen. Ze ging verder en hoopte dat Terry het niet had gemerkt. "Maar als hij het niet deed, was hij er geweest. Maar daarmee redde hij diegene dus niet. Want als Jeweetwel iemand in gedachte heeft, is diegene ergeweest, hoe dan ook."
|
|
|
Post by greenlightning on May 16, 2007 18:44:14 GMT 2
Terry knikte even, dacht na en wierp haar toen een vreemde blik toe. 'Hun?' Ze snapte er niks van, op een ding na. Thomas zat met hetzelfde probleem als haar avder. Die was dooddoener geworden omdat hij zijn ouders trots widle maken, maar hij wilde neimand vermoorde... Ze knikte even. Ze zou hem helpen kostte wat kost! Al was het maar voor Draconic.. al was het maar voor haar vader..
|
|
|
Post by Merel on May 16, 2007 21:26:23 GMT 2
Rachanna zuchte. Dit had ze al verwacht. Hoe zou ze het anders uit kunnen leggen, het hunnen even vergetend. "Stel: Jij zou iemand moeten vermoorden. Je wilt dit absoluut niet. Je gaat er zelf dus aan. Je denkt daarmee de ander geredt te hebben. Maar als Jeweetwel iemand in zijn gedachte heeft. Is diegene er geweest, wat je ook probeerd. Dus eigenlijk ben jij doodgegaan voor niets.. Snapje?" Vroeg ze en keek Terry aan. Volgens haar begreep ze er niks van. EN dan als nog, wat zou zij eraan kunnen doen? Het was dat Draconic het zei...
|
|
|
Post by greenlightning on May 16, 2007 22:07:27 GMT 2
Terry knikte. 'Voldemort krijgt altijd wat hij wil.' Haar stem was diep, haar blauwe ogen bijna zwart. Ze wist dat Rachanna gelijk had. Thomas had geen keus gehad. Ze keek op, met niksziende ogen. 'Waar hebben jullie mijn hulp voor nodig? Ik wilde Thomas helpen, maar ik weet niet waarmee. Wat is er dat er moet gebeuren nu? Wat zou ik kunnen doen?' Ze kon veel doen. Heel veel. Maar zoalng ze niet wist wat er van haar verwacht werd...
|
|