|
Post by Merel on May 14, 2007 18:31:42 GMT 2
"Dat dacht ik al." Zei Mariël grijnzend. Ze keek naar de tekening van Zwamdrift. "Spreeekend..." Zei ze overdreven luid. De lachte. Nouwja, als ze toch niet wisten wat ze moesten doen.. Deden ze toch lekker niks. "Ik denk dat ik weet wat we moeten doen." zei ze op serieuze toon. "Wat dacht je van niksen?" zei met glimlach. Ze gaf een knipoog aan Charlotte.
Mariël keek ook om. Sneep. Bah, daar had ze nu echt even géén zin in, had ze einderlijk eens even geen Toverdranken.. Ze zuchten. Ze keek in het rond. Ze zag Hermelien knal rood worden. Zij had het gedaan. Maar dat zij ze niet. "Ik weet niet, ik denk niemand van hier." Zei ze. En keek professor Sneep aan. Was misschien niet zo'n goed antwoord...
|
|
|
Post by » Aline. on May 14, 2007 18:38:57 GMT 2
'Zou je denken? Oja, even vergeten dat waarzeggerij daarvoor bedoeld was,' fluisterde Charlotte, aangezien Zwamdrift hen aankeek praatte ze niet luid. Ze keek even naar Sneep, in afwachting van diens reactie op Mariëls opmerking. Sneep keek even boos voor zich uit, haalde diep adem en keek Mariël kil aan. 'Dat maak ik zelf wel uit,' siste hij. Hij bleef Mariël nog even aankijken en begon daarna door de klas te lopen. Iedere leerling keek hij even onderzoekend aan. Bij Hermelien bleef hij iets langer staan. Charlotte slikte even. Zij had ook al door dat Hermelien het had gedaan, en ze wenste niemand toe dat Sneep achter zoiets kwam.
|
|
|
Post by anneloes on May 14, 2007 19:38:59 GMT 2
Alette stond nog steeds bij Ron en Hermelien. Ze had zin om Hermelien nu heel erg uit te lachen maar ze hield zich in. Het zou ook echt typisch iets voor haar zijn om zich met andermans zaken bezig te houden. En toch vond ze het zielig voor Hermelien. Sneep liep langs Alette en keek haar diep in haar ogen maar blijkbaar zag hij niks in haar ogen. Er viel ook niet veel te zien want ze had helemaal niks gedaan. Gelukkig maar.
Meekomen, jullie. Hij wees een paar kinderen aan waaronder Hermelien en Alette.
Toen Alette met de rest en Sneep op weg naar het kantoor waren om een boze preek (waarschijnlijk) maar onderweg moesten ze lang de leerlingenkamer van Huffelpuf. Alette ontglipte en ging de leerlingenkamer binnen. Samen met een van haar vrienden. Waren ze gelukkig aan de preek van Sneep ontsnapt. Nu maar afwachten hoe het de anderen zal verlopen...
|
|
|
Post by admin. on May 14, 2007 20:24:28 GMT 2
Hermelien zag Alette wegglippen, deed haar mond open en sloot hem vrijwel meteen weer. Ze kón haar niet zomaar veraden. "Meelopen! Waar is juffrouw Callemijn?!" brulde Sneep. Hermelien werd opnieuw rood, en waarschijnlijk zag Sneep het, want hij zei: "Griffel?! WAAR IS ZE?" Hermelien piepte dat ze het niet wist en liep verder.
"Wegwezen... hems meren... Spreuk? Nee... vloek? Vast niet..." mompelde Ron. Hij staarde naar de grond terwijl hij Sneep volgde. Plots greep hij Hermeliens hand. "De- de kaart! Die Harry Potter aan mijn vader heeft gegeven voordat hij werd vermoord! Ik heb hem hier, en kijk eens?" hij trok een stuk perkament, waar een kaart op was getekend en duwde hem onder Hermelien's neus. "WAT?! Dat is Sneep helemaal niet! Lupos?" piepte ze. Ze snakte naar adem en keek naar 'Sneep'. "Profesor Lupos? Waarom ziet U er uit als profesor Sneep?" vroeg ze hem. De valse Sneep glimlachte vriendelijk, draaide zich om en wenkte dat ze hem moesten volgen. Hermelien grijnsde naar Ron en volgde hem. Het zwarte, vettige gordijn dat voor Lupos' ogen hing, kleurde langzaam grijsbruin. "Wisseldrank" siste Hermelien.
|
|
|
Post by anneloes on May 15, 2007 15:17:35 GMT 2
Alette keek of de kust veilig was en ging de leerlingenkamer weer uit. Maar ze wist niet waar ze naar toe moest. Ze kon niet terug naar de les. En om nou naar de bibliotheek te gaan (ookal wist ze niet wat ze daar moest doen) was de kans te groot dat ze Sneep en de rest van de leerlingen zag. Alette wist dat Hermelien haar gezien had maar de dacht dat Hermelien wel zo slim was om haar niet te verraden. Hoopte ze teminste. Ze ging maar naar de grote zaal.
Vervolg grote zaal...
|
|
|
Post by admin. on May 15, 2007 15:21:33 GMT 2
Ooc; (out of character=buiten RP) Als je char naar de grote zaal gaat, typ je: (vervolg grote zaal) en ga je verder in de grote zaal....
|
|