|
Post by admin. on May 13, 2007 14:24:46 GMT 2
ROn strompelde het lokaal binnen, te laat. Hij grijnsde naar Hermelien, die er ook zat, en besloot even zijn excuses aan te bieden.
"Sorr-" begon hij, maar Zwamdrift onderbrak hem. "Het zal plaatsvinden. Datgene wat je vreest. Op volgende week Donderdag, gaat het gebeuren. Je kunt het niet voorkomen, het gebeurt toch wel..." Ron bleef grijnzen. "Ja túúrlijk, natuurlijk gaat volgende week DOnderdag er iets gebeuren wat ik vrees. Toverdraken" hij liep richting de tafel waar Hermelien ook zat en knoopte een gesprek aan.
|
|
|
Post by anneloes on May 14, 2007 17:10:20 GMT 2
Alette vond het pure onzin. En trouwens ze vreesde voor niks. Behalve voor het kwijtraken van al haar vrienden. Ze vond dit vak toch al zo saai. Alette zat naast een van haar vele vrienden en ze begon tegen hem te praten over hoe dapper ze wel niet was. Alette merkte wel dat hij het verhaal niet boeiend vond maar toch ging ze door. Toen zei Zwamdrift : Nu zoeken jullie allemaal een partner uit en de opdracht zal ik zo uitleggen. En natuurlijk wist Alette wie ze wou vragen. De jongen die te laat kwam. Maar waarschijnlijk wou hij niet met haar...
|
|
|
Post by admin. on May 14, 2007 17:15:06 GMT 2
Ron grijnsde naar Hermelien, die teruggrijnsde. Ze waren geboren partners. Ze kenden elkaar sinds hun 7e en hadden nu al 8 jaar verkering. Ze wisten elkaar zonder woorden verhalen te vertellen.
"Als iedereen een partner heeft? Pak allemaal een deel van het droomorakel en ontraadsel jullie dromen. O, wacht, er moet één groep van drie zijn, anders blijft er iemannd over. " klonk de zweverige stem van Zwamdrift. Ron immiteerde haar en Hermelien krege een spontane, geluidloze giechelbui.
|
|
|
Post by anneloes on May 14, 2007 17:22:46 GMT 2
Helaas was Alette diegene die nog over was. Ze kon het niet begrijpen. Zij was toch diegene met al die vrienden? En niet al die anderen! Waarom liet iedereen haar in de steek? Waarom kwam niemand naar haar? Meestal stonden er wel 10 jongens op haar heen en wel 7 meiden! Eigenlijk wist ze ook wel waarom niemand met haar wou. Ze heeft een keer een grote blunder gemaakt bij waarzeggerij en nu dúrft niemand meer bij haar. En toch had ze een voordeel nou ze mocht kiezen bij wie ze wou. En natuurlijk wist ze dat meteen. Bij Ron en Hermelien. En nu maar kijken of ze echt zo goed waren dat ze Alette's dromen konden ontrafelen.
|
|
|
Post by Merel on May 14, 2007 17:23:34 GMT 2
Mariël kwam binnengelopen. Ze vond deze les zeer onnodig. Ze vroeg zich af waarom ze nog eigenlijk kwam. "Sorry."Mompelde. Ze keek in het rond en vond nog ergens een plaatsje. Ze plofte naast Alette neer. "Hoi." zei ze. "Wat moeten we doen?" Ze keek naar Alette. Ze kende haar. Ze was ook van Griffoendor, dacht ze. Ze pakte haar toverstok, maar die zouden ze waarschijnlijk toch niet nodig hebben.
|
|
|
Post by admin. on May 14, 2007 17:26:55 GMT 2
"Oké, wiens dromen eerst. Joune, of mijne? O hoi- ehh- wie ben je eigenlijk" merkte Ron op, toen Alette had besloten dat ze bij hen kwam. Hermelien ging verzitten en staarde naar haar boek. Als Allette meedoet kan ik mijn dromen niet vertellen! Stel je voor dat ze ontdekt dat Ron en ik- dacht Hermelien. Ze deed alsof ze het boek las. "Ik ben Ron en dat is Hermelien. je hebt nog steeds niet gezegt wie je bent, of wel?" vervolgde Ron.
|
|
|
Post by » Aline. on May 14, 2007 17:50:16 GMT 2
Charlotte klaarde op toen ze Mariël binnen zag komen. Meestal werkte ze bij waarzeggerij samen met haar, en toen Mariël te laat was, was Charlotte even bang dat ze niet meer zou komen. 'Mariël!' zei Charlotte, terwijl ze haar vriendin gebaarde naast haar te zitten. Daarna keek ze weer voor zich, naar professor Zwamdrift, die bestraffend keek naar de te laat komende leerlinge.
|
|
|
Post by Merel on May 14, 2007 17:58:20 GMT 2
Mariël stond op. Ze had Charlotte helemaal over het hoofd gezien! Ze zat dan ook zo rustig voor haar doen in dat hoekje! Ze liep naar Charlotte toe. "Hey Char! Had je niet gezien joh!" Zei ze. Wat te luid. Ze keek naar Professor Zwamdrift, die het gelukkig even liet gaan. Op fluisterde toon ging ze verder "Wat moeten we nou weer doen?" Vroeg ze op erg verveelde toon.
|
|
|
Post by admin. on May 14, 2007 18:02:14 GMT 2
"Als de rest ook even mee zou willen doen. Fijn. En wie bent U? O, proffesor Sneep" mompelde Zwamdrift, die haar dromerige manier van doen plots vergeten leek te zijn. Ron en Hermelein keken om en herkenden zijn zwart, vettige haar. Alsof de les nog erger kon worden. "Ik heb even een korte mededeling. ER IS IEMAND IN MIJN KANTOOR GEWEEST! Hij heeft boomslanghuid, drakenbloed en eenhoornenhaar gestolen." kraste Sneep. Hermelien wendde haar blik af en werd rood. Zij had die spullen gestolen, omdat Sneep ze van haar had afgepakt.
|
|
|
Post by » Aline. on May 14, 2007 18:15:56 GMT 2
'Geen idee,' grijnsde Charlotte. 'Eigenlijk zat ik niet echt op te letten,' legde ze uit. Ze pakte een stukje perkament van haar tafel waar een super-overdreven tekeningetje van Zwamdrift op stond. Ze wierp er zelf een blik op en moest even grinniken, daarna liet ze hem aan Mariël zien.
Ze keek om toen ze Zwamdrift de naam van Sneep hoorde noemen. Ze trok een vies gezicht toen ze hem in het oog kreeg, maar wist haar gezicht net op tijd weer in de plooi te krijgen toen hij haar kant op keek.
|
|