|
Post by CherryOnTop on Dec 20, 2007 16:32:28 GMT 2
Warm aangekleed tegen het koude weer, de sneeuw knisperde onder haar voeten terwijl ze rustig verder liep. De warme rode sjaal om haar nek bood niet veel warmte meer en de lange jas liet merendeels de kou door. Rode wangen van de wind die langs haar gezicht kwam, haar haren bedekt met sneeuwvlokjes. Warme handschoenen en een tas om haar schouders. Kerstinkopen..
Rustig liep ze verder tot een leuke winkel in beeld kwam, de deur opende ze en stapte een warme grote ruimte binnen. Overal hingen sieraden maar ook tassen en leuke kleren. Dit was de grootste winkel die Tifa vaak bezocht. Groot en altijd gezellig. In het midden van de winkel stond een grote kerstboom, met rode en groene lampjes die mooi straalde. Het enige wat nog ontbrak was de piek, die kapot op de grond lag, iemand had hem eraf gehaalt met een spreuk. "Reparo" mompelde ze en de piep was weer heel en werdt geplaatst op de boom.
Tifa bleef staan bij een rek vol sieraden, mooie kleurtjes en alles was op kleur gesorteerd. Een rode ketting viel haar op, deze was bezet met regenboog diamantjes en kosste niet veel. Maar toch besloot ze om verder te kijken, wie weet wat ze nog meer vondt.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 20, 2007 17:25:03 GMT 2
Teddy stond eenzaam voor ee winkelsruit. Er stond een grote kerstboom in de etalage. HEt maakte hem verdrietig. Waarom moest deze tijd van het jaar altijd zo zwaar vallen? Het sloeg nergens op. Hij kende niet anders dan kerstmis zonder zijn ouders. Waarom voelde het it jaar dan zo.. vreemd? Zo anders dan normaal? Alsof er iets bijzonders zou gebeuren.
Hij schudde zijn hoofd en liet zijn blik over de straat gaan. Vrolijke winkelende mensen... Tot hij opeens een gezicht zag dat hi herkende. haar naam kende hij niet, maar ze kwam hem wel bekend voor. HIj stak even zijn hand naar haar op.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 20, 2007 18:00:43 GMT 2
Precies toen ze iemand had gezien keek ze op en zag dat hij zijn hand op stak als groet. Ze zwaaide eventjes en hing ten slotte de zwarte ketting met het hartje terug aan het rek. Zo te zien zag hij er niet al te vrolijk uit. Ze betaalde snel voor het zwarte t-shirtje en liep de winkel uit.
"Hii, waarom zie je er niet zo vrolijk uit?" vroeg ze aan hem, ze besefde enkel dat ze zijn gezicht kende en stelde zich gauw voor. {b]"Ik ben Tifa, Tifa lockheart" Ze stak haar hand uit die niet meer in een handschoen zat.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 20, 2007 21:03:04 GMT 2
Teddy lachte en knikte. 'Dat wist ik wel! Al was ik niet op je naam gekomen. Teddy. Teddy Lupin.' Hij schudde haar hand, met zijn eigen handschoenloze hand. Hij haalde diep adem en glimlachte. 'Ik ben wel vrolijk, het is gewoon frisjes.' Dat was niet waar. Teddy ahd het nooit koud. Zijn jas was oook alleen maar voor de show.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 21, 2007 15:14:00 GMT 2
"Het is inderdaad frisjes" Ze keek naar een stel kinderen die sneeuwballen tegen mekaar gooiden. "Maar...wat doe je hier eigenlijk alleen? Meestal verwacht je dat er altijd wel iemand met je mee gaat:" Zij had niemand gevraagt om mee te komen omdat ze kerstcadeautjes altijd zelf moest kopen en de anderen mochten niet weten wat ze kocht. "Ik ben alleen omdat ik niemand mee wou" legde ze uit voordat hij daarnaar zou vragen.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 21, 2007 15:53:05 GMT 2
Teddy glimlachte. Hij staarde even voor zich uit. 'Ik heb geen idee wie ik mee had kunnen vragen. Vrienden genoeg, maar zij zijn allemaal bezig met familie en dat soort dingen. Ik heb geen familie. Niet echt tenminste.'
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 21, 2007 15:59:39 GMT 2
Tifa keek eventjes verrast, vandaar dat hij alleen liep maar vondt het ook weer niet echt leuk voor hem dat hij geen echte familie meer had. "Ow.." mompelde ze uiteindelijk. Ze had haar eigen ouders nooit gekent en was zelfs opgevoed door een oude man. 'Dan ben je niet de enige die geen echte familie meer heeft"
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 22, 2007 17:45:54 GMT 2
Teddy voelde een schok. 'Jij ook niet? Woon je... in een weeshuis? Of.. Sorry, dat meot ik eigenlijk neit vragen.' Hij keek even weg, totaal uit het veld geslagen. Dus zij was ook alleen...'
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 22, 2007 18:55:53 GMT 2
Ze schudde haar hoofd "Soort van, eerst leefde ik op straat, daarna bouwde ik een huisje in het bos en werdt overplaatst naar een weeshuis, 2 jaar voordat ik hier echt aankwam woonde ik bij die oude man" Tifa liet zich niet op haar kop zitten door gevoelens van jaren terug. Ze had zichzelf de schuld gegeven van de dood van haar ouders.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 22, 2007 20:05:10 GMT 2
Teddy legde een hand op haar schoduer. 'Dat moet moeiljik voor je zijn geweest. Ik heb eht goed getroffen merk ik nu. Ik woon heel mijn leven bij mijn peetouders en ben er achter gekome dat mijn vader toch nog leeft. Ehm.. als je wil, misschien kunnen we samen inkopen doen? Dan zijn we geen van beiden alleen.'
|
|