|
Post by \\ Jess' on Nov 29, 2007 15:11:38 GMT 2
Teresia liep rustig door de legde gangen. En stopte plots bij een enorme kast. Het was een grote enorme prijzenkast. Ze stopte ervoor terwijl ze er nieuwsgierig inkeek. Er was niet veel bijzonders te zien, op een mooie prijs na. Diamant en ook goud en zilver waren erin verwerkt. Teresia hield er wel van, zilver samen met goud en diamant.
Na een tijdje kijken merkte ze dat er toch niet veel bijzonders aan was. Ze kwam overeind om haar blik nog één keer over de kast te laten gaan.
|
|
|
Post by robin on Nov 29, 2007 18:03:35 GMT 2
Litha liep wankelend met een emmer warme sop, richting de prijzen kast. Vilder had haar weer eens betrap toen ze een van de regels wou gaan overtreden, haar dagelijkse hobby.
bij de prijzenkast stopte ze, trok ze haar wenkbrauw op toen ze nog een ander meisje bij de kast zag staan. Litha bukte en zette de emmer met sop op de grond neer. Kwam weer overeind en keek het meisje aan ''Hey'' Zij Litha rustig. Die haar hand rijkte naar de kast en hem open schoof.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Nov 29, 2007 18:09:05 GMT 2
Toen ze een 'hey' hoorde, die in haar richting ging. Ze keek om en stapte opzij. "Heey" Zei ze met een glimlach terwijl ze even knikte. Ze keek naar de emmer. "Vilder zeker" ei ze grinnikend. "Dat hij ons niet zat word" Mompelde ze tegen het meisje terwijl ze weer de kast inkeek. "IK ben Teresia" Zei ze tegen het meisje.
|
|
|
Post by robin on Nov 29, 2007 18:17:38 GMT 2
Litha knikte en grijnste ''Ja, vilder.'' ''klopt, dat hij ons niet zat wordt, ik zou al lang ondslag hebben genomen met de leerlingen die hier op school rondlopen'' Zij Litha lachend, ze schoof de kast verder open en bukte zich naar de emmer om de spons te pakken. Toen ze weer overeind kwam, haalde ze de eerste beker uit de kast. Met moeite echter ondat hij best zwaar was.
Ze haalde de spons eroverer, en keek op naar Reresia ''Ik ben Litha trouwens, Litha Astrid Morse'' Opnieuw haalde ze haar spons over de beker. en probeerde ze wat doffe vlekken van de beker af tepoetsen. Wat blijkbaar een ondmogenlijk klus zou zijn.
''Gek, wat doe je eigenlijk hier als je geen straf hebt'' vroeg Litha nieschierig. Die overeind kwam, en wat sop van haar voorhoofd af veegde
|
|
|
Post by \\ Jess' on Nov 29, 2007 19:49:16 GMT 2
"Achja, ik vind het opzich grappig" ze knikte even en deed haar armen over elkaar. Toen het meisje zichzelf voorstelde knikte ze. "Mooie naam, moet ik eerlijk in zijn" Meende ze. Ze keek grinnikend naar Litha. Bij die vraag haalde ze haar schouders op. "Rondlopen, beetje kijken wat er hier gebeurt in het grote kasteel." Ze glimlachte.
|
|
|
Post by robin on Nov 30, 2007 15:12:53 GMT 2
Litha lachte even ''Dankje, nou ja ach op er is hier niet veel te doen behalve bekers poetsen'' Ze bekeek de beker, die ze nu ondertussen met een droge doek had gedroogd. Ze tilde hem op en zette hem voorzichtig in de kast. Keek even achterzich op Vilder er stond en daarna weer naar Teresia.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Nov 30, 2007 15:21:30 GMT 2
"Moet ik anders helpen? Heb toch niks te doen" Zei ze met een glimalch. Ze hurkte naast Litha neer. Ze keek even naar de bekers. "Dat zijne r aardig veel, maar samen gaat altijd sneller dan één toch?" Ze keek even vragend opzij. "Ik maak ze wel droog dan maak jij ze nat?" Ze had niet eens gewacht ope en antwoord.
|
|
|
Post by robin on Nov 30, 2007 15:26:35 GMT 2
Litha glimlachte ''Is goed hoor'' Ze haalde een nieuwe beker uit de kast en zette deze op de grond. Hij was bezaaid met stof je kon nog maar een paar kleine letters lezen tov rs to 1998 Litha staarde er even naar en pakte vervolgens haar spons uit de emmer ''Wel aardig dat je helpt'' zij ze daarna tegen Tereasia.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Nov 30, 2007 15:34:17 GMT 2
Ze knikte terwijl ze wachtte tot Litha de beker had gedaan. "Geen dank, wat zijn die dingen eigenlijk vies!" Zei ze terwijl ze met een vinger over de beker ging. Stof stof en nog eens stof.
|
|
|
Post by robin on Nov 30, 2007 15:41:33 GMT 2
Litha knikte ''ik snap ook echt het nut er in om ze te poetsen, ze worden toch weer vies'' Ze zuchte, en keek naar de grote emmer met sop. ''Ach-waarschijnlijk weten ze geen betere straffen dan dit'' Litha rolde met haar ogen, dompelde de spons weer onderwater.
|
|