|
Post by Merel on Jul 31, 2007 18:50:35 GMT 2
Tristan keek haar aan.. "Ik weet niet of je de relatie kent van Zwadderich en de rest van de school.. Maar eigenlijk had niemand er moeite mee.. Zelfs de Zwadderaars hadden het gevoel dat ze konden winnen.. Wij konden er ook niks aan doen! Ze hadden het zelf ook kunnen zeggen..." Zei Tristan een beetje boos.. Zoveel konden ze er ook niet aan doen.. Hij keek weer naar Tyra en sloeg een arm om haar heen..
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 31, 2007 19:00:36 GMT 2
Julie haalde haar schouders op. 'Het was een oneervolle strijd. Wees maar blij dat ze knock out zijn geslagen, anders was Zwaderich helemala neit meer te harden geweest. Kijk maar uit dat ze geen wraak nemen.' Ze liep langs hen heen en rolde zich op op een stoel. Ze sommeerde haar boek, Duizend en een Geneeskrachtige kruiden, en begon te lezen. Tyra liet zich door Tristan tegen zich an drukken en sloot haar ogen. 'Het was verschrikelijk vandaag,'zei ze zacht,'maar het was absoluut neit jullie schuld. Zwerkbal is gewoon gevaarlijk en je hebt gelijk, Zwaderich had zelf de wedsttrijd moeten afblazen!'
|
|
|
Post by melien on Jul 31, 2007 19:01:15 GMT 2
Sara had daar de hele tijd maar gewoon gezeten met haar ogen dicht. Ze hoorde de helft van de tijd niet wat er werd gezegd. Ze had een schuld gevoel, maar wist dat ze er niet veel aan hadden kunnen doen. Ze wenste zich dat Bill er was, maarja die had ze al een tijdje niet meer gesproken. Het hielp niet echt tegen haar verwarring. Het maakte het alleen maar erger.
|
|
|
Post by Merel on Jul 31, 2007 19:03:58 GMT 2
"Ik denk eerder dat we Zwadderich op onze kop hadden gekregen als we de wedstrijd af hadden geblazen.." Zei Tristan en hij zuchte... Hij wist niet goed wat hij moest zeggen... Hij ging met zijn hand door haar haar en was blij dat zij er was.. "Het zag er best wel eng uit weetje..." Mompelde hij toen..
|
|
|
Post by melien on Jul 31, 2007 19:07:30 GMT 2
"Het maakt niet uit hoe we het wenden of keren. We kunnen de tijd niet terug draaien en er dus ook niks meer aan doen." zei Sara met een zucht. Ze werd er nu wel een beetje gek van.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 31, 2007 23:44:47 GMT 2
Julie keek half op. 'Er is geneog aan te doen. Ervan elren. Verder gaan, maar weten hoe het was, hoe eht is en hoe het dus nooit meer moet zijn,'zei ze ongenadig. Het aakte haar neit uit of het Sara ongelukkig maakte. Mensen moesten beter nadenken. Ze richtte haar aandacht weer op het boek. 'Bloedgroen. Een kruid gebruikt tegen vergiftiging van het bloed, besmet door wonden. Opgelost in kokend water veranderd het van fel groen in donker rood en zal snel intrekken in de wond. Het zal de wond laten bleoden en het gif door de wond weer naar buiten laten komen. Giftig als het in te grote porties wordt gebruikt. Er dient altijd een tegengif van Zoetkruid (zie blz.111) en Frissedoorn (zie blz 12) aan toe worden gevoegd, om de giftige werking van het Bloedgroen tegen te gaan.'
|
|
|
Post by melien on Aug 1, 2007 0:02:21 GMT 2
"We kunnen niet veranderen wat er is gebeurd. Dat bedoelde ik. Dat we er van kunnen leren weet ik ook wel." beet ze Julie toe. Ze had nu echt helemaal geen zin in betweterig gedoe.
|
|
|
Post by greenlightning on Aug 1, 2007 21:15:40 GMT 2
Julie snoof alleen maar. 'Misschien moet je wat meer intelligentie tonen, dan hoef ik je ook niet te onderschatten. Als ik dat doe dan.' Ze keek niet op. Tyra wierp haar een verbijsterde blik toe. Wat was haar probleem? Ze schudde kalmerend naar Sara. Laat haar nou maar, dacht ze,geen aandacht aan bestende.
|
|
|
Post by melien on Aug 1, 2007 21:18:09 GMT 2
Sara keek even naar Julie maar besloot er gewoon niet op te reageren. Ze was het toch niet waard. Ze rekte zich uit. "Hopelijk gaat de volgende wedstrijd wel normaal. Ik heb geen zin in nog een wedstrijd die wordt afgelast." zei ze rustig. Ze had veel te veel energie.
|
|
|
Post by Merel on Aug 2, 2007 11:59:08 GMT 2
Tristan keek boos naar Julie.. Hij vond het al erg genoeg, zonder dat zij er nou ook nog meer een probleem van ging maken.. Hij keek naar Tyra.. "Zullen we even ergens anders heen?" Fluisterde hij zacht tegen haar.. en keek haar aan.
|
|