|
Post by melien on Aug 13, 2007 18:37:02 GMT 2
Max ging zitten op de bank. Hij had zijn tas in zijn hand, maar zijn gewaad had hij al ingeruild voor een spijkerbroek en een shirt. Hij deed zijn tas open en pakte boeken, perkament, veer en inkt. Hij sloeg het boek open en begon te schrijven.
|
|
|
Post by » Aline. on Aug 14, 2007 16:33:51 GMT 2
Amber keek even op toen Max tegenover haar ging zitten. Ze keek weer in het boek en schreef nog wat antwoorden op. Na een tijdje zuchtte ze. Ze was altijd veel te onrustig om geconcentreerd bezig te zijn met huiswerk. Ze haalde de veer van het perkament en begon er rondjes mee te draaien met haar vingers. 'Ook bezig met huiswerk?' vroeg ze aan Max.
|
|
|
Post by melien on Aug 14, 2007 16:38:31 GMT 2
Max keek verbaasd op. Hij had Amber niet gezien. "Ow, ja." zei hij. "Jij ook zo te zien?" zei hij, doelend op het perkament en haar boeken. Hij keek weer in het boek en schreef nog wat op het perkament.
|
|
|
Post by » Aline. on Aug 14, 2007 16:42:00 GMT 2
'Pff, ja, jammergenoeg wel,' zei Amber. Ze zuchtte diep en begon haar haar in een staartje te doen. 'Dreuzelkunde... Die kerel weet ook van geen ophouden met huiswerk opgeven, hè?' zuchtte ze. Niet dat dat veel zei, dat Amber het veel vond. Zij vond alles van meer dan twee opdrachten al veel huiswerk.
|
|
|
Post by melien on Aug 14, 2007 17:28:55 GMT 2
"Helemaal mee eens. Maar soms is het wel handig om het te doen." zei hij zonder op te kijken. Hij schreef nog een zin op en was daarmee klaar met kruidenkunde.
|
|
|
Post by » Aline. on Aug 14, 2007 17:55:07 GMT 2
'Tja... Je schijnt er iets van te leren.' Amber kraste nog het een en ander op het perkament, besloot toen dat ze wel genoeg huiswerk had gedaan voor die dag, sloeg het boek dicht en gooide alles op de tafel voor haar.
|
|
|
Post by melien on Aug 14, 2007 18:08:47 GMT 2
Max klapte zijn boek dicht en leunde achterover. Hij keek naar Amber, maar zei niks. (sorry... inspiloos)
|
|
|
Post by Lisa .. on Aug 14, 2007 18:13:30 GMT 2
Sin liep de leerlingenkamer in met een boek van Waarzeggerij en Bezweringen onder zijn arm. Hij zag Max en Amber zitten en besloot bij hen te gaan zitten. 'Heé.' groette hij de 2. 'Ik ben trouwens Sin.' stelde Sin zich meteen voor. Max had hij weleens gezien maar het meisje nog niet. Daarna gooide hij de boeken op tafel en liet zich zuchtend in een stoel vallen.
|
|
|
Post by » Aline. on Aug 15, 2007 12:03:14 GMT 2
'Hoi,' zei Amber en ging nogmaals met haar hand door haar haren, toen ze doorkreeg dat ze zich ook nog niet voorgesteld had. 'Ik ben Amber,' zei ze glimlachend, terwijl ze achterover ging hangen in haar stoel. 'En ik denk dat ik m'n huiswerk vandaag niet ga maken,' zei ze er achteraan.
|
|
|
Post by melien on Aug 18, 2007 21:14:25 GMT 2
"Heej Sin." begroette Max hem. Hij legde zijn boek op tafel en vouwde zijn handen achter zijn hoofd. "Dat vind ik een erg goed plan Amber." zei hij met een grijns. Hij had geen zin meer. Sara liep de leerlingenkamer binnen. Ze liep naar het drietal toe en dumpte haar tas bij een van de stoelen. "Hoihoi." begroette ze iedereen.
|
|