|
Post by greenlightning on May 27, 2007 22:06:11 GMT 2
Draconic hoorde zijn vreidnen, maar keek neit op. Snake lag op zijn schoot en gaf hem kopjes. De tranen leipen opnieuw over zijn gezicht. Hij leund op zijn armen. De vlammen gingen even ahrt tekeer als eht vuur in zijn lijf.
|
|
|
Post by Krista - on May 27, 2007 22:47:36 GMT 2
Thomas schrok op van Meera en staarde haar met grote ogen aan. Vervolgens beet hij even op zijn lip en staarde afwezig naar het haardvuur. Hij ging niet vertellen wat hij ervan vond, aangezien hij er ook niet echt veel van vond.
|
|
|
Post by greenlightning on May 27, 2007 22:54:17 GMT 2
'Herinner je de eerste keer nog dat ik je ontmeotte, Thomás?' vroeg Draconic zacht, zijn blik op het vuur. 'Je stelde je aan ons voor en Ryanne rende meteen op je af. Ik vond je aardig, maar Terry vond je net zomin interessant als ze Chloë vond.' Hij glimlachte. Terry leek wel een zesde zintuig te hebben. De mensen aan wie ze wat dacht te hebben, zocht ze op en de adnere liet ze voor wat ze waren.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 23:10:13 GMT 2
Meera liet zich in de stoel vallen, die rechtzaak had haar gedachten wel versterkt. Eerst was ze lichtelijk bang voor haar vrienden, maar nu Ryanne definitief naar Azkaban is gestuurd voelde het leeg. Alsof ze zomaar alle Zwadderaars van school konden sturen. Als het op stemmen zou aankomen was het overduidelijk, dan stonden ze als 1 afdeling tegenover de rest. Ze keek even richting de jongens en daarna ook naar het vuur. 'Waarom.' kon ze zacht uitbrengen. Ze sloot haar ogen even.
|
|
|
Post by Krista - on May 28, 2007 10:07:54 GMT 2
Thomas knikte vaag en staarde voor zich uit. "Misschien.. is het beter zo" zei hij aarzelend. "Wie weet wat ze mensen had aangedaan als ze op school was gebleven, of als ze ouder was"
|
|
|
Post by greenlightning on May 28, 2007 14:34:45 GMT 2
Draconic knikte. 'Daar is ze tenmionste ook veilig voor hem en voor zichzelf. Nu de dementors er neit zijn, hoeft ze ook neit al die vreselijke beelden in haar hoofd te krijgen, keer op keer...' Hij schudde zijn hoofd. Dementors waren walgelijk. Hij zuchtte diep en veegde de tranen weg. 'Maar alsnog, ik ken haar al bijna mijn hele leven! Arme Chloë...' Voor het eerst leek hij wakker te wordne en keek de leerlingen kamer rond. Iedereen was van slag. Hij zag dat Chloë inderdaad erg verdrietig was en emt een schuldgevoel keek hij naar Rachanna. Hij had haar laten barsten...
|
|
|
Post by melien on May 28, 2007 15:22:15 GMT 2
Robert zat er een beetje stilletjes bij. Inmidels was ook de lach van zijn gezicht verdwenen. Hij vond het sneu voor de anderen. Zelf wist hij bijna wel zeker dat Ryanne zo weer uit Azkaban was. 'En als dat nou niet zo is...?'. Die vraag dwarrelde maar door zijn hoofd. Hij wist het niet. Ook hij keek nu verslagen in de rondte. Blijkbaar dacht iedereen dat Ryanne voorgoed in Azkaban zou blijven. Hij wilde iedereen opvrolijken, maar hij kon niet de goede woorden vinden. Dus bleef hij maar stilletjes in het vuur staren.
|
|
|
Post by Merel on May 28, 2007 16:32:31 GMT 2
Rachanna stond op en ging naast Draconic zitten. "Ik hoop echt dat het goed met haar komt. En Chloë kan ook wel wat steun gebruiken." Terwijl ze dit zei dacht ze eraan dat ze Chloë en Ryanne de laatste tijd wel erg was ontlopen. Misschien was het goed om eens met Chloë samen te gaan praten. Ze nam zich voor Chloë en briefje te sturen.
|
|
|
Post by Krista - on May 28, 2007 17:40:20 GMT 2
"Maar ik hoef haar binnenkort eigenlijk niet te zien" zei Thomas plotseling terwijl hij opzij keek naar Draconic "Ze koesterde nogal wat wraakgevoelens over me, dus misschien is het inderdaad beter zo"
|
|
|
Post by greenlightning on May 28, 2007 19:04:00 GMT 2
Draconic knikte. Hij trok Rachanna bij zich op schoot en knikte naar Thomas. 'Ze is nauwelijks meer het meisje waar ik zo dik bevriend mee was. Misschien is eht beter, om haar even te laten afkoelen. Misschien wordt ze dan weer normaal...' Hij draaide zich even voor een deel om en keek naar Chloë. 'Chloë, kom je bij ons zitten? Het vuur is lekker warm.'Hij wendde zich tot zijn vrienden. 'Zullen we wat chocolade melk halen? Van die hete, die je zo doet gloeien vanbinnen? Ik weet niet hoe eht met jullie zit, mar ik ben helemaal verkilt van binnen!'
|
|