|
Post by melien on Jun 11, 2007 19:36:24 GMT 2
Mara moest lachen. Thomas moest eigenlijk lachen maar hij mocht het klaarblijkelijk niet van zichzelf. Ze legde even een hand op zijn arm. "Iemand zin om iets leuks te gaan doen? Je kunt hier namelijk niet voor eeuwig blijven zitten.". Van opzij keek ze even naar Thomas. Daarna pakte ze vliegensvlug zijn boek af. Er was een tijd om huiswerk te maken en een tijd om lol te hebben. En dat eerste was nu niet van toepassing.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 11, 2007 19:48:33 GMT 2
Meera had het 'gesprek' tussen Thomas en Mara wat gevolgd en glimlachend dronk ze nog wat cola. Iets in haar maakte haar onrustig, waarschijnlijk het feit dat ze bijna jarig was. Ze stond op en liep naar de 2 toe. 'Waar dacht je aan Mara?' vroeg Meera als antwoord op haar vraag.
|
|
|
Post by melien on Jun 11, 2007 19:51:24 GMT 2
"Iets waarbij je uit deze, iets afgenomen, begravenissfeer wegkomt. Iets van... uhm.. tja.. wat is er nou echt leuk?" gaf Mara als antwoord op Meera's vraag. Het boek van Thomas leunde ze inmiddels tegenaan. Die zat tussen haar rug en de rugleuning van de bank.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 11, 2007 20:16:05 GMT 2
'Ik weet niet waar je zin in hebt? Ik weet zosnel even niks.' zei Meera. Ze dronk haar glas cola leeg en liet het verdwijnen met een simpele spreuk. Ze keek Mara even aan.
|
|
|
Post by melien on Jun 11, 2007 20:25:24 GMT 2
"Misschien grifjes vervloeken.. het lijkt me dat zij toch echt wel er vooral voor zorgden dat Ryanne naar Azkaban moest.". Nu ze er echt over na dacht kreeg ze er steeds meer zin in. Ze keek naar Meera om te kijken of ze mee wilde doen. En toen naar Thomas.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 11, 2007 20:38:32 GMT 2
Meera haalde haar schouders op, ze was niet zo van het expres Griffoendors opzoeken om ze te irriteren of te vervloeken. 'Ik weet niet' zei ze teon maar, op een niet enthousiaste toon.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 11, 2007 20:41:17 GMT 2
Thomas keek even naar Mara en zuchtte dan "Doe dat nou niet.." zei hij onhoorbaar en probeerde weer te glimlachen "Dat is een slecht idee" mompelde hij er dan achteraan.
|
|
|
Post by melien on Jun 11, 2007 20:41:51 GMT 2
Mara keek naar Meera (de namen lijken lekker op elkaar ).Ze zag dat het niet echt goed was aangekomen. "Zullen we anders naar Zweinsveld ofzo gaan?" stelde ze dan maar voor. Ze vond alles best zolang ze maar uit die sfeer weg kwamen. Ze had zin om lol te hebben.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 13, 2007 7:56:06 GMT 2
"Ik heb geen tijd denk ik"zei Thomas terwijl hij opstond en de stapels papier van de tafel griste. Misschien was dit een uitweg, van zijn zelfverzonnen straf, hij wist het niet meer. Het teken op zijn schouder was al een paar dagen angstaanjagend aan het prikken, in ieder geval joeg het hem angst aan. Het deed niet pijn, maar wel zoveel dat het niet onopmerkbaar kon blijven.
|
|
|
Post by melien on Jun 13, 2007 16:01:18 GMT 2
"Hoeveel van jou boeken moet ik afpakken zodat je ophoud met huiswerk maken?" vroeg Mara met een verbaasde uitdrukking op haar gezicht. Ze snapte Thomas niet. Waar was hij mee bezig? Voor huiswerk was later altijd nog de tijd. Ze haalde haar schouders op en draaide zich naar Meera. "Zullen we anders mijn tweelingzus gaan opzoeken?" vroeg ze.
|
|