|
Post by » Aline. on Jun 5, 2007 17:10:24 GMT 2
Chloë wist met veel moeite een vriendelijke glimlach op haar gezicht te krijgen en begroette Mara op die manier. 'Hoi, ik ben Chloë,' stelde ze zich voor. Ze nam nog een grote slok van de chocolademelk en kwam tot de ontdekking dat dat ook de laatste was, de beker was nu leeg.
|
|
|
Post by melien on Jun 5, 2007 17:33:53 GMT 2
"Hoi Chloe. Niet om lullig te zijn ofzo. Maar wrom hangt hier zo'n begravenissfeer?" vroeg Mara aan Chloe. Inmiddels zat ze op haar broers schoot. Ze keek vragend naar Chloe. De rest had nog niet gereageerd op Aaron dus liet ze die ook maar met rust. Ze vroeg zich alleen af hoe har broer op het idee kwam dat ze zichzelf niet voor kon stellen. Ze tastte even op haar hoofd om te kijken of de stik nog goed zat.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 5, 2007 17:47:17 GMT 2
Chloë slikte. Even schudde ze haar hoofd. Ze had geen zin om te vertellen wat er aan de hand was, maar Mara moest het eigenlijk wel weten. 'Het is-' begon ze, waarna ze haar mond weer sloot, om even later die weer open te doen. 'Ryanne, mijn beste vriendin, is in een rechtzaak die net is geweest van school gestuurd,' wist ze uit te brengen. Het ergste deel, dat ze naar Azkaban moest, vertelde ze niet. Ze wist niet waarom, maar ze dacht dat dat beter was.
|
|
|
Post by melien on Jun 5, 2007 20:53:02 GMT 2
Aaron keek Chloe even aan. Waarom ze niet vertelde dat Ryanne naar Azkaban was gestuurd wist hij niet. Ze had vast haar redenen. Maar hij wilde Mara niet in het donker laten. Hij fluisterde in Mara's oor: "Ze is naar azkaban gestuurd.". Hij hoopte maar dat hij daarmee genoeg had verteld. Hij wist namelijk zelf ook niet echt meer.
Mara verstijfde even nadat Aaron had gezegd waar ene Ryanne dan wel was. Ze ving zichzelf echter gauw genoeg. Ze stond op en liep naar Chloe toe. Ookal kende ze haar niet. Ze sloeg haar arm om haar heen als een gebaar om te troosten. Ze wist niet wat ze anders kon doen. Ze snapte de begrafenissfeer. Haar vrolijkheid was ook ineens voor een deel verdwenen ookal had ze er niks mee te maken.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 5, 2007 20:53:39 GMT 2
Draconic keerde terug in de leerlingen kamer. Hij had warme vruchtencake en marsmellows bij zich. Hij zach Chloë en zette snel de spullen op tafel voor hij naar haar toe liep en haar omhelsde. 'Gaat het meisje?' Hij kende Chloë net zo goed als Ryanne en ze was hem net zo dierbaar. Haar verlies was bijna tastbaar.
|
|
|
Post by Merel on Jun 5, 2007 21:04:12 GMT 2
Rachanna was immidels weer op de bank gaan zitten. Haar chocomelk was op. Ze zette de beker op tafel neer. Ze keek weer in het rond. Mara en Aaron waren de enige die niet echt Heel verdrietig waren. Ze zuchte. Ze keek haar vriendje na. Ze had tenminste nog vrienden, bedacht ze zich. Ryanne had nu alleenmaar vijanden gemaakt. Eigenlijk was het wel heel rot zonder vrienden of enig ander iets bedacht ze zich.
Aylin zat Rustig haar Chocomelk op te drinken. "Hey Drac!" Zei ze toen Draconic weer binnen kwam. "Ick wil niet veel zeggen Chlo.. Maar je kon niks meer voor 'aar doen. Je deed je best voor 'aar. " Ze probeerde het trostent te laten klinken.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 5, 2007 21:07:03 GMT 2
Draconic keek op. Hij knikte een groet naar Aylin en reageerde toen op wat ze ahd gezegd. 'Niemand kon Ryanne meer helpen. Ze was neit alnger onze Ryanne. Helaas, maar dat is nu eenmaal hoe eht is. Ik mis haar, maar ergens is eht een opluchting dat de geflipte Ryane weg is. Misschien.. krijgt ze nu de kans om weer de normale.. lieve Ryanne te worden die ze was...'
|
|
|
Post by melien on Jun 5, 2007 21:10:50 GMT 2
Mara luisterde naar de gesprekken. Blijkbaar was die Ryanne heel erg veranderd en was ze ooit een hele lieve meid geweest. "Hoe was ze dan voordat ze, zeg maar, geflipt was?" vroeg Mara voorzichtig aan de mensen om haar heen. Ze keek de kamer rond, maar zag niemand van haar eigen leeftijd dus bleef ze hier maar bij zitten.
|
|
|
Post by Merel on Jun 5, 2007 21:25:17 GMT 2
"Ooit, een paar jaar geleden denk ik, was ze onweis aardig, gewoon zoals jij bent denk ik. Maar de laatste paar jaren of het laatste jaar, dat weet ik niet precies, Doet ze heel raar. Anders dan we van haar gewent zijn." Ze Rachanna zacht.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 5, 2007 21:28:15 GMT 2
Draconic knikte. 'Ze was min beste vriendin. Je kon echt met haar lachen en haar alles vertellen. Ze luisterde en nam je in vertrowuen. Ze hield ervan om Grigjes te pesten, maar slecht was ze niet. Ze stond voor je klaar en deed mee om gezellige dingen te doen. Maar je kon ook gewoon met haar praten en niks doen. Maar nu...' Hij slikte opnieuw een brok in zijn keel weg. Treuren om de oude Ryanne had geen zin.
|
|