|
Post by robin on Nov 25, 2007 2:57:32 GMT 2
Litha kwam net uit de grote zaal. Ze hielt een rooster in haar handen maar keek er niet echt op. Ze deed maar alsof, af en toe wende ze een blik naar voorbij komende leerlingen. ''verdwaald'' mommpelde ze in zichzelf. ''verdwaald'' herhaalde ze opnieuw. Waarom moest nu persee haar eerste dag dat ze weer op zweinstein was nu al fout gaan? dit had ze verschillende keren gedacht. Maar nooit echt antwoord opgehad. Opnieuw keek ze op, een paar leerlingen keken haar aan. Litha negeerde deze blikken door simpelweg met haar ogen weg te draaien. Ze kwam langs verschillende shilderijen die weerzijde aan de muren hingen en bekeek ze even of er nog nieuwe bij gekomen waren.
''vresenlijk die gangen'' mompelde ze opnieuw tegen zichzelf. nadat ze langs de schilderijen was gelopen. Alleen dit keer hardop. Geschrokken hield ze even haar mond dicht. Misschien had iemand haar gehoord. Wat zou het uit maken had ze even gedachte en vervolgens haalde Litha haar schouders op.
Ze glimlachte vermaakt toen verschillende eersteklassers op de hielen werden gezeten door Foppe. En liep rustig verder de gang door, eigenlijk zou ze zich klaar moeten gaan maken voor voorspellend rekenen, Maar daar had ze weinig behoefte aan. Ze had nog wel even tijd voor een kleine wandeling. Anders zou ze altijd nog de geheime gang kunnen nemen. Bij de volgende gang aan haar rechterhand.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 25, 2007 15:05:06 GMT 2
Thomas strompelde nutteloos door de gangen aangezien hij geen les had en hij Mara ook niet had gezien. Wat voor dingen had hij dan kunnen doen, behalve huiswerk wat natuurlijk een nutteloze tijdsverspilling was. Hij keek even op toen hij Litha zag. Hij wist dat hij het meisje wel eens had gezien, in de leerlingenkamer, maar ze was nieuw. Hij glimlachtte naar haar en liep toen aarzelend op haar af "Ben je verdwaald?"
|
|
|
Post by robin on Nov 25, 2007 19:00:34 GMT 2
Litha keek op naar Thomas, hij kwam haar wel bekend voor, ooit een keer gezien. Nooit echt mee gesproken tot nu toe. ze draaide een pluk van haar haren rond haar vingers. ''nee hoor'' begon ze wat kort af. Ze bleef even staan ''ik was wat aan het wandelen'' ze glimlachte krampachtig nadat ze het zij. Litha stopte haar rooster weg ''gewoon, wandelen. Zo les, maar ach''
|
|
|
Post by Krista - on Nov 25, 2007 19:03:39 GMT 2
"oke, ik zie het" zei Thomas en plukte aan zijn haar. "Ik ben Thomas.. Fleedger" begon hij dan nerveus en glimlachtte even flauwtjes.
|
|
|
Post by robin on Nov 25, 2007 19:12:06 GMT 2
''Litha uhm, Astrid, Litha Astrid Morse'' Stelde ze zich voor. Ze bekeek Thomas even en glimlachte vervolgens. ''er is nu vast-'' een brugklasser liep tegen haar op. Waarschijnlijk de zelfde die achterna werdt gezeten door Foppe ''kijk eens uit'' beet Litha de brugklasser meteen toe. Ze had het niet op mensen die haar probeerde omver te lopen. Ze streek met haar hand haar gewaad glad. ''zeg, Thomas'' vervolgde ze haar verhaal weer ''er is zeker niks te doen nu, behalve les'' ze keek even op de klok tegen over haar ''waar ik zo naar toe moet'' ze zuchte en legde haar hand tegen haar zij.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 25, 2007 19:44:07 GMT 2
Chloë slenterde verveeld door de gangen. Ze had geen les, maar had ook niets beters te doen dan huiswerk. En daar besteedde ze meestal toch niet al te veel aandacht aan. Bovendien waren er bijna geen mensen in de leerlingenkamer waar ze een praatje mee kon maken. Zuchtend sloeg ze een gang in, en zag plotseling Thomas staan praten met een meisje waar ze alleen de rug van kon zien. Een vage glimlach verscheen op haar gezicht terwijl ze op hen afliep. 'Hé Thomas!' begroette ze hem vrolijk. Daarna keek ze naar het meisje. Ze kwam haar vaag bekend voor, en meende dat ze wel eens haar naam gehoord had. 'Ehm, Morse, toch?' zei ze vragend, en keek Litha vriendelijk aan.
|
|
|
Post by robin on Nov 25, 2007 20:48:05 GMT 2
Litha richte een blik op het meisje en knikte ''Litha Astrid Morse'' Stelde ze zich voor de tweede keer voor ''en jij bent? als ik het vragen mag'' vroeg ze daarna nieuschierig. Litha glimlachte zwakjes en bestudeerde het meisje even, kwa. Kledingstyle.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 26, 2007 20:23:13 GMT 2
Thomas keek van Litha naar Chloë en besloot zich niet te bemoeien in het pas begonnen gesprek, nu tussen Litha en Chloë in plaats van Litha en hem. Hij glimlachtte nog steeds dom maar had zijn blik inmiddels gevestigd op een persoon die de gang binnenparadeerde. "Goedemorgen!" zei Eric vrolijk tegen een groepje 4ejaars en knipoogde, maar negeerde voorbijlopende zwadderaars compleet.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 26, 2007 22:11:50 GMT 2
Chloë keek om toen Eric voorbij kwam en rolde geïrriteerd met haar ogen. Die jongen ook altijd... Ze zuchtte even en keek Litha weer aan. 'Ik ben Chloë Sneep. Ja, de leraar van Toverdranken is familie van me,' zei ze er meteen achterna, voor het geval Litha er naar zou vragen. Ze glimlachte even, en probeerde Eric zo goed en kwaad als dat ging te negeren.
|
|
|
Post by robin on Nov 27, 2007 18:02:07 GMT 2
Litha glimlachte even. Eric de jongen die voorbij kwamen lopen was haar niet echt opgevallen, het interseerde haar ook niet echt. ''Familie van Sneep..'' begon Litha ''dat lijkt me echt zo-'' ze hielt even haar mond en bedacht wat ze moest gaan zeggen. ''Ach, in iedergeval lijkt dat me niet iets waarvan ik moet schrikken'' zij Litha op een lacherige toon. Maar volgens haar kwam het er een beetje onduidelijk uit. Ze keek even van Chloë naar thomas.
En haalde daana wat veelste langen plukken haar voor haar ogen weg. Toen ze de plukken uit haar gezicht weg veegde, verborg ze ze. Achter haar hand werden de plukken gelijk een stuk kleiner. Dit kon ze geheel aanpassen zonder dat er een toverstok aan de pas bij moest komen.
Het veranderen van haar haren, deed ze voorzichtig bijna niet zichrtbaar. Litha was niet iemand die gelijk zou pronken met dat ze een transformagier was.
|
|