|
Post by leyla on Jun 7, 2007 15:44:58 GMT 2
Leyla kwam de keuken binnen gelopen. Ze had een grote mand bij zich. Tenslotte ging ze straks met een paar andere picknicken, dus... Ze keek de keuken rond. Eerst de borden en het bestek. Ze deed een la open. In 1 keer had ze het goeie laatje. Ze pakte 6 messen, vorken en lepels. Hierna deed ze een kastje open. Jammer...Verkeerde. Ze deed het volgende kastje open. Ook niet. Zo ging ze het hele rijtje af totdat ze het goeie kastje had gevonden. Ze pakte voor de zekerheid 8 borden. Want ja...Met Mariël en Leyla samen wist je het maar nooit.
|
|
|
Post by Merel on Jun 7, 2007 15:50:28 GMT 2
Mariël keek in het rond. Toen ze nergens een docent was liep ze naar het schilderij toe van de fruitschaal. Voor de zekerheid keek ze nog eens rond. Toen kietelde ze de peer en kroop naar binnen. Meteen kwamen er vele huiselfen op haar af om te vragen wat ze nodig had. Er kwamen zelfs een paar met een zak lollies, want dat wou ze eigenlijk altijd. Ze nam de zag lollies dankbaar aan. De lollies zagen er steeds vreemder uit. Ze lachte. "Dankje, Maar deze keer kom ik ook nog voor wat andere spullen." Zei ze met een glimlach. Het kleed dat ze alvast had meegenomen legde ze samen met de lollies ergens op een tafel neer. Toen liep ze naar Leyla toe, die ze had gezien. "Hey Leyla! Hoe is het ermee? Ik heb al een kleed megenomen."
|
|
|
Post by leyla on Jun 7, 2007 15:56:39 GMT 2
Leyla hoorde iemand binnen komen. Ze keek om en zag dat het Mariël was. Ze moest lachen toen ze zag dat er een heleboel huiselven op haar afstormde. Eentje zelfs met een zak lollies. Leyla zwaaide naar Mariël, maar ze leek het niet te zien. "Hey Mariël. Goed hoor! En met jou? Ik zie het. Ik heb een grote mand meegenomen zoals je misschien al had gezien. Leek me wel handig. Komen Florian en Tyra nu ook of niet?" Leyla was zo opgewonden over de picknick dat ze een hele stortvloed met vragen en antwoorden over Mariël heen gooide.
|
|
|
Post by Merel on Jun 7, 2007 16:06:09 GMT 2
(dat weet ik nog niet ) "Ik weet het nog niet zeker." zei ze lachend. "MEt mij gaat het ook goed. Wat denk je dat we allemaal nodig hebben?" vroeg ze. Ze bedoelde daarmee welk eten ze allemaal nodig hadden. Ze hoefde maar wat voor te stellen en er kwamen van alle kanten elfen aangestormd met het eten dat ze graag wouden. "Ik denk in iedergeval wat te drinken." Zei ze hardop denkend. Er kwamen meteen wat huiselfen met allerlei kannen drinken, verschillende dranken. Ook werden er glazen gebracht. Mariël lachte. "goede Sirves hebben ze hier!" Een elf boog dankbaar voor het compliment.
|
|
|
Post by leyla on Jun 7, 2007 16:25:21 GMT 2
"Heb je het al aan ze gevraagt?" Vroeg ze voor de zekerheid. "Geen idee. Pak, of zeg, gewoon wat je denkt dat we nodig hebben. Dat doe ik ook. Ik heb al borden en bestek." Ze moest lachen om alle elven die nu glazen en drinken naar Mariël brachten. Ze pakte de glazen van een van de elven aan en deed deze in haar picknick mand. "Bedankt." Zei ze tegen de elf.
|
|
|
Post by Merel on Jun 7, 2007 16:31:55 GMT 2
"Ik zou wat extra bestek en alles meenemen, Ons allen een beetje kennende." zei ze. Ze bedoelde hier mee de combinatie van Zijzelf, Florian, Leyla en Tristan. Dat kon nog wel eens rampzalig worden. "Floor alwel, Tyra nog niet eigenlijk." Zei ze en bloosde even.. (ik ga het ze nog vragen als ik de kans krijg )
|
|
|
Post by leyla on Jun 8, 2007 10:39:41 GMT 2
"Ik heb al 2 extra borden. Maar ik zal nog wel even wat extra bestek pakken" Toen ze het woord bestek uitsprak gingen alle elven naar de bestek la en pakte handen vol met bestek. Ze moest lachen. Om alle elven en omdat Mariël alleen Florian had gevraagd. Dit had ze al verwacht.
(Is goed joh!!)
|
|
|
Post by Merel on Jun 8, 2007 10:55:28 GMT 2
Mariël moest lachen om de elfen die echt alles naar hen toebracht. "Trouwens, Florian leek het leuk! Even dat je het weet, Nou alleen Tyra nog." zei ze,. Dat had ze zich ineens bedacht. "Oke nou moeten we even bedenken wat we allemaal willen eten,..." Zei ze hardopdenkend. "Maar eerst zou ik wel even wat willen drinken." Ze had het amper gezegt of er kwam een elf met een dienblad met thee erop. Mariël pakte een kopje en een koekje. "Dankje."Zei ze vrienderlijk tegen de huiself. De huiself maakte een diepe buiging.. "Al enig idee?" vroeg ze aan Leyla.
|
|
|
Post by leyla on Jun 8, 2007 20:51:18 GMT 2
Leyla probeere het lachen in te houden, maar dat lukte niet helemaal. De elf met het dienblad kwam nu ook naar haar toegelopen. Leyla pakte ook een kopje thee en een koekje. "Koekjes zijn misschien wel lekker! Wat vindt je daar van Mar?"Vroeg ze. Ze was nog niet klaar of er stonden al een stuk of 20 elven met koekjes voor haar neus. "2 Pakjes zijn wel genoeg, hoor!"Zei ze lachend.
|
|
|
Post by Merel on Jun 8, 2007 21:15:09 GMT 2
Mariël moestlachen. "Ja 2 is meer dan genoeg!" Zei ze grijnzend en de huiselfen deden 2 extra groten pakken in de picknick mand. "Ook denk ik dat we misschien wat brood moeten hebben, wat taart misschien?" stelde ze voor. Volgens haar kon je beter telepatisch worden, tenzij je graag wou dat alles wat je aan eten opnoemde in verteinvoudigd wou hebben. Ze lachte weer toen er dus 10 huiselven met verschillende broden en taarten stonden.
|
|