|
Post by » Aline. on Dec 21, 2007 17:52:25 GMT 2
Charlotte keek snel op toen ze het getik hoorde, en ging naast Ron zitten. Grinnikend volgde ze het gesprek van Evan en Ron. 'Tja, Anderling zou Anderling niet zijn wanneer ze je nooit aan het schrikken maakte,' zei ze grijnzend, waarna ze zo ging zitten dat ze uitkeek op de lerarentafel, waar Perkamentus voor stond en de Grote Zaal door keek. Hij wachtte kennenlijk totdat het helemaal stil was.
Amber besloot maar niet weer iets terug te zeggen naar Lucy, niet omdat ze geen weerwoord had, maar om het simpele feit dat het bijna doodstil was en ze die rust niet wilde verstoren. Ze was benieuwd naar wat Perkamentus te vertellen had, en keek afwachtend in zijn richting.
Emily glimlachte naar Ethan. 'En die heb ik nog steeds,' fluisterde ze, en hield haar hand alsof ze er een bal in had. Ze bewoog haar vingers als het kloppen van een hart, alsof ze Ethans hart in haar hand had. Ze grinnikte even, en draaide zich daarna om naar de lerarentafel.
Chris grijnsde naar Aylin. 'Daag je me daar weer uit?' vroeg hij, en zonder ook maar een moment te aarzelen ging hij naast Aylin aan de tafel van Zwadderich zitten. Blikken van andere Zwadderaars negeerde hij zo goed mogelijk, hij vond het wel een grappige actie.
Eindelijk was het bijna helemaal stil in de Grote Zaal. Perkamentus begon te praten: 'Fijn om jullie hier allemaal weer te zien, bijna aan het eind van dit jaar. Er staat weer een nieuw jaar voor de deur, dat hopelijk net zo leuk en bijzonder zal worden als het afgelopen jaar.' Hij keek even de Grote Zaal door, naar de leerlingen waarvan de meesten in zijn richting keken. 'En het nieuwe jaar kunnen we over een paar dagen alvast goed beginnen. Want, in plaats van traditiegetrouw een kerstgala, hebben we dit jaar een nieuwjaarsgala.' Hij keek even naar de reactie van de leerlingen. 'Maar dat is niet het enige dat het komende jaar gaat gebeuren. Er zal namelijk nog een grote, belangrijke gebeurtenis plaatsvinden, die een paar weken zal duren: een groot Tovertoernooi, voor de leerlingen van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, om te zien we de meest talentvolle leerling, of leerlinge, op deze school is.' Met een lichte glimlach keek hij naar de reactie van de leerlingen. 'Meer informatie zal hierover nog komen. Maar nu heb ik nog maar een ding te zeggen: Vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar, tast toe!' Perkamentus had de laatste twee woorden nog niet uitgesproken, of op alle tafels verschenen enorme schalen met allerlei heerlijke etenswaren en gerechten.
|
|
|
Post by greenlightning on Dec 21, 2007 23:18:32 GMT 2
Shirie grinnikte en leit Evan los. 'Misschien niet, maar toch. Je moet me niet teveel verwennen. Dat is nergens voor nodig.'Ze knipoogde naar hem en kuste hem op zijn mond.
Miquel schudde zijn hoofd. 'Onmogelijk. Je bent en blijft de enige voor mij. Ik hou van jou en deze ekrst is bijzonder. Onze eerste kerst samen als veroofd stel.'
Joey glimlachte weer. 'Ik ben zo gelukkig,'snikte hij. 'Ik wou dta iedereen eht wist. Ik wordt de mooiste bruid ooit.'
Julie straalde. 'Ik ben blij dat je hier bent. Ik blijf deze vakantie op school den ik. Ik zou neit weten waar ik anders heen zou meoten gaan...'
Draconic lachte en aaide Christa over haar hoofd. 'Zusje, doe niet zo raar. Niemand neemt mij van jou af. Wees eens lief voor je zus. Dan kan ik tenminste door gaan emt haar pesten.'Hij grijnsde gemeen naar Rachanna.
Te laat kwam Teddy binnenlopen. Hij hoorde de speache van de leraar en zuchtte diep. Hij had dit jaar helemaal geen zin in kerst. Hij zag Lilly zitten en kon eht niet laten om haar even een aai over haar hoofd te geven, voor hij verder liep en ging zitten. Iedereen had we een vriend of vriendin... Opeens zag hij Meija en ging naast haar zitten. 'Haaj,'zei hij, kijkend naar het eten. Hij had absoluut geen honger.
Devon prooste op Perkamentus en grinnikte naar Eric en Jennice. Hij schudde zijn hoofd. 'Je gaat zijn hart toch neit breken he?'vroeg hij haar, terwijl hij zijn bord volschepte, en met zijn andere hand een slok nam uit zijn glas.
|
|
|
Post by resego111 on Dec 22, 2007 11:33:47 GMT 2
Emma deed wat Perkamentes had gezegt en tastte toe. Ze dacht na over zijn woorden 'Een tovertoernooi voor de leerlingen'. Dat was geweldig! Ze wilde zeker weten meedoen. En wat het nieuwjaarsgala betreft...ze had nog geen jurk kunnen vinden, dus dit gaf haar wat extra tijd. Emma stopte een laatste overdekopboterbal in haar mond en haar blik zwierf opnieuw over de tafel vol lekkernijen. Stokersilvestertjes, monderslaanballen, kaleharenvis, vindieendraas, fondontaslen, pioneervlakonten, giometrische volkenmenden en nog veel meer. Emma had nog nooit zoveel eten gezien. Ze kwam van een arme meisjeskostschool en daar was dit alles nooit aanwezig geweest, wat....nee er was hen zelfs nooit iets van een lekkernij voorgeschoteld. 'Weet jij wat dat tovertoernooi inhoud' vroeg Emma aan Amber tewijl ze een Fondontaslen naar binnen propte...
|
|
|
Post by Madjic on Dec 22, 2007 14:27:17 GMT 2
Carmens hart maakte een sprongetje. "Wat klinkt het geweldig als je dat zegt." Ze trok hem naast zich op de bank. Ze keek even naar perkamentus. "Gala." Mompelde ze en glimlachte. "Daar gaan we toch wel naartoe he?" Vroeg ze opgewonden.
Roc trok een sip gezicht en pakte haar hand. "Nee, dat mag niet. Toe blijf hier!" Hij keek haar als een klein smekend kind aan.
"Nou mooi." Xander gaf Kayleigh een kus. "Je ziet er trouwens, zoals altijd, prachtig uit."
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 22, 2007 17:14:17 GMT 2
Hij gaf een zoen terug "Maar als ik iemand wil verwennen,dan is dat toch niet verboden?" vroeg hij. Tom's blik gleed naar de tafel die nu gevult was met eten. "Ehm.. eet smakelijk?"
Bill pakte uiteindelijk maar een beetje eten, veel honger had hij nog niet maar dat zou later wel komen. "Eet smakelijk" zei hij tegen Sara.
Dark twijfelde of hij naar weer naar Prue zou gaan, maar die wou vast ook gewoon eten. Hij besloot niet te gaan en schepte wat op en begon vervolgens rustig te eten.
Alex en Kana waren weer druk in gesprek maar aten beiden wel van alles wat er op tafel stond. Het gesprek ging voornamelijk over het toverschooltoernooi wat al veel ophef had veroorzaakt want vele waren daarover aan het praten.
"Toverschooltoernooi?" mompelde Tifa, ze dacht na, maar hoeveel zouden er aan mee kunnen doen? Ze schepte wat op en zei "Eet smakelijk" tegen Steve.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Dec 22, 2007 17:22:56 GMT 2
Ace kwam opeens niet meer bij van het lachen. Hij lag half van zijn bankje af. "Ja je hebt helemaal gelijk, je bent de mooise man ooit gezien" Hij kwam lachend overeind en sloeg een arm om Joey heen. Opeens was hij muisstil, toverschool toernooi?
Manuel grijnsde breed. "Je mag met mij mee naar huis, als je het wilt dan" Hij gaf haar een kusje terwijl hij zacht over haar rug wreef. Hij keek naar het eten. Dat was niet meer zo belanrgijk als Julie. En het toverschool toernooi. Ook niet.
Christa stak haar tong uit naar Draco. "Waarom trouw je dan met haar, ik hoe fje niet meer" Zei ze, en stak haar hand op als 'whatever'. Daarna keek ze naar Paul.
Kayleigh glimalchte naar Rachanna en gaf Xander ooke en kus. Daarna begon ze op te scheppen en stopte wat eten in xander zijn mond.
Tatyanna keek zileig voor zich uit. Ze zuchtte diep en stond op. Ze keek niet uit waar ze liep en botste tegen verschijdende mensen aan. Maar het boeide haa rniet. Ze liep de grote zaal uit. Ze had hier geen zin meer in.
Ethan glimlachte terwijl ze zijn hand in de hare legde. "Nu heb ik hem' Zei hij en pakte het zogenaamd af. Daarna keek hij naar Macy en ontspande zich weer. Hij bleef naar haar staren voor zolang het kon.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 22, 2007 21:56:58 GMT 2
Sin, overrompeld nog van Flora's omhelsing grijnsde. 'Jij ook lieverd.' Met een brede grijns stond hij op om zijn armen even om haar heen te slaan. De halve toespraak van Perkamentus was langs hem heen gegaan en keek Flora aan. 'Tu veux avec moi naar 't gala vouloir?' Hij wist dan net dat vouloir willen was maar verder kwam zijn frans niet. Toch trots op zijn poging wachtte hij het antwoord af.
Paul had grijnzend bij Christa gezeten en wat vaag geglimlachd tussendoor. 'Jij ook een Gelukkig Kerstfeest. Volgens mij heb ik je al gefelciteerd.' Lachend haalde hij zijn schouders op en begon wat heen en weer te bewegen op het bankje.
Macy voelde aan de kerstmuts op haar hoofd en besloot het ding gewoon op te houden. Ze straalde en keek eventjes onder de toespraakv an Perkamentus naar Ethan en voelde zich nog warmer worden dan ze al was. Ze grijnsde bij iedereen te zien, iedereen was gewoon vrolijk.
Evy was weer aan de tafel van Griffoendor neergeplofd en haar ogen keken naar het eten en de anderen, eigenlijk wachtend op een moment om zich met een gesprek of discussie te bemoeien.
Meera vond het eigenlijk gewoon grappig toen Chris bij hen aan de tafel ging zitten. Niet veel mensen hadden er uberhaupt het lef voor en meestal waren ze dan ook meteen weer weg. 'Op een leuk Kerstfeest, Oud en Nieuw en een geweldig 2008' grijnsde ze terwijl ze haar glas ophief en tegen niemand in het bijzonder proostte.
Luke stond nog steeds ergens halverwege en keek Terry aan. 'Tja, wil je iets eten?' vroeg hij, niks beters te vragen en geen idee te hebben over het feit of ze nou apart zouden gaan zitten of bij elkaar.
|
|
|
Post by admin. on Dec 22, 2007 22:45:50 GMT 2
Ron floot even tussen zijn tanden door. 'Ik dacht dat jullie beiden bezet waren?' Zei hij grijnzend. Het kwam weer eens niet bij hem op dat hij ontzettend tactvol bezig was, aangezien het onderwerp Anne beter niet opgehaald kon worden op dit moment.
Lucy had, wonderbaarlijk genoeg, haar mond gehouden, maar grijnsde breed. 'Nou, de winnaar is al zo goed als bepaald, eigenlijk. Ik. Wie op deze school kent er nou net zoveel verboden spreuken als mij?' Kort haalde ze haar schouders op en grinnikte, waarna ze aan de fransjes van haar mouwen begon te pulken.
Chantal zuchtte kort. Een gala. Alweer. Kunnen ze niks originelers bedenken? Ze rolde even met haar ogen. Ze zou niet gaan, echt niet. Niet zonder iemand. En wie vroeg haar nou?
Jade gaf Austin een por in zijn zij. 'Ga, Austin! Dit is je kans om haar te vragen! Je enige kans, eigenlijk. Hop!' siste ze in zijn oor. Ze deed het op een manier alsof het net leek alsof ze hem vroeg voor het gala, om geen argwaan te wekken. Austin mompelde iets onverstaanbaars en schudde zijn hoofd. 'Ze wilt me toch niet! Kijk nou naar mij! Wie wilt mij nou?' Jade zuchtte even bij het horen van Austin's woorden. 'Je bent een hele leuke jongen, Austin! Ga haar nou maar vragen!'
Prue glimlachte flauwtjes. Geen van beide opties leek haar echt wat; Een toernooi was niks voor haar, maar het gala stond haar ook totaal niet aan. Even zuchtte ze.
Diana glipte de zaal binnen. Ze wist dat ze te laat was, vooral toen ze iedereen zag zitten. Anderling bestrafte haar met een blik, waardoor Diana even zuchtte. Ze was er gemakkelijk van afgekomen. Vlug liep ze naar de tafel van Huffelpuf en keek rond of ze zo snel bekenden zag.
|
|
|
Post by Krista - on Dec 22, 2007 23:06:35 GMT 2
Evan zweeg en wendde zijn blik op de groend, en bleef daar voor een paar seconden naar kijken met Anne in zijn achterhoofd. "Leuk.. een toernooi" mompelde hij kleintjes en probeerde niet aan Anne te denken. Dat deed hij wel en veroorzaakte een misselijk, zwaar gevoel in zijn maag.
"Dat durft ze niet, mijn hart breken" zei Eric grinnikend en ging kaarsrecht zitten bij het horen van een toernooi. Toernooien waren met sport, en Eric was goed in sport. Het was gewoon fantastisch.
"Hoi" fluisterde Meija terug naar Teddy en moest weer onwillekeurig glimlachen. "Heb je al van het toernooi gehoord "
|
|
|
Post by melien on Dec 24, 2007 23:28:54 GMT 2
Elvira dacht even na over wat ze zou doen. " Maar.. Dat is toch raar?" zei ze twijfelend. Eigenlijk wilde ze niets liever dan bij Roc zitten. Wat Perkamentus had gezegd had ze niet eens gehoord. "Eetsmakelijk." zei Sara lachend. Ze schepte wat op, maar had niet al te veel trek. Wat maakte het ook uit eigenlijk? Niets. "Nu is het eten er." zei Mara grijnzend. " Ga jij eigenlijk aan het toernooi meedoen?" voegde ze er met een vragende blik aantoe. "Wilde je nog iets zeggen?" vroeg Lily. Dat gevoel had ze, waarom wist ze niet zeker. Ze keek Nigel van opzij aan terwijl ze haar beker oppakte om een slok te nemen.
|
|