|
Post by greenlightning on May 5, 2008 16:29:51 GMT 2
'Bells!' Zachte tingelende geluidjes van tientallen belletjes klonken zacht en van ver af. Myra grinnikte zachtjes. 'Bells!' Riip ze opnieuw. Opnieuw klonken de belletjes en Myra lachte. 'Cambells all the way!' Riep ze, half zingend. Een blaf kondigde de bordercollie aan die vrolijk op haar bazinnetje afrende. Ze sprong op en neer, uitgelaten over alle ballen die ze hier had aangetroffen, terwijl de belletjes om haar halsband vrolijk tingelden en glommen in het zonlicht. Lachend aaide de half Cubaanse de hond over haar kop en sommeerde een balletje, voor ze die wegwierp. De hond schoot erachteraan, alrennend muziek makend. Die halsband was haar beste idee tot nu toe geweest. of tenminste, Joeys beste idee. Hoe hij erop kwam wist ze niet, maar het was een grootste uitvinding. Ondanks dat er veel mensen chagrijnig van werden, maakte het haar enkel vrolijk. Het was zo... vreselijk onschuldig.
Vliegende ballen... het was alsof ze in honden hemel en hel tegelijk was. De hond sprong door het dollen heen achter elke bal aan. Sommigen vlogen weg, anderen hopten alleen van haar weg en anderen vielen haar aan. De hjond ahd de tijd van haar leven en Myra zelf ook. Dit was de perfecte manier om niet meer aan jongens te denken. Ze zou jongen afzweren! Van nu af aan, geen jongens meer.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 16:44:09 GMT 2
"Mack attack." Zei Zed terwijl hij een frisbie weggooide. Hij zag hoe zijn hond er een stukje onder bleef rennen en toen sprong om hem uit de lucht te vissen. Zed klapte in zijn handen en lachte. "Goedzo jongen. Nou terug brengen." Mack bleef triomfantelijk met de frisbie in zijn bek staan en keek zijn baasje uitdagend aan. Even elek het erop dat hij de frisbie inderdaad terug ging brengen, maar toen draaide hij zich om en rende weg. "Mack!!" Bulderde Zed, een beetje boos omdat de hond niet luisterde. Nou, niet dat Mack altijd luisterde. De border collie had echt een eigen wil en genoot van de vrijheid die hij hier op het terein van hogwarts had. En van de vrijheid die hij kreeg omdat Zed veel minder streng was dan toen met de wedstrijden.
Zed begon zijn ren achter Mack aan. Terwijl hij de naam van de hond bleef roepen. Op het begin vond Mack het vooral erg leuk om weg te rennen van Zed. Maar toen rook hij ineens iets. Onmiddelijk liet hij de frisbie vallen en rende nog harder als eerst in de richting die zijn neus hem aangaf. Zed stopte met rennen om de frisbie op te rapen. Mee hij overeind kwam keek hij Mack na. Hij zag een eind verderop een meisje met iets bij haar. Hij had al wel een vaag vermoeden dat dat een dier moest zijn, anders was Mack niet zo ongelovelijk fanatiek.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2008 22:46:16 GMT 2
Lang voordat Myra zelfs maar kon vermeoden dat er iemand was, had Bells Mack al opgemerkt. Ze bleef staan en draaide zich abrupt om. Met haar tong uit haar bek keek ze toe hoe de hond toonde wat hij kon en ze kwispelde opgewekt. Als een pijl uit ene boog schoot ze op de andere hond af, springend en blaffend. Ze stond half op haar achterpoten, maakte schijnbewegingen en begon toen zacht te snuffelen.
Myra draaide zich om en zag de hond, voor ze zed zag. Opnieuw die kriebels. Ze werd gek van zichzelf. Ze moest zich toch eens leren aflsuiten... Ze stak glimalchend ahar hand op. 'Hoi! Sorry van mijn hond, ze is nogal hyperactief vanwege al de ballen hier. Meestal is ze heel rustig. Kom, Bells!' De hond keek even naar haar baasje op, maar besloot haar toen maar te nereren. Mack was veel interssanter.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 22:52:16 GMT 2
Mack blafte met Bells mee en kon nog maar net weerhouden om tegen haar aan te rennen. Hij stopte net op tijd en besnuffelde haar.
Zed lachte. "Maakt niets uit joh. Hij had toch al besloten om mij niet meer te gehoorzamen. Hij zal de jouwe wel aangestoken hebben." Hij keek naar de borders en grinnitke. "Mooi koppeltje." Zei hij grinnikend. Hij wist niet dat er nog een border collie was, maar hij vond wel leuk. Mack was gewend om met andere borders te zijn door de wedstrijden, maar dat maakte niet dat hij niet met andere op kon schieten.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2008 22:58:14 GMT 2
Myra alchte en knikte. 'Ja, ze zijn wel lief samen. Ik ben blij dat ze het goed kan vinden emt de dieren hier. En ook dat ze nog neit in aangevallen door een kat. Ze wil echt met elk dier vriendjes zijn. Dus zo af en toe heeft ze een razende kat achter zich aan. Erg grappig, maar toch ook wel zielig.' Ze bleef naar haar hondje kijken, die nogsteeds heftig kwispelde en al snuffelend om Mack heen liep. De belletjes aan haar halsband tingelden nog steeds vrolijk.
Myra richtte zich weer tot Zed en glimalchte. 'Ik ben Myra trouwens. Ik ben net nieuw hier, dus ik weet nog neit goed hoe alles hier zit. Mag ik met jou praten, of overtreed ik dan honderden regels?' Ze ahd gehoord dat sommige afdelingen niet met elkaar op konden schieten. Ze vond eht onzin, net als Joey en Shirie, die er niet mee waren opgegroeid, en het interesseerde haar ook niet. Toch was het wel een goede opening.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 23:09:34 GMT 2
"Ja zo is die van mij ook. Wel jammer dat iemand van mijn afdeling daardoor dacht dat Mack zijn katje wilde opvreten..." Hij schudde zijn hoofd. "En Mack wilde alleen maar spelen." Hij knielde neer op een knie zodat hij op gelijke ooghoogte was als de honden. Mack voelde Bells en blafte even. Toen hij erbij kon gaf hij haar een lik over haar snuit en blafte opnieuw.
Zed keek op en grinnitke. Hij stond op en maakte een buiging. "Zedoric Daniëls tot uw dienst vrouwe." Zei hij theatraal. "Maar ik smeek het je, noem me Zed." Voegte hij er snel emt een knipoog aan toe. "En wat die regels betreft, die kunnen me stolen worden. Ik heb een onveilbaar testmiddel." Hij klakte een keek met zijn tong en Mack keek meteen om. "Mack, test." Grijnste hij. Mack liet eerst merken dat hij niet wilde. Maar liep toen toch naar Myra. Hij snuffelde even naar haar broek en sprong toen vrolijk blaffend tegen haar aan. Zed lachte en knapte in zijn handen. "En je bent geslaagt!"
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2008 23:19:34 GMT 2
Bells liet zich likken en besnuffelen en likte vervolgens ook zijn neus. Ze wkispelde en leit zich op de grond zakken, zodat ze op haar buik lach, nog steeds kwispelend. Ze keek wat teleurgesteld toen Mack wegrende. Myra alchte toen de hond op haar afsprong en aaide hem ruw, maar liefdevol over zijn kop. Bij Zeds antwoord over geslaagd moest ze hard lachen. 'Daar ben ik dan weer blij mee. Jammer dat Bells dat bevel niet kent. Dan moet ik je maar keuren.' Ze grijnsde vrolijk naar hem en voelde kribels, dit maal echte kriebels en niet gewoon oppervalkkig. Hij was wel erg lief... Ze maakte een sierlijke, Cubaanse buiging. 'Maria Loretta trust, maar de meeste noemen me Myra. Ik vind het leuk je te ontmeoten. Gewoon, uit mnieuwegierigheid, bij welke afdeling zit je?' Het maakte haar werkelijk niet uit. Ze vroeg zich af of ze zelfs als hij zei dat hij het broertje was van Voldemort dat de kriebels zouden verdwijnen.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 23:27:16 GMT 2
"Het is heel simpel. Als Mack iemand mag, mag ik dat persoon automatisch ook. EN het is zelfs wel een zo erg geweest dat hij nog voor mij wist dat ik iemand heel leuk vond. Dat is pas eng, dus soms is het niet zo handig." Grinnikte hij. Mack draaide zich weer om en sprong op Bells af. Hij rende uitdagend voor haar neus heen en weer en blafte luid.
Zed haalde zijn schouders op. "Zwadderig, maar laat je je er alsjeblieft niet door beinvloeden ik ben net zoveel vriendin binnen als buiten mijn afdeling."
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2008 23:36:40 GMT 2
Myra bloosde en glimlachte gevleid. 'Dan ben ik erg blij dat ik een hondenmens ben. En dat Bells hem blijkbaar erg mag. Ze mist hem..' Ze keek even naar haar hond en grinnikte. Ze lag nog steeds te wachten. Ze was kalm en geduldig. Iets wat Myra ook vaak wenste te zijn. Ze wendde zich weer tot Zed, met een brede grijns. 'dan ben ik in zware overtreding. Als jij het niemand zegt, zal ik het ook niet doen./' Het kon haar helemaal niks schelen in welke afdeling hij zat. Eigenlijk was dit juist wel leuekr. Ze was niet zo oppervlakkig als de mensen hier. Dit was het bewijs dat ze echt op Cuba thuishoorde, want ze was anders. Ze mocht deze jongen en dat terwijl hij in de verkeerde afdeling zat. Voor eht eerst voelde ze zich eens goed over zichzelf.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 23:46:44 GMT 2
Zed grinnitke. "Girl don't talk nonsense. De wereld zou een betere plek zijn als ze niet allemaal verdeelt waren in groepen. Helaas is dst wel zo. Maar je kan je eigen wereld beter maken door je niets aan te trekken van de grensen die men trekt. Dat andere dat niet zien is dan jammer voor hen." Mck bleef blaffen en sprong over Bells heen. Een actie waar Zed om moest lachen. "Hij wilt enkel spelen, gevaarlijk want dan word hij lomp en onbesuist." Mack kon op momenten als dit alleen rustig worden als Zed commands van het schapendrijven gebruikte. Maar hij wist niet of Mack die nog wel kende.
|
|