|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 15, 2008 21:09:08 GMT 2
Het was rustig in de gangen. De meeste leerlingen waren allang naar hun leerlingenkamer gegaan om een straf te ontlopen. Maar niet alles was stil en rustig. In de jongenstoiletten klonk het geluid van iets dat hard tegen de porseleinen wastafels sloeg. Binnenin hing een gedaante boven een van de bakken, zijn hoofd hing verslagen tussen zijn schouders terwijl zijn korte haren twee miniatuurgordijntjes langs zijn gezicht vormden. Plots kwam hij weer in beweging. Hij sloeg met zijn vuisten tegen de bak aan en begon angstvallig en piepend adem te halen. "Waar heb ik het gelegd? Ik heb het de hele dag gezien waarom ben ik het dan nu in hemelsnaam kwijt?" mompelde hij tegen zichzelf en stond op van de wasbakken om weerom langs de toilethokjes af te wandelen en te kijken waar het kon liggen. Illias Psyva Witherspoon was de jongen die zo onrustig langs de toiletten strompelde. Hij was een boek kwijt. Meerbepaald een Cryptologisch boek. Eentje die volstond met de legendes en fabels van de wereld uitgelegd en verklaard. Het boek opzich was niet zo belangrijk het was het ding dat hij als bladwijzer gebruikte. Een gouden armbandje dat eens tot zijn zusje behoorde tot het stuk was gegaan. Hij haalde weer diep adem waardoor het piepende ondertoontje in zijn ademhaling te horen was.
|
|
|
Post by Ridje on May 15, 2008 21:23:18 GMT 2
Vrolijk fluitend stapte Sawyer de toiletten binnen en deed nog net zijn tas dicht die over zijn schouder hing. Toen hij zag dat er nog iemand was in de toilet stopte hij met fluiten en keek naar de persoon. Toen hij niet zag wie het was vanwege dat degene bij de achterste wc's stond liep Sawyer richting de wc die het dichtst bij hem was. "Ook goede avond." sprak Sawyer dan kort en hij verdween in het hokje en sloot de deur achter zich. "En wat doe jij hier nog zo laat als ik vragen mag." vroeg Sawyer dan vanuit het wc hokje terwijl hij hetgeen begon waarvoor hij was gekommen. "Nog een betere vraag, wie ben jij?" vroeg Sawyer dan. Hij was vriendelijker dan normaal en al hellemaal voor tegen een andere afdeling.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 15, 2008 21:31:23 GMT 2
Met een ruk draaide Illias zich om en vernauwde zijn ogen tot spleetjes. Hij zag de andere persoon en zuchte daarop diep. "Illias Psyva Witherspoon is mijn naam. Mijn zaken zijn die van mij. Nu zou ik graag dezelfde vragen aan u vragen." kaatte hij wat bittig terug. Maar verder deed hij niets. Hij opende de deur van een van de toilettes en keek er een laatste keer in. "Damn, damn, damn, damn, damned!" begon hij op een fluistertoon voordat hij zijn stem begon te verheffen tot hij bijna was aan het schreeuwen. Verslagen liet hij zijn hoofd vallen en ademde jachtig in waardoor het geruis van zijn ademhaling akelig luid werd. "Heeft u een boek gezien? Een boek, ja. Getiteld: Cryptologie? Groene kaft, gouden boekrug, reliëfdruk..." ratelde hij verder en keek de man voor hem hoopvol aan. Zijn grijsblauwe ogen flitsten weer van links naar rechts om weer te eindigen net op de man.
|
|
|
Post by Krista - on May 15, 2008 21:43:14 GMT 2
Met een brede grijns op zijn gezicht duwde Florian de wc deur met zijn schouder open. Tot nu toe geen problemen. Geen Anderling die hem gezien had. De twee andere jongens in het toilet merkte hij niet op. Hij nhad trouwens ook niet verwacht dat het zo druk zou zijn op een openbaar toilet, hier zo s'avonds laat. "Hebben we een theekransje?" vroeg hij terwijl hij van Illias naar Sawyer keek, met een pesterige grijns op zijn gezicht "en niemand heeft míj uitgenodigd?". Hij trok een pruillip.
|
|
|
Post by Ridje on May 15, 2008 21:51:25 GMT 2
Sawyer grijnsde even, niet zichtbaar voor Illias, waarna hij de wc doortrok en weer naar buiten kwam uit de wc. Daar opende hij de kraan bij de wasbak en begon zijn handen te wassen. "Je kan me Sawyer noemen." zei hij en keek om naar Illias. "Illias..Illias? O ja ik heb wel van je gehoord." zei Sawyer dan alleen en hij droogde zijn handen af waana hij naar Illias keek. "What i'm doing here? I had to pee. Nogal logisch op de wc." mompelde Sawyer met een grijns en hij schudde zijn hoofd. Toen Illias over het boek begon keek hij hem aan "Ja." zei Sawyer dan treiterend kortaf.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 15, 2008 22:17:46 GMT 2
Illias keek op van Florian en trok zijn bovenlip omhoog. Hij was niet in een al te beste stemming nu zolang hij het armbandje van zijn zusje niet zou terugvinden. "Ken ik u?" vroeg hij bitsig naar Florian voordat hij zich weer naar Sawyer richtte. Had hij het goed gehoord? Wist de jongeman waar zijn boek was? Hij stapte met bruuske stappen vooruit maar stopte op een meter of twee van Sawyer af, slechts af en toe een blikwerpend naar Florian. "Waar is het? En waar is het armbandje dat erin zat?" vroeg hij op een sissende toon met zijn kaken opeen geklemd. Normaal gezien was Illias de beleefdheid en kalmte zelve maar nu niet. Hij was opgejaagd en alles wat met zijn zusje te maken had maakte hem overgevoelig en zelfs agressief. "Heeft iemand u iets gevraagd, jongeheer?" riep hij bijna naar Florian, Illias kon blijkbaar niet zo lachen om diens grapjes.
|
|
|
Post by Krista - on May 16, 2008 7:00:22 GMT 2
(*ziet nu pas het Illias x Sawyer topic* Sorry.. xD moet ik de posts deleten? Nou ja, ik ga wel even antwoorden, en als ik het deleten ga dan delete ik het wel. Of ik laat hem heel snel weer weglopen, dat kan ook (A))Eerst was Florian gewoon verblufd door het gedrag van Illias. Even staarde hij Sawyer aan, alsof hij daar hulp van nodig had, maar dan richtte hij zijn blik weer op Illias "Florian Mënzil, Huffelpuf. Aangenaam" zei hij op kattige toon terug terwijl hij Illias in zich op nam "Nee, ik vroeg niks. Het was een mededeling. En jij, kakmadam. Praat je altijd zo of heb je iets verkeerds gegeten?". Hij snoof even terwijl hij naar de wasbak liep en zijn handen onder de kraan stopte.
|
|
|
Post by Ridje on May 16, 2008 14:38:58 GMT 2
(maakt mij niet zo uit hoor krista Rustig keek Sawyer van Illias naar Florian maar negeerde de jongen. Hij had nu iets anders aan zijn hoofd dan een Pufje die onnozelle grappen maakte. Toen hij Illias zo hoorde sisse tegen hem grijnsde hij. "Hey, rustig Casanova. Het boek en het armbandje zijn veilig. Ik denk alleen dat je met wat meer moet komen dan alleen een sissende toon om het terug te krijgen. Je hebt toevallig geen dingen die je kan ruilen?" vroeg Sawyer en hij draaide zich om en keek in de spiegel boven de wasbak of zijn haar goed zat. "Hmm en je zal opmoeten schieten met denken over enige ruilmiddelen want ik ga zo weer terug naar de leerlingenkamer. Het zal nogal raar zijn voor leraren als ze een Zwadderaar een Pufje en een Raafje in de wc's vinden, en ik heb eerlijk gezegd nou niet echt zin in straf bij Vilder." mompelde Sawyer dan. Hij wist totaal niet hoe Illias zou reageren, maar toch waagde hij het erop.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 16, 2008 17:26:07 GMT 2
(als kristerindietje wilt meedoen mag ze dat ik heeft er geen problemo mee Cyvix: -hugt Florian al op voorhand- xD) Een bloedstollende blik stond in Illias' ogen. Hij zag eruit of hij elk moment een psychopaat kon worden en hen gewoon kon aanvallen. Zijn grijsblauwe ogen stonden zo wijd mogelijk en zijn lippen waren omgevouwen tot een beestachtige grimas. Als hij niet beter had geweten had hij Sawyer allang rond zijn nek gegrepen en hem eens kopje onder doen duikelen in een toilet maar allereerst was hij daar te beleefd voor en ten tweede zou hij dat waarschijnlijk niet overleven. Niet met de aandoening aan zijn longen. "U bent een walgelijk serpent, Jongeheer Sawyer." lispelde hij met een duidelijk sisklank in zijn woorden. Hij draaide zich met een ruk om naar Florian en sloot zijn ogen om zijn kalmte terug te bewaren. "Mijn oprechte excuses. Ik ben niet in een al te vrolijke stemming. Ik ben iets kwijt wat nogal belangrijk voor me is en dat serpent daar heeft het gejat en nu zou ik graag iets doen waar ik geen woorden voor mag gebruiken..." Hij gluurde tussen de spleetjes van zijn ogen naar Sawyer, alsof Illias bang had dat de man de benen zou nemen terwijl hij niet keek.
|
|
|
Post by Krista - on May 16, 2008 17:37:23 GMT 2
"Tja, mensen hebben dat soms he" zei Florian vrolijk terwijl hij zijn wenkbrauwen even optrok. Hij bekeek Illias even, en besloot het dan bij deze dat hij hem maar een raar ventje vond. Hij draaide zijn hoofd een kwartslag zodat hij Sawyer aan kom kijken "Zwadderaar he? Moet je niet even iemand gaan vervloeken, of ga de hielen likken van Jeweetwel, ik wed dat je een dooddoener bent". Hij grijnsde even alsof het een grapje was dat hij tegen iedereen maakte, maar hij bewaarde dit soort opmerkingen speciaal voor zwadderaars.
|
|