|
Post by Ridje on May 16, 2008 18:56:40 GMT 2
Sawyer grijnsde gemeen en keek naar Illias. "Zo heeft ieder wel zijn probleem." zei Sawyer dan waarna hij nog breder grijnsde toen hij Illias' laatste woorden hoorde. "Wat? Wil je me slaan? Nou kom maar dan, haal maar eens flink uit. Maar weet wel dat je er 1 terug krijgt ook." sprak Sawyer dapper. Hij wist dat hij in het nadeel was met dat Pufje erbij.
Sawyer keek kwaad naar Florian toen die sprak en greep zijn toverstok. "Herhaal dat nog eens Joker. Lijkt het nou zo of ben je nou echt dom. Mischien ben ik er wel 1 ja, maar dan denk ik dat jullie 2 als eerste vervloekt worden." zei Sawyer dan waarna hij weer wat rustiger werdt en zijn stok iets liet zakken. Toen richtte hij zijn blik weer op Illias. "So tell me Boy what ya gonna trade me." zei Sawyer tenslotte.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 16, 2008 19:10:20 GMT 2
Illias wierp een blik op Sawyer alsof deze hem net zwaar had beledigd. "Wat denkt u wel niet dat ik ben? Een wilde? Een man zonder manieren? Ik moet u helaas genoeg teleurstellen gezien ik niet snel fysiek geweld ga gebruiken." kaatste Illias terug op een duidelijk beledigde toon. Hij trok op zijn beurt zijn staf en had al talloze spreuken klaar in zijn hoofd om Sawyer terug op zijn plaats te zetten. "Wat vindt u ervan als ik u uw waardigheid zal laten behouden in ruil voor het armbandje.. Het boek kan me weinig schelen. Het zou me verbazen als u me zou verslaan op dit gebied." grijnsde de jongeman op een spottende toon. Hij keek even naar Florian en wist aan diens commentaar eruit te halen dat als hij zou moeten kiezen hij waarschijnlijk voor Illias zou kiezen, gelukkig maar. De jonge Engelsman maakte even een waardigde buiging voordat hij zijn stok sierlijk door de lucht bewoog. Strijdlust was te merken in zijn ogen.
|
|
|
Post by Krista - on May 16, 2008 19:38:56 GMT 2
"Wat een gezelligheid weer, echt, heel beleefd" snoof Florian tegen Sawyer. "Nou, kom maar op, dooddoenertje, vervloek me dan maar?". Stap 2. Het uitdagen van de vijand. Nou ja, hij wist niet of Sawyer een vijand was maar het was makkelijker alle zwadderaars daar tot te rekeken. Hij grinnikte even en nleek niet echt meer oog te hebben voor Illias. Dat was gewoon een medeleerlingen. Maar Sawyer was niet zomaar een medeleerling, maar een zwadderaar. "Of durf je niet" voegde hij er met duivelsachtige grijns aan toe.
|
|
|
Post by Ridje on May 16, 2008 20:48:50 GMT 2
Sawyer grijnsde kort op Illias' woorden en richtte zijn toverstok dan op Florian en weer terug naar Illias. Toen greep hij in zijn tas die nog steeds over zijn schouder hing en haalde de armband eruit waarna hij ernaar keek. "Het is kapot. Waarom wil je zo'n stuk rotzooi hebben. Ik wist niet dat het stuk was." grijnsde Sawyer waarna hij zijn tas weer sloot. Stevig hield hij het armbandje vast in zijn rechterhand. "Ik weet het beter gezegd, jij laat je toverstok nu zakken en je zegt me wat er zo belangrijk is aan dit ding, en dan geef ik het aan je. Zonder ook maar enig ruilmiddel. Ik ben in een goede bui aangezien ik weer een nieuw boek heb, en omdat ik wil slapen en jullie me ophouden. Zou je toch nog zo dom zijn om iets te proberen, denk dan nu nog maar eens na." grijnsde Sawyer waarna hij zijn rechterhand omhoog hield en zijn toverstok op het armbandje richtte. "Je zou kunnen denken dat ik bluf. But poker ain't my game, cool hand." grijnsde Sawyer sarcastisch naar Illias. Hij negeerde Florian voor nu, dat pufje zou hij nog wel eens krijgen voor zijn grote mond.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 16, 2008 21:04:16 GMT 2
"Hou uzelf erbuiten, Jongeheer." mompelde Illias naar Florian. "U hoeft geen problemen met deze man." Hij schudde kort met zijn hoofd zodat zijn haren weer fatsoenlijk over zijn hoofd vielen. Even zuchtte hij diep en reikte naar zijn zak voordat hij er een foto uithaalde. Het was een bewegend plaatje van zijn zus die lachtte naar de camera en met haar mollige handje was aan het zwaaien. Hij keerde de foto om zodat Sawyer zijn zusje kon zien. "Misha... Het armbandje behoorde haar toe tot het stuk ging. Ze is mijn kleine zusje." mompelde hij daarop en begon zich weerom zorgen te maken over Joshua en zijn familie. Hij wist niet hoe hij dit moest uitleggen zonder over te komen als een watje of een huilbaby. Hij werd alsnel echter weer agressief toen Sawyer zijn toverstok op het armbandje richtte. "Ik verzeker u, Sawyer." lispelde hij vol met haat. "Als u dat armbandje ook maar een krasje bezorgd zal ik u laten zien hoe het komt dat ik goed ben in bezweringen..." Hij maakte weer een dreigende beweging met zijn toverstok voordat hij naar Florian keek en weer terug.
|
|
|
Post by Krista - on May 17, 2008 15:29:15 GMT 2
Florian staarde een moment verbaasd naar Sawyer toen deze hem compleet leek te negeren. Even keek hij om zich heen om iets waarmee hij Sawyers aandacht kon trekken, en greep de zeep naast de wasbak, en gooide deze uit alle macht tegen Sawyers hoofd. Niemand zou het zich zo bekopen om hem, Florian Mënzil, te negeren. En zeker niet als hij al van plan was en bezig was een ruzie uit te lokken. Een tevreden grijns verscheen op zijn gezicht. Hij onderschatte Sawyer waarschijnlijk erg, maar dat deed hij altijd.
|
|
|
Post by Ridje on May 17, 2008 16:11:44 GMT 2
Sawyer grijnsde en wierp het armbandje naar Illias. "Calm down chief, ik hou me altijd aan mijn woorden." zei Sawyer dan waarna hij naar de foto keek. "Zit ze hier op school? Ik heb haar nog nooit gezien. Maar waarom maak je het dan niet als je zo goed bent in bezweringen?" grijnsde hij dan. Dat laatste was sarcastisch bedoelt vanwege het feit dat Illias hem bedreigde met hem kunnen verslaan tijdens een duel terwijl hij niet eens een reparo had uitgesproken om het armbandje te maken.
Met een harde knal kwam de zeep tegen Sawyers hoofd, Sawyer viel haast neer maar kon zich nog net staande houden na deze onverwachtte aanval. Er sijpelde wat bloed onder zijn haar vandaan, een teken dat de zeep harder aankwam dan je zou denken. "Auw, Son of a.." riep Sawyer kwaad terwijl hij naar de plek greep waar het bloedde. Kwaad keek Sawyer op naar Florian en richtte zijn toverstok op hem. "Stupefy." sprak Sawyer dan waarna er een rode flits op Florian af schoot. (verlam spreuk)
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 17, 2008 18:18:52 GMT 2
Illias keek naar het armbandje en ving het op toen hij erbij kon. Hij inspecteerde het juweel op krasjes of dergelijke en toen hij er geen vond klemde hij het kostbare bezig in zijn vuist voordat hij weer naar Sawyer keek. "Ik kan het maken als ik dat zou willen. Ik heb zo mijn principes waarom ik het niet gemaakt heb..." mompelde Illias. Hij dacht aan de striem die zich nog zachtjes om Misha's pols liet aftekenen toen Joshua haar weer mishandelde. Zijn vader gebruikte alles wat hij kon om zijn gezin mee te pijnigen van losse kledij tot juwelen. Hij hief het armbandje op en tikte erop met zijn toverstok voordat hij de spreuk had gemompeld. Het armbandje sloot meteen weer perfect aan elkaar sloot en zo goed was als nieuw. Hij wierp Sawyer een spottende grijns toe voordat hij weerom met zijn toverstok op het armbandje tikte met de spreuk: "Finite Incantatem". Het schakeltje tussen de armband brak weer en ook het goud kreeg zijn doffere kleur weer. Illias vond het boerenbedrog om het armbandje zo gloednieuw met zich mee te dragen. Nu had hij er tenminste een levendige herinering aanvast zitten die zijn haat tegen zijn vader enkel deed opflakkeren. Van de blok zeep die langs zijn hoofd voorbijsuisde keek Illias verbaasd op. Hij schudde met zijn hoofd en zag hoe Sawyer volop geraakt werd door het blokje. Zij zag het bloed sijpelen en schudde zijn hoofd lichtjes. "U ging tever, jongeheer." fluisterde hij naar Florian. Toen hij de spreuk hoorde vanuit Sawyers richting deed hij echter niets. Hij zou de spreuk wel opheffen van de jongen als die raak was. Hij had er nu meteen niet veel mee te maken en kon extra ruzie wel vermijden van zwadderaars die onvermijdelijk in contact kwamen met Kyra. Zijn nekhaartjes gingen al overeind staan bij de gedachte aan het meisje voordat er een overduidelijke huivering opvolgde.
|
|
|
Post by Krista - on May 17, 2008 19:46:58 GMT 2
"Protego!" brulde Florian op zijn beurt weer terug. Net op tijd dook het wazig doorzichtbare schild uit zijn toverstok op. Toch kwam de spreuk harder aan dan hij had wverwacht, en schoof hij enkele meters naar achteren tegen fde wasbak aan. hij voelde een stekende pijn in zijn heup, zo ongeveer waar de wasbak hem had geraakt, maar was desondanks nog redelijk 'heel'. Tevreden keek hij naar de plek waar hij Sawyer had geraakt, en was best wel trots op zijn smetteloze worp.
|
|
|
Post by Ridje on May 18, 2008 10:06:28 GMT 2
Kwaad keek Sawyer naar Florian en richtte zijn toverstok dan weer op het Puffje. "Expelliarmus" zei Sawyer dan waarna hij meteen weer een zwaai maakte met zijn staf en "Stupefy" opnieuw richting Florian wierp. Daarna keek Sawyer even naar Illias om te zien of hij hem ook zou aanvallen maar dat leek er niet op. Nog steeds kwaad keek Sawyer in de spiegel achter hem. "Nou aangezien ik naar de wc ben geweest, jij je rotzooi terug hebt, en Oliver Twist zijn kinderlijke speelkwartier heeft gehad, ga ik naar Bed!" zei Sawyer waarna hij richting de deuren liep van de wc's en door de deur verdween en rustig richting de leerlingenkamer van Zwadderich terug liep. Hij vloekte af en toe zacht. (je kan niet voor eeuwig op de wc blijven )
|
|